Inte så många som flyger nu i Coronatider?
Men om någon nu någonsin hade fått för sig att man någonsin skulle kunna tänka sig att flyga till/från Pakistan, så skulle jag nog tänka några gånger till.
https://www.dn.se/nyheter/varlden/pakistan-fyra-av-tio-piloter-flyger-med-forfalskat-tillstand/
Nästan 40 procent av Pakistans piloter flyger utan att ha tagit sin flygexamen. Det säger landets flygminister på torsdagen.
Av Pakistans 860 piloter har 262 inte tagit sin flygexamen utan låtit någon annan skriva provet för dem. Det avslöjade landets flygminister Ghulam Sarwar Khan på torsdagen.
(nej, jag kanske inte är jätteförvånad med tanke på vad som kommit ut om kraschen där för någon vecka sedan)
Efter att ha jobbat nära Boeing och faktiskt på Airbus många år så skulle jag säga "If it ain't going, it's a Boeing.
Skärmflyg är inte heller tråkigt eller snarare kul och beroendeframkallande. Går lätt att komplettera med motor, paramotor. Kräver inget läkarintyg. Glasögon och hörselnedsättning är inga problem.
Vänta nu, ska inte dörren till cockpit vara konstant lås och bara öppningsbar inifrån? Mystiken tätnar...Piloterna ska enligt uppgifterna ha hållit varandra i skjortkragarna och möjligen ha slagit varandra innan oväsendet från cockpit fått kabinpersonalen att rusa in.
Citat "Det framgår inte av rapporteringen i fransk media vad som utlöste bråket."Skönt att de inte har det tråkigt i cockpit ens under start.
Kaos när piloter slogs vilt i luften: Gav mig en örfil
Strax efter att planet lyft utbröt kaos i cockpit. Piloterna från Air France skrek, drog i varandra och slogs. Tumultet i luften avslöjas nu efter en rapport sowww.aftonbladet.se
Planet landade i Paris utan att någon mer dramatik inträffade ombord.
Eller, om jag känner fransmän rätt, gjorde något med den andre pilotens morsa/flickvän/hustru...Citat "Det framgår inte av rapporteringen i fransk media vad som utlöste bråket."
Jag gissar att den ene piloten sa något om den andre pilotens morsa / flickvän / hustru ?
Drönaren ligger (och har legat länge) norr om nedslagsplatsen.Ligger någon drönaren över nedslagsplatsen. Letar väl vrakdelar och, mindre realistiskt, överlevande.
Flygplan som bara fortsätter på autopilot tills den kraschar har tidigare varit fel på tryckkabin där piloter inte tagit på sig syrgasmask trots varningar.
Satt också och funderade på utökat självmord eller syrebrist.Drönaren ligger (och har legat länge) norr om nedslagsplatsen.
Antingen utökat självmord, eller så (mera troligt) syrebrist som fått allihopa att tuppa av.
Först stannade ena motorn varpå den gjorde en högersväng, strax efter stannade andra motorn och den gick in i en vänsterspiral, den tappade 8000 fot i minuten strax innan nedslag, hastigheten är svårbedömd då den mest gich neråt och i cirkel.
Det har hänt förr.Satt också och funderade på utökat självmord eller syrebrist.
Har inte planen både syrgasmasker och varningssystem för detta? Låter väldigt skumt.
Satt också och funderade på utökat självmord eller syrebrist.
Har inte planen både syrgasmasker och varningssystem för detta? Låter väldigt skumt.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|