wannagofast
Ny medlem
Något du har erfarenhet av
Darn, jag är för gammal..
Magnus Uggla, IQ, 1983..
"Behärska både Kung Fu och Karate
så dom fixar spöa en brud som är full"
Något du har erfarenhet av
Bra hemsida.
Mycket informativ FAQ, tycker det var bra att de tog med en faktiskt relevant fråga. Efter nonsensfrågor som "Är turbulens farligt?", "Kan blixten slå ned i ett flygplan?" och "Vad händer om båda motorerna stannar?" så kommer frågan vi flygrädda alltid funderat på vad gäller flygsäkerhet:
"Har TUIfly några kvinnliga kaptener?"
Ha ha dom Poweruiilar ju!
Hur mycket större är förresten risken för en blodpropp när man flyger?
Sökte lite snabbt, men hittade mest skrämselpropaganda från Aftonbladet.
Det där känns väl lite pensionär väl?
Unga, starka, vackra män som mig själv får ingen blodpropp.
Attackdiarré fick jag på flyget till Thailand i julas dock, det var spännande också.
Enligt inofficiell men initierad källa handlade det om ett typspecifikt konstruktionsfel på just tvålitaren, som inte berör 1,7rna. Detaljer via PM. Felet skall ha varit lättlokaliserat och servicebulletin skall ha gått ut ganska omgående.Hehe, ja. DA40 och DA42 går ju på Diesel, det ska ju vara riktigt bra maskiner, motorfelet var säkerligen tillfälligt, om det nu var motorfel?
70% flygrädda?! Shit. Jag tycker flygning är det bästa som finns i alla olika former (nu snackar jag inte vitt pulver). Mår sjukt bra bara av att vara på Arlanda, det känns spännande där på nåt sätt. Att man kan hoppa in i en dörr och sedan hoppa ut genom samma dörr i lisabon. Det är grymt skönt att lyfta med ett flyg!
Jag flög med en dude förra veckan och när vi skulle landa på en centraleuropeisk (läs: blåsig) flygplats och det var som värst så sade jag att det här är det värsta av allt, då sade han att det är ju skönt, som att åka båt ungefär, man somnar lätt. Han blev f.ö. irriterad på att jag krävde neddragen gardin hela resan, jag kan inte koncentrera mig på samtalet annars.
Nästa flight vi hade var en sådan som man bara är säker på att man ska dö i, mindre jetplan som man typ får gå på knä i för det är så lågt i tak. Hur sällan störtar sådana liksom.
Jag flög med en dude förra veckan och när vi skulle landa på en centraleuropeisk (läs: blåsig) flygplats och det var som värst så sade jag att det här är det värsta av allt, då sade han att det är ju skönt, som att åka båt ungefär, man somnar lätt. Han blev f.ö. irriterad på att jag krävde neddragen gardin hela resan, jag kan inte koncentrera mig på samtalet annars.
Nästa flight vi hade var en sådan som man bara är säker på att man ska dö i, mindre jetplan som man typ får gå på knä i för det är så lågt i tak. Hur sällan störtar sådana liksom.
När det gäller flygolyckor och -tillbud i Sverige kan du hitta rapporter i PDF-format på www.havkom.se
Den amerikanska motsvarigheten hittar man på www.ntsb.gov , surfa dit och läs!
Du borde faan byta jobb!
Orka hålla på å´ må så dåligt varenda gång du skall flyga, du verkar ju göra det iaf nån gång per vecka?
Jo Jag kan väl kanske förstå att det kan vara lite väl spännande för vissa men Jag njuter verkligen av att flyga.
Lite spännande var det när vi hoppade i "gryttis" med AN28:an som har akterramp... Den stiger fort som fan de fösta 1000 meterna och när man sitter där som en liten apa med en rigg på ryggen precis vid öppningen var det sjukt. Det känns som den drar rakt upp och man ser marken bara försvinna. Coolt!
Det blir ju en omfattande rapport om olyckan utifall man är med om ett haveri, det kan man ju trösta sig med.
Jag snittar nog 2-3 flighter per vecka, så det är påfrestande. Å andra sidan vet jag att det är väldigt liten risk så jag tänker inte låta det inkräkta på mitt liv, varken yrkes- eller privatliv. Det jag kommer undvika, och även fått rådet från en flygtekniker på Arlanda, det är inrikes i Afrika, Sydamerika, överlag fattiga länder och framför allt länder med handelsembargo. Allt europeiskt flyg är otroligt säkert. Ryan Air är säkrast tydligen, eller de har mest omfattande säkerhetsrutiner i alla fall.
Men det är ju ett ständigt gnatande om din flygrädsla, här på SH iaf, tynger det dig inte att vara riktigt rädd 4-6gr/vecka!?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|