Well, don't let the door hit you in the ass on your way out....bitch !!!Spray skrev:2176877Flickvännen vill inte att jag tar MC kort!
69:an skrev:2177446
Det kan ju säkert finnas någon annan anledning till att din tjej inte vill att du kör hoj, det viktigaste är att du blir klar över vilken den egentligen är. För jag tror inte de skäl du radade upp har så mycket med saken att göra. Först då kan ni prata om det, och försöka komma fram till en vettig lösning som funkar för er båda!
Spray skrev:2177607
Fanken, vore så kul om nån kunde säga "Vad roligt att du vill börja köra hoj!"
Spray skrev:2177607Mycket tänkvärt inlägg...Jo jag får också intrycket att en del som svarat kanske inte riktigt har den erfarenheten med tjejer... På gott och ont
Det där med gemensam ekonomi är nog också en liten del av kakan för henne; men det har inte att göra med att jag gör av med _hennes_ pengar på nått sätt. En motorcykel kostar ju en del pengar, och självklart påverkar det min ekonomi i viss utsträckning. Hon studerar, vilket kanske kan medföra att det är jag som får stå för fiolerna om vi ska göra ngn större utsvävning. Motorcykelinnehav kan ju minska vår "gemensamma kassa" på så sätt, men vi har ingen "uttalat gemensam kassa". Vi delar på kostnaderna. (Nu när jag fått jobb kan jag tom. tänka mig att betala lite mer än hälften.)
Pratade med henne igen och sa att jag absolut inte har planerat att köpa någon hojj i år, men körkort vill jag ta pga. försäkringskostnaderna. (de minskar ju som bekant efter antalet körkortsår)
En annan sak som jag funderar på är om man hela tiden blir oemotståndligt frestad att köra i 150+ med en sporthojj? Om det inte är möjligt att köra i lagliga hastigheter kanske det tyvärr är lika bra att lägga ner sporthojstänket? (Det vill jag naturligtvis inte)
Jag kör med omdömme, och förstår uppenbarligen inte varför hon klagade på mitt omdömme idag. Hon tycker alltid jag kör bra när vi är ute och åker bil...
Fanken, vore så kul om nån kunde säga "Vad roligt att du vill börja köra hoj!"
Spray skrev:2177607
En annan sak som jag funderar på är om man hela tiden blir oemotståndligt frestad att köra i 150+ med en sporthojj? Om det inte är möjligt att köra i lagliga hastigheter kanske det tyvärr är lika bra att lägga ner sporthojstänket? (Det vill jag naturligtvis inte)
Jag kör med omdömme, och förstår uppenbarligen inte varför hon klagade på mitt omdömme idag. Hon tycker alltid jag kör bra när vi är ute och åker bil...
Bingo skrev:2176930Men lappa till henne för fan
R-1000 skrev:2177790Skicka hit henne så ska jag göra så hon lyder,jag har muslimska rötter, hon bir en bra kock och bra på ta emot stryk
69:an skrev:2177446Spray, ta de mogna och genomtänkta råden i den här tråden .............
Spray skrev:2176945Jag tror iallefall det är baserat på rykten...
Vi har bott ihop i snart 3år...
Hästar! Hon rider dressyr på ganska hög nivå
Och som sagt... Inte byta flickvän.
Frågan är hur folk skulle reagera om jag verkligen tog kortet i sommar. Varför klassas de flesta MC åkare som busar? Jag trodde det var mest HD folket och kontrade med "Jag ska ju inte bli nån hells angel.."
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|