Finns det för många bandagar att välja på?

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Ort
Hus
Hoj
KTM RC56-R
Kundfokusering för bandagsarrangörer.

Jag tror att de som arrangerar bandagar måste bli mera proffsiga på
hela arrangemanget.
1. Ha mycket proffsiga instruktörer som inte racar med varandra under
bandagen utan fokuserar mera på att lära ut så att deltagarna blir
bättre.
2. Gärna kring arrangemang typ någon där med demohojar, försäljning,
Kanske försäkringsbolag som man kan ställa frågor till, polisbesök, vägverket
etc..
3. Bra funktionärer som snabbt åker ut och forslar bort hojar samt sköter
tidtagning och gruppbyten på snabbt och effektivt sätt.
4. Ha en bra intro möte kanske i mindre grupper. Vet en del som jag hört
haft funderingar men inte vågat ställa frågor inför alla.
5. Bättre skyltning när man kommer till banan..tex där skall man ställa
upp hojen ...där sker inskrivning etc....
6. Bättre koll på förare som kör i fel grupp. Jag ser varje gång
förare som kör extremt mycket snabbare än övriga i grupperna. Detta
borde arrangören se och flytta dessa till rätt grupp. Det gör att farten
blir jämnare och det flyter bättre i gruppen= slipper bli köer i gruppen
7. Bättre koll av arrangören av omkörningar. Vet flera nybörjare som sagt
att de aldrig mera tänker köra pga att de blivit omkörda på fel ställe osv.
Detta hör oftast till min punkt nummer 6 ovan.

Nu har man ju varit på några körningar men jag tycker mycket som man
i vardagsspråk heter kundfokusering saknas av många arrangörer.

Ja så här jobbar vi på www.banåkning.nu Vi försöker verkligen att grupperna skall vara så jämna som möjligt och vi får beröm för vårat flyt och att alla trivs och tycker det är kul på våra körningar + att vi har alla våra leverantörer med som säljer utr till sjukt bra priser och vi har demo hojar på plats som ni alla kan testa. Vi har själva utgått från vad vi vill ha på en bra bandag och jag kan utan skryt säga att VI ÄR BÄST I SVERIGE PÅ DETTA
 

Duke0

Sporthojsnörd
Gick med
22 May 2003
Ort
Söderköping
Hoj
Ingen
Bankörning

Vart ser alla dessa bandagar?

Heldagar är för mig att fördra.. lättare att planera in
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Jag tycker det låter kanon det som Actionpics ska göra till nästa år. En grupp med endast licensförare. Att blanda personer med oförsäkrade hojar och licensförare kan bli väldigt knas. Det kan vara någon som aldrig kört bana förut och då bli omblåst av en Superbikeförare lite varstans kan vara väldigt skrämmande. Även fast licensförarna tycker att det är goda marginaler så är det inte det för personen som blir omkörd.

När man pratar med folk runt om på banorna är det många som verkar just skraja för det och därför dras sig för att köra. Även jag som tävlar kan bli skraj när jag kör med riktigt snabba tusenkubiks-förare, då det skiljer så mycket i hastighet. Så jag kan tänka mig hur det känns för dom som aldrig kört bana förut.

Sen kan det vara jobbigt som licensförare att köra med personer som aldrig kört bana. Det är alltid trafik och man får inte så mycket ut av det.

Sen skulle det sitta fint med lite fler körningar just under semesterperioden. Det är ju då man verkligen har tid. Tyvärr så krockar en del körningar med tävlingar och då blir det att man avstår från bankörningarna.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Jag tycker det låter kanon det som Actionpics ska göra till nästa år. En grupp med endast licensförare. Att blanda personer med oförsäkrade hojar och licensförare kan bli väldigt knas. Det kan vara någon som aldrig kört bana förut och då bli omblåst av en Superbikeförare lite varstans kan vara väldigt skrämmande. Även fast licensförarna tycker att det är goda marginaler så är det inte det för personen som blir omkörd.

När man pratar med folk runt om på banorna är det många som verkar just skraja för det och därför dras sig för att köra. Även jag som tävlar kan bli skraj när jag kör med riktigt snabba tusenkubiks-förare, då det skiljer så mycket i hastighet. Så jag kan tänka mig hur det känns för dom som aldrig kört bana förut.

Sen kan det vara jobbigt som licensförare att köra med personer som aldrig kört bana. Det är alltid trafik och man får inte så mycket ut av det.

Sen skulle det sitta fint med lite fler körningar just under semesterperioden. Det är ju då man verkligen har tid. Tyvärr så krockar en del körningar med tävlingar och då blir det att man avstår från bankörningarna.

