Så fel du har Oscar. Jag tycker inte synd om mig själv och jag gnäller inte bara, men vill du leva i en liten inskränkt värld och tro det så gör det då
Har ordet "gnälla" en annan innebörd i Svenska språket för dig, än för oss andra?
Så fel du har Oscar. Jag tycker inte synd om mig själv och jag gnäller inte bara, men vill du leva i en liten inskränkt värld och tro det så gör det då
Moss.
Säg nu att man har olika startavgifter, rookies betalar mindre och får mindre bantid etc. Vad händer när schemat spricker? Ska de som betalat mer prioriteras, eller ska de som knappt får någon tid ändå, få ännu mindre tid?
Tror jag vart på två tävlingar på anderstorp där man kortat racen, 2-6 varv beroende på klass när schemat gått åt skogen..
Tidsschemat ser ut ungefär såhär:
Torsdag:
17.00-18.25 Friträning R600
Fredag:
8.00-8.35 Kval R600
10.40 Race 1 R600 12 varv
15.50 Race 2 R600 15 varv
Så här kommer alltså bantiden se ut för oss i rookie 600 då??
Förstår att en del kanske tycker att det är kass att behöva ta ledigt en dag extra och det får man respektera. Det jag inte kan fatta är att detta förutom det skulle vara ett dåligt upplägg???? Som en del nämnt så är detta första racet någonsin för en del av oss (jag en av dom) och hur guld är det inte då att få 85minuters bantid på torsdagen i lugn och ro för att känna på banan och ställa in hojen??? Visst kanske det inte är helt optimalt att köra ett kval klockan åtta på morgonen, men va fan det är väl lika för alla som sätter sig på hojen i det kvalet. Jag gillar upplägget!!! Känns som man kan genomföra sitt första race i lite lugn och ro och fokusera på körningen.
fredag:
8.00-8.15 rookie 600 träning
8.25-8.40 rookie 10 träning
8.50-9.10 gp 125 träning
9.20-9.40 250 träning
9.50-10.10 kval rookie 6
10.20-10.40 kval rookie 10
10.50-11.10 sbc trening 1
11.20-11.40 sst 600 trening 1
11.40-12.10 LUNCH
12.10-12.30 gp 125 träning 2
12.40-13.00 250 träning 2
13.10-13.35 rookie6 sprint
13.45-14.10 rookie10 sprint
14.30-14.50 sbc träning 2
15.00-15.20 sst600 träning 2
15.30-15.50 125j träning
16.00-16.20 honda
Detta schema går att ex lägga längre luch eller längre pauser som ni ser...
Lördag:
1 Kval rookie + 1 Race rookie (ingen warm-up/träning) alltså +50 min där.
+ att detta schema har utrymme för 40 min tillägg= Lördagen 1h 30 extra körtid för övriga klasser på lör jämfört med fre.
Sön slipper ni krasch kung klasserna helt och får massor av tid
Alltså 1h 45 min körning för rookisarna + en massa mera tid för övriga klasser!!!
(Nu ska jag försöka hålla käften )
15 min passet går att förlänga till 25 (tänkte inte sno så mycket tid från SO)Tyvärr tror jag att det blir för korta träningspass med det här upplägget. Anderstorp är ju en lång bana och om man tar bort utvarv samt invarv från 15 min. så återstår 5-6 varv till träning. Ett träningspass på A-torp bör nog vara minst 25 minuter anser jag.
/Love
Har ordet "gnälla" en annan innebörd i Svenska språket för dig, än för oss andra?
Är inte detta en annan diskussion? Om du syftar på att jag föreslog färre race-varv för Rookies än för A-förare, så gjorde jag det bara för att det ALLTID varit så. Annars så kör vi ju lika mycket. Om detta är ett problem så kanske man ska starta en ny tråd om detta.
Ang anmälningsavgifter så vill jag minnas att jag betalade lika mycket som A-förare när jag var Rookie. Antar att det är så fortfarande. Om detta är ett problem så kanske man ska starta en ny tråd om detta.
Och visst kan man diskutera att "tidsschemat kommer att gå åt skogen för det har det gjort förut"... Visst kan man diskutera det... Eller också inte. Gör man ett schema med rimlig luft i så brukar det ju funka. Men ALLA banor har ju en tidsgräns då det är stopp så vad är nytt?
Man kan väl lägga olika klasser sist lördag o söndag?
Fattar inte riktigt varför du tar upp den här dikussionen i den här tråden
Tors som innan!
För de som inte kan ta ledigt får köra 15 min träningen på fre. Alltid bättre än ingenting alls!
fredag:
8.00-8.15 rookie 600 träning
8.25-8.40 rookie 10 träning
8.50-9.10 gp 125 träning
9.20-9.40 250 träning
9.50-10.10 kval rookie 6
10.20-10.40 kval rookie 10
10.50-11.10 sbc trening 1
11.20-11.40 sst 600 trening 1
11.40-12.10 LUNCH
12.10-12.30 gp 125 träning 2
12.40-13.00 250 träning 2
13.10-13.35 rookie6 sprint
13.45-14.10 rookie10 sprint
14.30-14.50 sbc träning 2
15.00-15.20 sst600 träning 2
15.30-15.50 125j träning
16.00-16.20 honda
alternativ fre:
15 min passet går att förlänga till 25 (tänkte inte sno så mycket tid från SO)
Mitt schema slutar 16.20 som du ser så utrymmet finns!
Däremot går det inte ihop om vi skall ha 25 min pass på alla klasser på fre (går däremot på lör)
Ett annat alt är att ta bort träningen på fre för rookie, för att ge plats för 25 min pass för alla. Tycker inte det är ett bra förslag dock pga att vissa inte kommer att kunna träna på tors vilket gör att dom åtminstone får köra lite innan kvalet.
