Film: omkullkörning

Status
Ej öppen för fler svar.

OneFOOT

Frigolithjon 4life :)
Gick med
2 Apr 2008
Hoj
K1 StreetFighter Ed.
Det "lilla" krönet du passerade precis är ruskigt lurigt även i torrt :näsblod ( tro mig jag bor där ute, precis där du körde förbi brevbäraren )

Skönt att du klarade dig, inte roligt och nicka en tall. ( det är ju faktiskt en och annan som inte klarar sig å den vägen. men mest är det faktiskt bilförare som slutar sina dagar där. ( vila i frid ) )

Fixa ihop hojjen nu och ut o kör innan vintern kommer

// 1F

El_Kalif

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2008
Hoj
xj6n 09
Vi visar för andra att det finns sporthojsåkare som har en annan attityd, trafikkultur och inte minst att det som ni håller på med förstör för oss. Vi visar att de flesta av oss kör med insidan av skallen, inte med frigolithen. Tyvärr så hörs inte majoriteten för de har lämnat det här forumet eller så bryr de sig inte om er. Men det finns de som gör det..

Om ni inte blir emotsagda, ja då blir opinionen den att sporthojsåkare är galningar tack vare den reklam ni lägger ut på nätet och inte minst sagt hur hjonen kör på allmäna vägar. Det är den ruttna potatisen som märks! Forumet är även en inspirationskälla till att begå brott. Så ska det inte vara.

Innan man tar fram ett beslutsunderlag för att införa tex en restriktion så samlar man in information för att bygga sig en uppfattning. Ett forum av detta slag är en utmärkt informationskälla för beteendevetare, trafikforskare, politiker och andra intresserade. Ni ger sporthojen ett dåligt rykte.

Det är inte vi som ska söka oss bort från forumet. Det är ni som ska bilda er ett eget forum och ta bort sporthoj ur namnet. Ni är inte mogna att få köra sporthoj på allmän väg. :mattias

Du har givetvis dina poänger mannen, men befinner dej i helt fel forum. Som att hoppa in på pirate bay och berätta hur mycket skivbolagen tappar för att folk laddar musik. Att det behövs en motvikt kan du ha rätt i, men på detta forum blir du inte "hörd". Att skaffa hund är ett bra sätt att stilla sitt kontrollbehov annars. En ide kan ju vara att starta en ny sight, en för alla som har 160hk + men aldrig kör över 110/120. Den kan bli poppis och totalt knäcka. Pease!

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Vad åstadkommer du?

Något som väldigt många andra på forum rent generellt, så även detta, nämligen att skapa debatt och irritation bara för sakens skull, kanske...

Hur når man en mottagre av ett budskap om han/hon inte är mottaglig/villig att lyssna?

Det går inte, tyvärr!

Ibland kan naturligtvis vara värt ett försök där man ibland får ta till lite knep o knåp men hur lätt är det via tangentbordet på ett forum? Inte...

// Niklas

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Något som väldigt många andra på forum rent generellt, så även detta, nämligen att skapa debatt och irritation bara för sakens skull, kanske...

Hur når man en mottagre av ett budskap om han/hon inte är mottaglig/villig att lyssna?

Det går inte, tyvärr!

Ibland kan naturligtvis vara värt ett försök där man ibland får ta till lite knep o knåp men hur lätt är det via tangentbordet på ett forum? Inte...

// Niklas

Ja, han har då lyckats sjunka till samma nivå, det är inte illa pinkat.

Forumet tillåter uppenbarligen den här typen av "verksamhet", användare kommer aldrig lyckas påverka andra användare till att inte då de matas med uppmärksamhet, för det är väl syftet?. Dessutom är det här motståndet tydligen bara bränsle till brasan för de som tycker om att göra den här typen av filmer.

Last edited:

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Stiga Park
Att folk gasar järnet skiter jag i. Men den här flugan att allt ska filmas och att man är så jävla kåt på att synas så mkt som möjligt leder ju bara fram till att fler kör över sin förmåga eller blir skadade. Dessutom får ju mc-kritiker bara mer vatten på sin kvarn.

Slutsats: Kör som du vill, det finns lagar men om man nu skiter i dom så må vara. Men ge fan i att filma allt, ingen jävel bryr sig om du kan köra lite på bakhjulet.

Tur att du inte skadade dig iaf, men frågan är: om du inte haft kameran, hade du kraschat ändå?

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
Jag vet inte hur ni tänker men se tillbaka hur ni gjorde när alla runt er sa att ni borde sluta röka för det är farligt... eller dricka på helgerna som tonåring.
Det första jag brukade göra när man haft antirök debatt var att gå ut och tända på en cigg.

Man kommer till insikt och fattar sina egna beslut, mognar if you will.

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Forumet tillåter uppenbarligen den här typen av "verksamhet", användare kommer aldrig lyckas påverka andra användare till att inte då de matas med uppmärksamhet, för det är väl syftet?. Dessutom är det här motståndet tydligen bara bränsle till brasan för de som tycker om att göra den här typen av filmer.