Vi gör ju redan på det viset. Licensgruppen har enbart licensierade. Körning under juli är tyvärr problem, anderstorp är stängd under 28 dagar i rad i juli:huvet
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Vi gör ju redan på det viset. Licensgruppen har enbart licensierade. Körning under juli är tyvärr problem, anderstorp är stängd under 28 dagar i rad i juli:huvet

:tummenupp
Var länge sen jag hade tillfälle att köra med er och tyvärr så krockar nästa körning med b-racet på linköping.
Synd då man självklart bara har två veckors semester i juli och sen jobbar man resten av sommaren.
 

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Ort
Hus
Hoj
KTM RC56-R
Jag tycker det låter kanon det som Actionpics ska göra till nästa år. En grupp med endast licensförare. Att blanda personer med oförsäkrade hojar och licensförare kan bli väldigt knas. Det kan vara någon som aldrig kört bana förut och då bli omblåst av en Superbikeförare lite varstans kan vara väldigt skrämmande. Även fast licensförarna tycker att det är goda marginaler så är det inte det för personen som blir omkörd.

När man pratar med folk runt om på banorna är det många som verkar just skraja för det och därför dras sig för att köra. Även jag som tävlar kan bli skraj när jag kör med riktigt snabba tusenkubiks-förare, då det skiljer så mycket i hastighet. Så jag kan tänka mig hur det känns för dom som aldrig kört bana förut.

Sen kan det vara jobbigt som licensförare att köra med personer som aldrig kört bana. Det är alltid trafik och man får inte så mycket ut av det.

Sen skulle det sitta fint med lite fler körningar just under semesterperioden. Det är ju då man verkligen har tid. Tyvärr så krockar en del körningar med tävlingar och då blir det att man avstår från bankörningarna.

Ja det men det är så vi kör, lincens för sig och övriga i gatgrupper, inget jadda jadda som övriga kan hålla på med....... Sen det här med vilka dagar man får är upp till banägaren som lägger alla tävlingar på helger och vi får vackert ta dom övriga dagarna. Jag vet att det kommer inte att finnas bandagar på helger på banor där det tävlas, även om vi tror på jultomten...
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Vi gör ju redan på det viset. Licensgruppen har enbart licensierade. Körning under juli är tyvärr problem, anderstorp är stängd under 28 dagar i rad i juli:huvet

Vad kommer det sig att det är så att banorna stänger ner när vi har så kort säsong som vi har i Sverige? Detverkar ju väldigt ologiskt, ungefär som att stänga en golfbana eller ett sommarland under semestern...

Ni använder er väl av eget folk som funktionärer på era bandagar ändå, är det vaktmästare och sådant som saknas under semesterperioden?
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Vad kommer det sig att det är så att banorna stänger ner när vi har så kort säsong som vi har i Sverige? Detverkar ju väldigt ologiskt, ungefär som att stänga en golfbana eller ett sommarland under semestern...

Ni använder er väl av eget folk som funktionärer på era bandagar ändå, är det vaktmästare och sådant som saknas under semesterperioden?

Nej, det är tillståndet som inte medger att vi använder banan under 28 dagar i följd, varav 21 måste vara i juli, Tro mej, ingen vill friviligt stänga under den tiden banan går att använda.
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Nej, det är tillståndet som inte medger att vi använder banan under 28 dagar i följd, varav 21 måste vara i juli, Tro mej, ingen vill friviligt stänga under den tiden banan går att använda.

Du menar banans tillstånd att utöva verksamhet? Är det för att inte störa omkringboende under semestern?

Det är ju i princip likadant på de flesta banor, heldött i juli.
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Jo, visst är det så. Tänkte lite mer allmänt när folk slänger på ett slip-on och gråter blod över att det låter för mycket när de skall på bandagar. Plus villfarelsen att det skulle vara säkrare att åka omkring i trafiken med "brölrör" på.

Om du syftar på mig så pratade jag inte om ett slipon utan "hela" helsystemet..

Det var presspassning på grejerna när jag monterade så är jag inte direkt sugen att behöva byta till original bara för några dB skull ..

Hade det varit frågan om ett slipon hade jag inte ens skrivit i den här tråden..

Bilprovningen tillåter 103 db, banor tillåter 95 db. Det betyder att bilprovningen inte har något med banan att göra.

Om det är ett ljudproblem undrar jag hur man kan underlätta? Hur kan man motivera för sej själv att lägga 5-25 tusen på ett helsystem som man vet gör att man får mindre möjligheter att köra med hojen? Billigare att behålla originalsystem och köra hoj istället för att stå i depån och sura över att inte få köra.....