Detta schema går att ex lägga längre luch eller längre pauser som ni ser...
Lördag:
1 Kval rookie + 1 Race rookie (ingen warm-up/träning) alltså +50 min där.
+ att detta schema har utrymme för 40 min tillägg= Lördagen 1h 30 extra körtid för övriga klasser på lör jämfört med fre.
Sön slipper ni krasch kung klasserna helt och får massor av tid
Alltså 1h 45 min körning för rookisarna + en massa mera tid för övriga klasser!!!
(Nu ska jag försöka hålla käften )
40 minuter per dag är väl ungefär som det var fjol, kanske 5 minuter mindre på lördagen men i gengäld ca 5 minuter mer på söndagen (grundar detta på 20+25 minuter kval på lördag och 10 min warmup och 25 minuter race på söndag en vanlig racehelg.
Kostnaden för en sådan här racehelg borde i rimlighetens namn bli MINDRE! Om alla kör på två dagar istället för på 2+2 dagar MÅSTE det bli billigare. 2 dagars banhyra ÄR billigare än 4.
Längden på racena MÅSTE med 10 varv vara tillräckligt lång. 2006 körde vi SM-race på 20 varv på Falken. 20 varv på Falken är kortare än 10 varv på Torpet.
Tors som innan!
För de som inte kan ta ledigt får köra 15 min träningen på fre. Alltid bättre än ingenting alls!
fredag:
8.00-8.15 rookie 600 träning
8.25-8.40 rookie 10 träning
8.50-9.10 gp 125 träning
9.20-9.40 250 träning
9.50-10.10 kval rookie 6
10.20-10.40 kval rookie 10
10.50-11.10 sbc trening 1
11.20-11.40 sst 600 trening 1
11.40-12.10 LUNCH
12.10-12.30 gp 125 träning 2
12.40-13.00 250 träning 2
13.10-13.35 rookie6 sprint
13.45-14.10 rookie10 sprint
14.30-14.50 sbc träning 2
15.00-15.20 sst600 träning 2
15.30-15.50 125j träning
16.00-16.20 honda
alternativ fre:
15 min passet går att förlänga till 25 (tänkte inte sno så mycket tid från SO)
Mitt schema slutar 16.20 som du ser så utrymmet finns!
Däremot går det inte ihop om vi skall ha 25 min pass på alla klasser på fre (går däremot på lör)
Ett annat alt är att ta bort träningen på fre för rookie, för att ge plats för 25 min pass för alla. Tycker inte det är ett bra förslag dock pga att vissa inte kommer att kunna träna på tors vilket gör att dom åtminstone får köra lite innan kvalet.
Detta schema går att ex lägga längre luch eller längre pauser som ni ser...
Lördag:
1 Kval rookie + 1 Race rookie (ingen warm-up/träning) alltså +50 min där.
+ att detta schema har utrymme för 40 min tillägg= Lördagen 1h 30 extra körtid för övriga klasser på lör jämfört med fre.
Sön slipper ni krasch kung klasserna helt och får massor av tid
Alltså 1h 45 min körning för rookisarna + en massa mera tid för övriga klasser!!!
(Nu ska jag försöka hålla käften )
Så att ta ledigt fredagen går bra, bara man får campa en natt och köra på lördagen också? Vore kul om du utvecklar det resonemanget lite. Samtidigt komprimerar man SM-klasserna på lördagen och gör det svårt att hålla schemat och ersätter det med friträning på fredagen?
Fattar inte hur du tänker nu...?
Det är väl bättre att ta ledigt fre istf tors o fre (du har en liten värmning på fre morgon) ...
Inte svårt att hålla schemat på lördagen??? Där kan ju du gärna utveckla...?
Det blir ju mycket mera körning för SO klasserna jmf med alla andra banor (förrutom lkpg) och du klagar???
Du kan ju köra 1 kval på sön för SO klasserna eller vad som. Ha lite fantasi eller ska jag lösa hela ARCs SO satsning...
Fattar inte hur du tänker nu...?
Det är väl bättre att ta ledigt fre istf tors o fre (du har en liten värmning på fre morgon) ...
Inte svårt att hålla schemat på lördagen??? Där kan ju du gärna utveckla...?
Det blir ju mycket mera körning för SO klasserna jmf med alla andra banor (förrutom lkpg) och du klagar???
Du kan ju köra 1 kval på sön för SO klasserna eller vad som. Ha lite fantasi eller ska jag lösa hela ARCs SO satsning...
Tidsschemat ser ut ungefär såhär:
Torsdag:
17.00-18.25 Friträning R600
Fredag:
8.00-8.35 Kval R600
10.40 Race 1 R600 12 varv
15.50 Race 2 R600 15 varv
Så här kommer alltså bantiden se ut för oss i rookie 600 då??
Förstår att en del kanske tycker att det är kass att behöva ta ledigt en dag extra och det får man respektera. Det jag inte kan fatta är att detta förutom det skulle vara ett dåligt upplägg???? Som en del nämnt så är detta första racet någonsin för en del av oss (jag en av dom) och hur guld är det inte då att få 85minuters bantid på torsdagen i lugn och ro för att känna på banan och ställa in hojen??? Visst kanske det inte är helt optimalt att köra ett kval klockan åtta på morgonen, men va fan det är väl lika för alla som sätter sig på hojen i det kvalet. Jag gillar upplägget!!! Känns som man kan genomföra sitt första race i lite lugn och ro och fokusera på körningen.
Jag frågade tidigare i tråden om det skulle finnas ett intresse för att ha en separat b-tävling över en dag med endast rookieklasserna, dock med bullerrestriktioner motsvarande en vanlig bandag, men ingen har kommenterat det alternativet.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |