Kundfokusering för bandagsarrangörer.
Jag tror att de som arrangerar bandagar måste bli mera proffsiga på
hela arrangemanget.
1. Ha mycket proffsiga instruktörer som inte racar med varandra under
bandagen utan fokuserar mera på att lära ut så att deltagarna blir
bättre.
2. Gärna kring arrangemang typ någon där med demohojar, försäljning,
Kanske försäkringsbolag som man kan ställa frågor till, polisbesök, vägverket
etc..
3. Bra funktionärer som snabbt åker ut och forslar bort hojar samt sköter
tidtagning och gruppbyten på snabbt och effektivt sätt.
4. Ha en bra intro möte kanske i mindre grupper. Vet en del som jag hört
haft funderingar men inte vågat ställa frågor inför alla.
5. Bättre skyltning när man kommer till banan..tex där skall man ställa
upp hojen ...där sker inskrivning etc....
6. Bättre koll på förare som kör i fel grupp. Jag ser varje gång
förare som kör extremt mycket snabbare än övriga i grupperna. Detta
borde arrangören se och flytta dessa till rätt grupp. Det gör att farten
blir jämnare och det flyter bättre i gruppen= slipper bli köer i gruppen
7. Bättre koll av arrangören av omkörningar. Vet flera nybörjare som sagt
att de aldrig mera tänker köra pga att de blivit omkörda på fel ställe osv.
Detta hör oftast till min punkt nummer 6 ovan.
Nu har man ju varit på några körningar men jag tycker mycket som man
i vardagsspråk heter kundfokusering saknas av många arrangörer.
Ja så här jobbar vi på www.banåkning.nu Vi försöker verkligen att grupperna skall vara så jämna som möjligt och vi får beröm för vårat flyt och att alla trivs och tycker det är kul på våra körningar + att vi har alla våra leverantörer med som säljer utr till sjukt bra priser och vi har demo hojar på plats som ni alla kan testa. Vi har själva utgått från vad vi vill ha på en bra bandag och jag kan utan skryt säga att VI ÄR BÄST I SVERIGE PÅ DETTA