Jag vet att bilprovningen inte har nått med banan att göra, men det jag skrev var att om hojen är Godkänd av bilprovningen då borde den även vara Godkänd att framföras på en bana. Mao är det okey att bullra på vägen borde man få bullra lika mkt på en bana.

Jag visste inte om detta när jag införskaffade ett helsystem, hade jag vetat det hade jag förmodligen tagit ett annat beslut än vad jag gjorde.
 
Last edited:

69hayden

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
Fireblade 08
Nr:18 skrev:
Vi i Fiver har märkt en tydlig nedgång i antalet deltagare på våra bandagar/kvällsträningar, är det så att det finns för många körtillfällen? Har kollat med flera andra arrangörer, och vet att många har stora problem att ro iland sina arrangemang rent ekonomiskt. Vad beror detta på?
Att döma av de e-post jag får från diverse bandagsarrangörer verkar de ha gott om deltagare på sina körningar. Dagarna är fullbokade månader i förväg, enstaka platser finns kvar.

Det kanske är Fiver som arrangör som har problem?
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Att döma av de e-post jag får från diverse bandagsarrangörer verkar de ha gott om deltagare på sina körningar. Dagarna är fullbokade månader i förväg, enstaka platser finns kvar.

Det kanske är Fiver som arrangör som har problem?

Ok, vad gör vi för fel då? Ge mej lite feedback på vad som är viktigt för bandagsdeltagare! Våra arrangemang har varit inriktade på mycket körtid, lite regler och mycket sunt förnuft. Instruktörer finns för de som vill ha hjälp, men vi tvingar inte på nån hjälp om dom inte vill ha det.

Sen är min erfarenhet av samtal med de som arrangerar här i södra delen av landet att det har gått ner massor på bokningsfronten i år, alltså inget unikt för oss.
 

Giri

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Jkp
Hoj
bangixxer 600-06 & RMZ 250
Jag hoppade tre av era körningar pga att man måste ha utlöst licens, räcker inte ett bevis på olycksfallsförsäkring eller varför har ni den regeln:va



Ok, vad gör vi för fel då? Ge mej lite feedback på vad som är viktigt för bandagsdeltagare! Våra arrangemang har varit inriktade på mycket körtid, lite regler och mycket sunt förnuft. Instruktörer finns för de som vill ha hjälp, men vi tvingar inte på nån hjälp om dom inte vill ha det.

Sen är min erfarenhet av samtal med de som arrangerar här i södra delen av landet att det har gått ner massor på bokningsfronten i år, alltså inget unikt för oss.
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Kundfokusering för bandagsarrangörer.

Jag tror att de som arrangerar bandagar måste bli mera proffsiga på
hela arrangemanget.
1. Ha mycket proffsiga instruktörer som inte racar med varandra under
bandagen utan fokuserar mera på att lära ut så att deltagarna blir
bättre.
2. Gärna kring arrangemang typ någon där med demohojar, försäljning,
Kanske försäkringsbolag som man kan ställa frågor till, polisbesök, vägverket
etc..
3. Bra funktionärer som snabbt åker ut och forslar bort hojar samt sköter
tidtagning och gruppbyten på snabbt och effektivt sätt.
4. Ha en bra intro möte kanske i mindre grupper. Vet en del som jag hört
haft funderingar men inte vågat ställa frågor inför alla.
5. Bättre skyltning när man kommer till banan..tex där skall man ställa
upp hojen ...där sker inskrivning etc....
6. Bättre koll på förare som kör i fel grupp. Jag ser varje gång
förare som kör extremt mycket snabbare än övriga i grupperna. Detta
borde arrangören se och flytta dessa till rätt grupp. Det gör att farten
blir jämnare och det flyter bättre i gruppen= slipper bli köer i gruppen
7. Bättre koll av arrangören av omkörningar. Vet flera nybörjare som sagt
att de aldrig mera tänker köra pga att de blivit omkörda på fel ställe osv.
Detta hör oftast till min punkt nummer 6 ovan.

Nu har man ju varit på några körningar men jag tycker mycket som man
i vardagsspråk heter kundfokusering saknas av många arrangörer.

