Drysen
Sporthoj® Gold™ account holder
Imorgon lördag är det spaka själv-dag i både Norrtälje och Eskilstuna. Go there.
Synd att det är så långt bara
Imorgon lördag är det spaka själv-dag i både Norrtälje och Eskilstuna. Go there.
Men... sen kommer ju Thermalfaktorn in oxå... D.v.s bara för att det är DU så KOMMER det garanterat strula...
Have a nice flight buddy!
Hur är statistiken när det gäller helikoptrar?
En liten uppdatering,, planen störtade inte (lite hård landning på De Gaulle kanske men det gick ju bra) Naturligtvis var flighten från Neapel rejält försenad men jag hann efter en duktig löptur precis med anslutningen till Stockholm, dock inte mitt bagage. Det har inte dykt upp än,,, Air France säger att de inte riktigt vet var det är.
En annan grej, du som verkar vara insatt. Hur är statistiken när det gäller helikoptrar? Jag har bytt arbetsgivare så nu är det av/påmönstring med helikopter som gäller framöver. Jag var på HUET kurs i veckan, när jag sa att jag skulle vara nere på oljefälten i Indien påpekade de att det bolaget som flyger ut till riggarna och båtarna där nere har haft 8 nödlandningar på 6 månader, det låter väl som ganska mycket eller
Hur var HUET? Ingick runtslagning och landning i vatten? Och fick ni isf ta er ut själva ur testriggen?
En sån kurs vill du ha.
Massor av haverirapporter
Nu mår du bra inombords va? Alltid trevligt med info som bygger på skepsisen,,
Ingen aning om vad som gick fel här, men vissa mekaniska delar är ju svårt att dubblera av praktiska skäl. Då blir kraven på underhåll och inspektioner desto högre, vilket ibland brister. Som sagt, ingen aning om ifall det var så här. Vad gäller varningssystemen så har de ju svårt att varna innan något gått fel, och om det gick sönder i samband med att piloten försökte fälla ut klaffarna så får han ju rimligtvis ingen varning förrän då (när han ändå lär märka det själv), och då kanske det är för sent.När man nu får höra att det var något så trivialt som att de s.k. klaffarna på Madridplanet som inte fungerade och att varningssystemet inte fungerade heller så undrar man ju hur det du skriver praktiseras i verkligheten. Inte alls?
Är det inte få folk som flyger så mycket som amerikaner?Jag tänkte här om dagen om jag skulle bosätta mig någonstans så jag aldrig mer behöver flyga. USA är enda rimliga alternativet då så man borde börja kolla dewn där färjan som går från UK till NY. Sedan kan man pusta ut resten av livet.
Då blir kraven på underhåll och inspektioner desto högre, vilket ibland brister.
Jag vet inte vem du menar har den uppfattningen, jag tycker det enda man läser om är bristande underhåll i samband med olyckor. Det är förstås bra att det uppmärksammas, och i många delar av världen funkar det uppenbarligen bra, eftersom det trots allt sker så få olyckor. Klart att det kan bli bättre, men jag har inte lust att vänta på att leva för det. Bättre att fylla åren med liv än livet med år, som det gamla slitna talesättet lyder.Men gängse uppfattning är ju just att att underhåll och inspektioner är såååååå fullkomliga inom flyget.
Man kanske tycker att det är ok att ta risker för att göra något man älskar, men inte för att bara transportera sig? Själv ser jag ingen poäng med att gå och oroa sig för något man ändå inte kan påverka. Att transportera sig innebär risker, oavsett transportmedel, och jag har ingen lust att sitta hemma jämt för det.Tycker det är riktigt komiskt att läsa om flygrädda motorcyklister... för mig rimmar det liksom ganska illa.
Jag vet inte vem du menar har den uppfattningen, jag tycker det enda man läser om är bristande underhåll i samband med olyckor. Det är förstås bra att det uppmärksammas, och i många delar av världen funkar det uppenbarligen bra, eftersom det trots allt sker så få olyckor. Klart att det kan bli bättre, men jag har inte lust att vänta på att leva för det. Bättre att fylla åren med liv än livet med år, som det gamla slitna talesättet lyder.
Jag tror du pratar strunt. Har aldrig hört någon höja underhållet till skyarna på det sätt du pratar om. Vad pratar du med för godtrogna typer egentligen?Gängse uppfattning är ju att det är säkert att flyga på grund av det höga underhållet (bl.a.).
Då blir man ju fett lack när man ser att det är skitprat.
Jag väntar inte heller, reser så mycket det hinns med men hatar varje sekund i flygplanet.
Vad pratar du med för godtrogna typer egentligen?
Så konstigt att folk i branschen tycker att de själva är duktiga... Jag trodde du pratade om "gängse uppfattning".En pilot på Skyways, en på SAS och en på Wideroe samt en flygtekniker som jag inte vet var han har sin anställning men han godkänner arbeten som gjorts på planen innan de får lämna.
Markus: Prata gärna med några tekniker från medelhavet... då kommer de bara skratta åt den där så kallade extrema säkerheten vi känner så väl från norra europa. Där nere är det mer manjana manjana än att noggrant följa protokollen.
Så konstigt att folk i branschen tycker att de själva är duktiga... Jag trodde du pratade om "gängse uppfattning".
Ärlig mannen ,när hinner du köra din R-One? Du bor ju på SH....bara en fråga...Du vill bara vara jobbig, det är min favoritlek också men orkar inte nu.
Vi enas om att alla i hela världen tycker att flyget är dåligt underhållet. Det är jete nära sanningen. Jag pratar bara med mina godtrogna vänner och du pratar bara med dina imaginära.
Ärlig mannen ,när hinner du köra din R-One? Du bor ju på SH....bara en fråga...
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |