Flickvännen vill inte att jag tar MC kort!

doro

Sommar,Sommar,Sommar!!!
Gick med
6 May 2006
Ort
Mölndal
Hoj
625 SMC -06
En bra tjej respeterar de intressen och drömmar som deras pojkvän har! :pannkyss
Åka hoj är ju så förbaskat kul, konstigt att inte alla vill det! :yoparty :yoparty
 

Spray

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Ort
Sverige
Hoj
Cagiva
69:an skrev:
2177446
Det kan ju säkert finnas någon annan anledning till att din tjej inte vill att du kör hoj, det viktigaste är att du blir klar över vilken den egentligen är. För jag tror inte de skäl du radade upp har så mycket med saken att göra. Först då kan ni prata om det, och försöka komma fram till en vettig lösning som funkar för er båda! :tummenupp

Mycket tänkvärt inlägg...Jo jag får också intrycket att en del som svarat kanske inte riktigt har den erfarenheten med tjejer... På gott och ont :)

Det där med gemensam ekonomi är nog också en liten del av kakan för henne; men det har inte att göra med att jag gör av med _hennes_ pengar på nått sätt. En motorcykel kostar ju en del pengar, och självklart påverkar det min ekonomi i viss utsträckning. Hon studerar, vilket kanske kan medföra att det är jag som får stå för fiolerna om vi ska göra ngn större utsvävning. Motorcykelinnehav kan ju minska vår "gemensamma kassa" på så sätt, men vi har ingen "uttalat gemensam kassa". Vi delar på kostnaderna. (Nu när jag fått jobb kan jag tom. tänka mig att betala lite mer än hälften.)


Pratade med henne igen och sa att jag absolut inte har planerat att köpa någon hojj i år, men körkort vill jag ta pga. försäkringskostnaderna. (de minskar ju som bekant efter antalet körkortsår)


En annan sak som jag funderar på är om man hela tiden blir oemotståndligt frestad att köra i 150+ med en sporthojj? Om det inte är möjligt att köra i lagliga hastigheter kanske det tyvärr är lika bra att lägga ner sporthojstänket? (Det vill jag naturligtvis inte)
Jag kör med omdömme, och förstår uppenbarligen inte varför hon klagade på mitt omdömme idag. Hon tycker alltid jag kör bra när vi är ute och åker bil...


Fanken, vore så kul om nån kunde säga "Vad roligt att du vill börja köra hoj!" :(
 

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Ort
Solna
Hoj
Suzuki SV 1000S -04 - Rör ej!
Spray skrev:
2177607

Fanken, vore så kul om nån kunde säga "Vad roligt att du vill börja köra hoj!" :(

F-n vad roligt att du vill börja köra hoj!
Komma ut mer, träffa nya människor och få en liten nystart i livet.
:tummenupp
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Men nu förstår jag inte riktigt att du ska stå ute med en del av din ekonomi för att hon studerar OCH rider dressyr och du ska inte ens få ta mc-kort!

Lyssnar på dig själv vad du skriver nu, tycker inte du att det låter konstigt att hon kan få hålla på med det hon vill göra medan du får lugnt vänta med det du vill göra!

Tyvärr grabben den tjejen verkar inte veta vad hon snackar om. Jag min fru har varit ihop i nästan 7 år och hon vet vad jag tycker om och jag vet vad hon tycker om. Kan man inte komma överens genom diverse prioriteringar så är förhållandet väldigt stelt!

BTW: Vet ej vart du bor, men va fan kom till Stockholm när det är Pubkväll med SH så får du träffa likasinnade!!! :banana
 

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Spray skrev:
2177607 Mycket tänkvärt inlägg...Jo jag får också intrycket att en del som svarat kanske inte riktigt har den erfarenheten med tjejer... På gott och ont :)

Det där med gemensam ekonomi är nog också en liten del av kakan för henne; men det har inte att göra med att jag gör av med _hennes_ pengar på nått sätt. En motorcykel kostar ju en del pengar, och självklart påverkar det min ekonomi i viss utsträckning. Hon studerar, vilket kanske kan medföra att det är jag som får stå för fiolerna om vi ska göra ngn större utsvävning. Motorcykelinnehav kan ju minska vår "gemensamma kassa" på så sätt, men vi har ingen "uttalat gemensam kassa". Vi delar på kostnaderna. (Nu när jag fått jobb kan jag tom. tänka mig att betala lite mer än hälften.)