Ärligt med handen på hjärtat så har vi alltid jobbat med bl.a. just de punkter du tar upp och många fler.
Finns ingen anledning att basunera ut att man är bäst på något, flera arrangörer är bra/bäst på just sin nisch. Sen finns det självklart mindre bra arrangörer också.
Det handlar nog mycket om att man som arrangör måste anpassa sin verksamhet och upplägg för just dom kunder/deltagare man har.
Våra dagar är uppenbarligen dom populäraste av att döma på bokningsfrekvens och det skulle alltså betyda att vi är absolut bäst i vår nisch, eller hur? Men det stämmer ju bara för just våra deltagare, dom som åker med andra har kanske andra krav eller behov som inte stämmer på våra dagar.
Det handlar som sagt om hur man nischar sig och mot vilka deltagare och det är ett förtroende man arbetar upp under längre tid. Det är inte så enkelt att arrangera bandagar som vissa tror (menar inte Er Fiver).
Man måste leverera vad som utlovas till 100% annars sviker deltagarna, människors privatekonomi är det känsligaste som finns och framför allt när det också handlar om en hobby som redan belastar privatekonomin alldeles för mycket.

20 eller 30 min mer bantid är nog inte avgörande för många, fungerar inte arrangörens upplägg så blir det aldrig dom utlovade extra minuterna. Det måste helt enkelt fungera 100% från start till stopp.

Tillbaka till grundfrågan. Vi upplever inte det som ni Fiver erfar, vi har fullbokat på alla dagar långt innan bandagsdatumet, just nu har endast ett fåtal platser kvar i September på Mantorp, allt annat är fullbokat!

/Nitrous
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
Ärligt med handen på hjärtat så har vi alltid jobbat med bl.a. just de punkter du tar upp och många fler.
Finns ingen anledning att basunera ut att man är bäst på något, flera arrangörer är bra/bäst på just sin nisch. Sen finns det självklart mindre bra arrangörer också.
Det handlar nog mycket om att man som arrangör måste anpassa sin verksamhet och upplägg för just dom kunder/deltagare man har.
Våra dagar är uppenbarligen dom populäraste av att döma på bokningsfrekvens och det skulle alltså betyda att vi är absolut bäst i vår nisch, eller hur? Men det stämmer ju bara för just våra deltagare, dom som åker med andra har kanske andra krav eller behov som inte stämmer på våra dagar.
Det handlar som sagt om hur man nischar sig och mot vilka deltagare och det är ett förtroende man arbetar upp under längre tid. Det är inte så enkelt att arrangera bandagar som vissa tror (menar inte Er Fiver).
Man måste leverera vad som utlovas till 100% annars sviker deltagarna, människors privatekonomi är det känsligaste som finns och framför allt när det också handlar om en hobby som redan belastar privatekonomin alldeles för mycket.

20 eller 30 min mer bantid är nog inte avgörande för många, fungerar inte arrangörens upplägg så blir det aldrig dom utlovade extra minuterna. Det måste helt enkelt fungera 100% från start till stopp.

Tillbaka till grundfrågan. Vi upplever inte det som ni Fiver erfar, vi har fullbokat på alla dagar långt innan bandagsdatumet, just nu har endast ett fåtal platser kvar i September på Mantorp, allt annat är fullbokat!

/Nitrous


du slog nog huvudet på spiken där, har man en skara med folk som brukar köra på vissa arrangemang så kommer dom tillbaka. är man lite nyare i gamet och inte byggt upp en skara så är det skralare.
jag kör mest med ssemse och smc eftersom det är dom jag känner till och gillar upplägget hos. jag vet var jag skall boka, jag vet när jag skall boka, jag kan boka långt i förväg (gärna i januari) så att jag har tid att ta ut semesterdagar hos min arbetsgivare.
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Snabb kommentar;

Alla större bolag ger försäkring på SMC:s fortbildningar, även på roadracingbana - kolla alltid hur den SMCs avtal är under Försäkringar på SMC School´s website.
---

Det jag själv gärna vill ha är i princip delad i två:

1. Bandagar vart jag själv kan ta hand om min egen körning - självklart måste det vara någon typ av ordning - men, det viktigsta förmej är att jag kan åka fritt..

2. Kursdagar, vart jag lär mej - ovh vart jag får hjälp med att bli bättra..

Och jupp - uavset vad jag väljer koster det - det är dyrt att åka MC, och bana är ett nöje, som svidar i plånboken - men, det accepterar jag..
 
Last edited:

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Tråden har fortfarande gett ganska få tips på vad kunden vill ha, men många arrangörer har tagit chansen att skrika om hur bra dom är. Back to subject hade varit kul. Jag är mindre intresserad av vad SMC planerar, eller vad banåkning.nu är bra på än av att få feedback på vad kunderna vill ha.
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Tråden har fortfarande gett ganska få tips på vad kunden vill ha, men många arrangörer har tagit chansen att skrika om hur bra dom är. Back to subject hade varit kul. Jag är mindre intresserad av vad SMC planerar, eller vad banåkning.nu är bra på än av att få feedback på vad kunderna vill ha.

