SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Aj !
tyckte mer det såg ut som han bromsade på sig och låste framdäcket.
Det "lilla" krönet du passerade precis är ruskigt lurigt även i torrt ( tro mig jag bor där ute, precis där du körde förbi brevbäraren )
// 1F
Vi visar för andra att det finns sporthojsåkare som har en annan attityd, trafikkultur och inte minst att det som ni håller på med förstör för oss. Vi visar att de flesta av oss kör med insidan av skallen, inte med frigolithen. Tyvärr så hörs inte majoriteten för de har lämnat det här forumet eller så bryr de sig inte om er. Men det finns de som gör det..
Om ni inte blir emotsagda, ja då blir opinionen den att sporthojsåkare är galningar tack vare den reklam ni lägger ut på nätet och inte minst sagt hur hjonen kör på allmäna vägar. Det är den ruttna potatisen som märks! Forumet är även en inspirationskälla till att begå brott. Så ska det inte vara.
Innan man tar fram ett beslutsunderlag för att införa tex en restriktion så samlar man in information för att bygga sig en uppfattning. Ett forum av detta slag är en utmärkt informationskälla för beteendevetare, trafikforskare, politiker och andra intresserade. Ni ger sporthojen ett dåligt rykte.
Det är inte vi som ska söka oss bort från forumet. Det är ni som ska bilda er ett eget forum och ta bort sporthoj ur namnet. Ni är inte mogna att få köra sporthoj på allmän väg.
Vad åstadkommer du?
Eller denna:
[YOUTUBE-ID]3UDVcCF77As[/YOUTUBE-ID]
Något som väldigt många andra på forum rent generellt, så även detta, nämligen att skapa debatt och irritation bara för sakens skull, kanske...
Hur når man en mottagre av ett budskap om han/hon inte är mottaglig/villig att lyssna?
Det går inte, tyvärr!
Ibland kan naturligtvis vara värt ett försök där man ibland får ta till lite knep o knåp men hur lätt är det via tangentbordet på ett forum? Inte...
// Niklas
Forumet tillåter uppenbarligen den här typen av "verksamhet", användare kommer aldrig lyckas påverka andra användare till att inte då de matas med uppmärksamhet, för det är väl syftet?. Dessutom är det här motståndet tydligen bara bränsle till brasan för de som tycker om att göra den här typen av filmer.
Alla borde gå en BKK eller SHK hos SMC....
(och givetvis faktiskt försöka lyssna påå och förstå vad de säger)
Det är inte vi som ska söka oss bort från forumet. Det är ni som ska bilda er ett eget forum och ta bort sporthoj ur namnet. Ni är inte mogna att få köra sporthoj på allmän väg.
Bara det att Du reagerar på det här sättet visar ju att jag når fram till dig. Snart börjar Du tänka lite till. Det kommer med åren. Sedan så kanske Du upplever själv eller via ngn annan något som får dig att minnas det som jag mfl har skrivit. Då kommer nog polen... ehh..poletten att trilla ner.
Ja, mitt intellekt är en mogen mans. Min kropp åtrår halva Sverige... min autograf vill alla ha...
Proffs gör det proffsigt. Amatörer råkar illa ut.
Proffs kör rally på bana. Amatörer gör det på allmän väg. Wannabeeesss.
Kolla för övrigt tråden jag startade ang mc-olyckor och titta lite i statistiken.
Hur kör man en hoj som man ska och vilka är det som inte gör det?
Jag har inte klankat ner på dem som sköter det snyggt och ansvarsfullt. Däremot har vi ju mycket riktigt våra kära frigolithjon som vill vara som proffsen och ställer till det.
För det är bara "Ni" som kör sporthoj som man ska, dvs med fullständig utrustning, i grupp på div hojvägar (bulten, boge) och således har patent på företeelsen? Ni som droppar döda som flugor när ni kör bulten, boge, mfl vägar och ursäktar detta med att "någonting hände" och i nästa inlägg på SH spyr galla över stuntfolk och lek-clowner som konstigt nog väldigt sällan dör/skadar sig allvarligt trots resor fler omkullkörningar per körd mil.
Så länge man kör hoj som man SKA köra hoj så går man fri från allt ansvar. Ser tydliga paralleller med religionerna.
Åååjoo.....ett litet frö har jag sått i dig....
Och Du..det är bra att Du är förbannad och tycker att jag är en idiot. Det lossar på spänningarna som man har och sedan kan man slappna av. Då får fröet lättare att fastna och kan sedan utvecklas för att ge dig en ny syn på liv och ansvar. Sådant kallas för mognad och det inträffar ibland hos kvinnan när hon har fött sitt första barn. Så var rädd om fröet som är planterat.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|