Pratade med henne igen och sa att jag absolut inte har planerat att köpa någon hojj i år, men körkort vill jag ta pga. försäkringskostnaderna. (de minskar ju som bekant efter antalet körkortsår)


En annan sak som jag funderar på är om man hela tiden blir oemotståndligt frestad att köra i 150+ med en sporthojj? Om det inte är möjligt att köra i lagliga hastigheter kanske det tyvärr är lika bra att lägga ner sporthojstänket? (Det vill jag naturligtvis inte)
Jag kör med omdömme, och förstår uppenbarligen inte varför hon klagade på mitt omdömme idag. Hon tycker alltid jag kör bra när vi är ute och åker bil...


Fanken, vore så kul om nån kunde säga "Vad roligt att du vill börja köra hoj!" :(


Vi har nog alla erfarenheter av livet och partners av olika slag här...

Det som är solklart är att din självbild är skitkass.........

Vad du ska fundera på är:
Vad har jag för liv och vad vill jag göra med det?

Om du inte ens vet om du har bra omdömme eller inte...Det luktar hjärntvätt.

Den där jäkla havremoppen kostar flera tusen varje månad så vad är problemet ?
Jag har goda erfarenheter i det ämnet jag lovar...

Det är väl solklart att du ska köpa en båge din "tönt"

Hur annars ska du kunna uppfylla dina drömmar..

Skit och fundera i termer sporthoj 150 mm

Köp en vanlig lättkörd båge som du kan utvecklas med.
Sen efter någon säsong på vägarna så kan du fundera på en sportigare hoj.

Jag har haft MC körkort sen 1973 och hittils har det gått bra........

Så grabben! Det är dags att skaffa dig ett liv..........

Vi väntar på dig när du lämnar fängelset......

Roffe

:tummenupp
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Spray skrev:
2177607
En annan sak som jag funderar på är om man hela tiden blir oemotståndligt frestad att köra i 150+ med en sporthojj? Om det inte är möjligt att köra i lagliga hastigheter kanske det tyvärr är lika bra att lägga ner sporthojstänket? (Det vill jag naturligtvis inte)
Jag kör med omdömme, och förstår uppenbarligen inte varför hon klagade på mitt omdömme idag. Hon tycker alltid jag kör bra när vi är ute och åker bil...

nja, oemotståndligt frestad kanske inte men ingen av de sporthojar jag har ägt har varit direkt kul att köra under 150+.
Varför just sporthoj? Finns väl mängder av andra hojar som säkert är minst lika roliga och är bättre ekonomiskt sett.

låt tjejen grina ett tag över dina hojplaner så tror jag säkert att det går över snart. Sen när du väl har hojen så vill hon säkert åka med ändå
:tungan
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
En havremoppe kostar ju mycket mer än en hoj! Bara stallhyran går ju på 6lax i månan om jag inte minns fel!
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Skicka hit henne så ska jag göra så hon lyder,jag har muslimska rötter, hon bir en bra kock och bra på ta emot stryk :fyllisar
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
R-1000 skrev:
2177790 Skicka hit henne så ska jag göra så hon lyder,jag har muslimska rötter, hon bir en bra kock och bra på ta emot stryk :fyllisar