Som bandagskund så vill jag ha:

Ordning och reda, när man kommer skall det vara glasklart med tider, besiktning,förarmöte...

hög säkerhet med allt vad det innebär med ambulanser, flaggvakter, buskörning (tex okynnesbakhjulsåkning skall svartflaggas, osv

gärna möjlighet att käka på banan, finns ju tex bra möjligheter på A-torp och K-torp

Vid övernattning så är det inte fel om tex arrangören gör en deal med något närliggande ställe. Vandrarhem eller liknande duger fint. Om bor i buss, gärna att man kan utnyttja faciiteter på banan

Lång framförhållning för bokning, underlättar med att ta ledigt från jobb osv..

Gärna allt i ett "helpensionsformat", boka, betala, checka in, kör bana, checka ut. Enda man skall behöva fixa är sin egen transport och att hojen är redo.

Gratis el :D :D
 
Last edited:

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Bekvämlighet är en stor faktor som avgör. Jag riktar hellre in mig på banorna närmast mig än dom längre bort. Så jag tittar hellre på bankörningar på Sviestad, Mantorp och Gelleråsen än Falkenberg, Knutstorp och Anderstorp.

Är det en större kundkrets uppåt i landet än neråt i landet?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Då jag knappt sett A-torp på vykort kommer jag nog aldrig att bli en fast kund till arrangörer på Anderstorp, men när Du nu frågar generellt vad kunderna vill ha och varför man sviker kanske mina funderingar kan vara värda att skrivas ned?

Först och främst - Alla som arrangerar gör ett hästjobb och en oerhört bra insats. Detta ska Ni och vi som deltagare inte glömma bort:tummenupp

OSF Porta och många andra har rätt i det dom skriver, utifrån erfarenheten som "track day junkies". Men Ni/arrangörer måste kanske tänka igenom syftet med Era arrangemang, vilka som ska vara Er målgrupp och först därefter fråga vad målgruppen vill ha. Jag tror det påverkar Er framgång mer än vi tror.

Här är några typer av arrangörer jag mött och den målgrupp som besökte arrangemangen:

1 - SMC. Instruktörstätt med instruktörer som undervisar, utvecklar deltagarna och ger personlig feed-back och support. Lockar nybörjare, kromsläder, touringhojar i en salig blandning. Helpension och kursplan. Bra men dyrt. Har problem med beläggningsgraden bl.a. på Mittsverige. Min bedömning är att de som blir bitna övergår till andra arrangemang p g a kostnadsskäl och/eller de mer generösa omkörnings- och ordningsreglerna. Många av mina yngre kompisar har inte gått någon kurs än på grund av för dyra hojar, prestationsångest ("med min hoj förväntas jag vara snabb") och svårigheter att få in arrangemangen i jobb- eller semesterschemat.

2 - Bandagsarrangörer med instruktörer. Många instruktörer, men som någon skrev händer det att en del av dessa racar internt och glömmer hur viktigt det är att knata runt bland deltagarna i pauserna och lyssna in behoven. Inte lika många nybörjare här, annat än de som inte hade råd med en SMC-kurs. Jag har sett en del slokörade deltagare som lagt sin nya dyra hoj (2 av 3 på ett släp) på grund av olycklig hantering och att man kanske ville ta genvägar till ett snabbare tempo lite för fort. Någon instruktör kanske skulle ha erbjudit sig att fokusera på och coacha dessa lite extra under dagen (föråkning)? Hjälp med fjädringsinställning och setup? Ett par frivilliga teoripass kring detta kanske? Fivers ERF-skola är väl ett gott exempel där Ni vill erbjuda "junkien" en utveckling?

3 - Arrangörer som främst ser gatfolket som en kostnadstäckande hjälp för att delfinansiera sina och polarnas träningstid. Ofta flest och fulaste avåkningarna. Men på sitt sätt ärligt marknadsfört - åk till du spyr.

4 - Privatarrangemang. Någon eller några hyr helt enkelt banan för att ha skoj en dag.

Sensmoral - När man vet vilka man vill nå kan man besvara frågan vad man ska erbjuda. Som Du kanske gissar tror jag att den första och andra gruppen har bäst potential att nå nya kunder/få fräscha intäkter, men det ställer krav på att satsa på kunderna i stället för egen körtid. Och kanske till och med lite mer polisiär insats i gatgrupperna?

Jag vet inte om detta är något svar på din fråga, men jag tror att det gäller att få in nya och återfallsåkare till arrangemangen för att de inte ska gå svältdöden till mötes.

Mina 2p
 
Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top