Gripens enda hot lär vara dess egen existens.. Maken till flopp får man väl leta efter!Med tio år mellan dem och dubbla priset vore det väl märkligt om de inte fått till något fräckt. Fast eftersom de inte exporterar den är den ju för närvarande inget större hot mot Gripen ändå.
Jag tycker Sukhoi - 27/37 är liite grymmare. Röken visar hur planet rör sig, notera tex vid ~1:37, helt sjukt
[YOUTUBE-ID]-4wIi07RoAI[/YOUTUBE-ID]
Gripens enda hot lär vara dess egen existens.. Maken till flopp får man väl leta efter!
Någon ville bygga ett monument över sig själv och det bidde ett flygplan..
Vad baserar du det på? I antal olyckor ligger det otroligt bra till, det har sålts till fem länder (inklusive Sverige) och fler ligger i pipen, och det är fortfarande modernare än det mesta som går att köpa idag. Inte så illa pinkat tycker jag.Gripens enda hot lär vara dess egen existens.. Maken till flopp får man väl leta efter!
Vad baserar du det på? I antal olyckor ligger det otroligt bra till, det har sålts till fem länder (inklusive Sverige) och fler ligger i pipen, och det är fortfarande modernare än det mesta som går att köpa idag. Inte så illa pinkat tycker jag.
Apropå flygplanens flexibilitet, tydligen inte bara vingarna. En kille på jobbet flög ett jättelångt plan (ingen aning) och det blev oväder, han satt längst bak och de öppnade alla draperier på vägen fram till cockpit och då kunde man tydligen se hur hela gången flyttade sig liksom, så den som stod i gången där framme inte syntes då och då.
Jag hade jättegärna varit på den flighten.
V Försvarsdebatt suger dock, den här tråden handlar om flygrädsla.
Kanske måste på en easyjet om två veckor, det lär störta. Har hört att de är sjukt dåliga, någon som vet?
Bra musi var det i alla fall.
Apropå flygplanens flexibilitet, tydligen inte bara vingarna. En kille på jobbet flög ett jättelångt plan (ingen aning) och det blev oväder, han satt längst bak och de öppnade alla draperier på vägen fram till cockpit och då kunde man tydligen se hur hela gången flyttade sig liksom, så den som stod i gången där framme inte syntes då och då.
Jag hade jättegärna varit på den flighten.
Haha, fan "va gött"..Det där har jag också sett, fast inte lika extremt. I en DC-9 en gång när jag satt längst bak (på den tiden fick man röka där), kollade framåt vid starten och såg bagagehyllorna gick i vågor hela vägen.
Ja, med vinklade reportage får man ju alltid fram bra information. Tittar man på fakta istället är det inte alltid man får samma bild. Men det är ju tufft att klaga...Var ettångt reporatage, förvisso vinklat, om JAS i höstas och minns ja rätt var kostnaden helt vansinnigt hög och det framgick i alla fall inte i den artikeln varför vi var tvungna att utveckla ett eget flygplan som ingen vill köpa och som vi bara förlorar pengar på.
Sorry, åter till ämnet.Försvarsdebatt suger dock, den här tråden handlar om flygrädsla.
Kanske måste på en easyjet om två veckor, det lär störta. Har hört att de är sjukt dåliga, någon som vet?
[YOUTUBE-ID]Hax3rhqGJcQ&feature=related[/YOUTUBE-ID]
Men det är ju tufft att klaga...
Gick en serie på 5an för nåt år sen som handlade som Easyjet, dom verkade duga i alla fall.
De tål damm. De är byggda för att kunna suga mindre byggnader genom motorn om de skulle behöva starta på en skitig bana.En viss skillnad lär vara att "the Sukhoi" står och dammar i div hangarer..
Är det inte den som går i repris forever and ever på söndagar då det alltid står en britt och klagar på någon på en flygplats?
Jag vet att jag hamnar med klagande britten om jag försöker.
Fast det är ju synd att de står.
Mycket möjligt, du kanske till och med hamnar på tv senare då.
Men lägg ägg.. Det är tufft att spöa en brud som är full..
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|