Muaahhahahha! Fan va roligt!! Sporthoj är satans roligt ibland! :rofl :rofl
 

Bikerbitch25

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Utanför Ulricehamn
Hoj
Ducati Monster
Det är synd att din sambo tycker som hon gör, jag kan väl förstå lite... men du borde ju få en chans. Man måste ju pröva för att veta, eller hur?
Jag hade aldrig åkt hoj innan jag träffade min sambo, men oj, vad roligt det var! :hihi
Håller själv på att ta kortet nu och jag längtar som f-n! Köpte hoj förra året så den har stått i garaget och glänst och tiggt om att få komma ut på vägarna hela vintern. Har ju nästan blivit galen. :huvet
Jag rider + åker mc. Fungerar utmärkt!
Kul att du vill ta kortet, jag lovar att du inte blir besviken om du bestämmer dig för det! :) :tummenupp
 

EnduransJanne

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fireblade CBR 900RR - 92
69:an skrev:
2177446 Spray, ta de mogna och genomtänkta råden i den här tråden .............

Håller helt med, ta en seriös diskussion och ta reda på vad det handlar om under de skäl som du nämner. Tycker också att en del av de skäl som radas upp är konstiga, är man äcklig för att man är gammal? Hur gammal då? Tillhör jag de äckliga? Jag är 50+ men gillar att köra sporthoj, mina hojpolare är allt från 25-60 men aldrig har någon i det gänget på något sätt kommenterat någons ålder. Jag har heller aldrig märkt att folk generellt sett ser ner på MC åkare, en del har negativa synpunkter såklart, andra tycker det verkar häftigt.

I alla fall så är det här något du behöver ta på allvar. Om det är din ultimata dröm att köra hoj, om du verkligen hett längtat efter detta då är du tvungen att vandra den vägen, det finns ingen återvändo. Hur blir förhållandet om man helt ger upp något som man kanske har drömt om i en massa år? Nästa gång något dyker upp som en av er verkligen vill göra, kanske från din sambos sida, då kanske du säger blankt nej bara för att du inte fick göra det du ville göra. Vart leder det er i ert förhållande? Jag tror hon främst är rädd att du ska råka ut för en olycka för att hon inte litar på ditt omdöme men där har du ju möjligheten att motbevisa henne, kör med marginal och använd insidan av huvudet.......
 

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
Hennes punkter låter barnsliga.

Vill du åka, ÅK!

Varför ska hon säga något om din hobby?
Det är vell en sak om hon är rädd om ditt liv, men att säga att ditt rykte blir dåligt är ju så jävla illa så det finns inte.
 

knowme

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Skövde/GBG
Hoj
x
Spray skrev:
2176945 Jag tror iallefall det är baserat på rykten...
Vi har bott ihop i snart 3år...
Hästar! Hon rider dressyr på ganska hög nivå

Och som sagt... Inte byta flickvän.

Frågan är hur folk skulle reagera om jag verkligen tog kortet i sommar. Varför klassas de flesta MC åkare som busar? Jag trodde det var mest HD folket och kontrade med "Jag ska ju inte bli nån hells angel.."


om hon älskar dej så e det ju klart hon låter dej ta ditt mckort,annars har hon rätt å säga så och vem e hon som ska få bestämma över dej.säg till henne att om jag inte tar mc kort så ska du sluta rida hästar!!rätt ska va rätt

hade samma problem med min tjej-"det e farligt,du har krockat med bil innan,du kör för snabbt å bla bla bla" men hon vet att jag har velat ta kortet länge å vet att jag verkligen vill och jag har lovat att köra försiktigt(vilket jag kommer göra,visst litekul kan manha ibland men FÖRSIKTIGT) så nu hjälper hon mej ekonomiskt med att ta körkortet :) :)
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Gissar att du aldrig har klagat på hennes intresse av hästar ...
Vad vet hon om hojar? Förmodligen ingenting ...

Vaddå "kompis som är sjuksköterska" ??
Det är min fru också (bl a) och när jag köpte hoj efter ett break på 25 år så ville hon ha en egen och på den vägen är det.
Vi har skitkul på våra "små" rundor, inte minst hon, fast jag brukar gå fram och bromsa när hon marschar på länsvägarna i över 150 km/h ... :)

Jag tycker det låter jävligt egoistiskt att inte låta dig prova .. det är ju skitkul!!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top