Jo, de mest ivriga hävdar ju att vi har yttrandefrihet och därför skall ganska mycket tillåtas! Rent generellt tycke rjag dock att moderatorerna gör ett ganska bra jobb. Man har visserligen en väldigt hög tolleransnivå jämfört med många andra forum men det har, i mitt tycke, varit ganska så jämn/rättvis genom åren!

Du & jag är ju lika stor del i att ge uppmärksamhet när vi väljer att ens kommentera den typen av inlägg så jag antar att vi är lika goda kålsupare båda två, tyvärr!

Tror att bästa medicin är att helt sonika ignorera inlägg där det klart och tydligt framgår att skrivaren bara är ute efter att provocera/skapa debatt/reta upp folk! Men var och en gör ju som han/hon vill!

Det som är lite förvånande kan jag tycka är att man från väldigt många håll visar upp en attityd/framtoning som man knappast skulle vilja/våga ha i verkliga livet (eller irl som också används av dem som är lata nog att inte orka skriva :D). Det sitter en människa (medmänniska dessutom) vid andra tangentbordet, något som många tycks glömma bort i stridens hetta!

Just my 5 cent´s!
// Niklas

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Det är inte vi som ska söka oss bort från forumet. Det är ni som ska bilda er ett eget forum och ta bort sporthoj ur namnet. Ni är inte mogna att få köra sporthoj på allmän väg. :mattias

För det är bara "Ni" som kör sporthoj som man ska, dvs med fullständig utrustning, i grupp på div hojvägar (bulten, boge) och således har patent på företeelsen? Ni som droppar döda som flugor när ni kör bulten, boge, mfl vägar och ursäktar detta med att "någonting hände" och i nästa inlägg på SH spyr galla över stuntfolk och lek-clowner som konstigt nog väldigt sällan dör/skadar sig allvarligt trots resor fler omkullkörningar per körd mil.

Så länge man kör hoj som man SKA köra hoj så går man fri från allt ansvar. Ser tydliga paralleller med religionerna.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Bara det att Du reagerar på det här sättet visar ju att jag når fram till dig. Snart börjar Du tänka lite till. Det kommer med åren. Sedan så kanske Du upplever själv eller via ngn annan något som får dig att minnas det som jag mfl har skrivit. Då kommer nog polen... ehh..poletten att trilla ner. :krama

Ja, mitt intellekt är en mogen mans. Min kropp åtrår halva Sverige... min autograf vill alla ha... :D :banana

Proffs gör det proffsigt. Amatörer råkar illa ut.
Proffs kör rally på bana. Amatörer gör det på allmän väg. Wannabeeesss.

Kolla för övrigt tråden jag startade ang mc-olyckor och titta lite i statistiken.
Hur kör man en hoj som man ska och vilka är det som inte gör det?

Jag har inte klankat ner på dem som sköter det snyggt och ansvarsfullt. Däremot har vi ju mycket riktigt våra kära frigolithjon som vill vara som proffsen och ställer till det.

du har inte nått fram till något alls. jag kör som jag kör, jag stuntar inte men jag håller inte hastighet alltid.

det enda du lycktas med mig är att göra mig förbannad och tänka att du är en idiot. grattis! :tummenupp

SSPC

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
GSX-R1000 -05
För det är bara "Ni" som kör sporthoj som man ska, dvs med fullständig utrustning, i grupp på div hojvägar (bulten, boge) och således har patent på företeelsen? Ni som droppar döda som flugor när ni kör bulten, boge, mfl vägar och ursäktar detta med att "någonting hände" och i nästa inlägg på SH spyr galla över stuntfolk och lek-clowner som konstigt nog väldigt sällan dör/skadar sig allvarligt trots resor fler omkullkörningar per körd mil.

Så länge man kör hoj som man SKA köra hoj så går man fri från allt ansvar. Ser tydliga paralleller med religionerna.

Exakt så är det, det är helt ok att skrota cykeln till molekyler bara den har krashpuckar för det är beviset på att man är en mogen människa och bara hade otur.

Men om man eldar telefonkiosker så är man white trash, inget att göra åt det.

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Hoj
KTM 250 & 660
Du har rätt i en hel del saker och dessutom verkar du ha löjligt mycket
tid att lägga på din nya hobby här på SH, men gör en sak för mig..

Sluta tjata om frigolithjon! Det är ett jätte, jättekul ord du har hittat
på, men nu har vi läst det en miljon gånger.

Vi vet att du vill att det ska bli ett vedertaget begrepp i hojvärlden, men
det kommer inte att fastna.

Fortsätt du för all del att läxa upp sveriges sporthojspiloter om det
gör dig hård, men SLUTA TJATA OM HJON!

Tack på förhand.

/pedro

Åååjoo.....ett litet frö har jag sått i dig.... :D

Och Du..det är bra att Du är förbannad och tycker att jag är en idiot. Det lossar på spänningarna som man har och sedan kan man slappna av. Då får fröet lättare att fastna och kan sedan utvecklas för att ge dig en ny syn på liv och ansvar. Sådant kallas för mognad och det inträffar ibland hos kvinnan när hon har fött sitt första barn. Så var rädd om fröet som är planterat. :tummenupp

• Gilla
Reaktioner: SGM
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras