dn-L
Office Linebacker
En bekant var flygfobiker, gick en kurs på 2 dar å är nu nästan manisk åt andra hållet. Vill flyga en gång i veckan helst. Trodde inte det skulle funka men det gjorde det.
En bekant var flygfobiker, gick en kurs på 2 dar å är nu nästan manisk åt andra hållet. Vill flyga en gång i veckan helst. Trodde inte det skulle funka men det gjorde det.
Kanske inte just då, men jag lovar att efter du har flugit inrikes i ryssland med en Antonov AN2 så känns all annan flygning avslappnande!
[YOUTUBE-ID]Kbv2KQaMydU&feature=related[/YOUTUBE-ID]
Inte en susning, men ska fråga honom vid tillfälle.Fövisso ter det sig surrealistiskt att flyga skulle kunna bli trevligt, men ändå:
Vilken kurs var det? SAS?
Åhh, jag gillar AN2! Ser ut som ett Kalle Anka-plan, stor som en container inuti, dricker mer olja än flygbränsle och låter som en fiskebåt! Och stor dörr så det är lätt att hoppa av!
För övrigt så är Twin Otter ett väldigt trevligt flygplan.
Hittade en liten film på tuben om en stackars fågel v.s. flygplan.
[YOUTUBE-ID]ji4nZ5k82uk&feature=related[/YOUTUBE-ID]
Åhh, jag gillar AN2! Ser ut som ett Kalle Anka-plan, stor som en container inuti, dricker mer olja än flygbränsle och låter som en fiskebåt! Och stor dörr så det är lätt att hoppa av!
För övrigt så är Twin Otter ett väldigt trevligt flygplan.
Och så är det en svensk som pratar på radion med
Vem? Han som pratar ytterst sporadiskt på Thomson-kärran?
Ska flyga imorgon.. Jag tycker inte att vetskapen om att det kan gå åt helvete är det värsta. Känslan av att vara fast är det värsta+ konstig luft och...och ... valium någon?
Finns en längre version där man får höra hela konversationen med, ett ganska bra exempel på hur en sådan situation ska hanteras. Och så är det en svensk som pratar på radion med
[YOUTUBE-ID]9KhZwsYtNDE[/YOUTUBE-ID]
Edit: Fast den blöddrade ju lite coolt under startfasen efter att fågeln ställt till det lite!
Jag tyckte också den lätt maffigt, en gasturbin med HD/Tändkule-sound !
Maffigt? Dem kunde dött!!!!!!!
Knappast. Jag tror att säkerheten är ruskigt överdriven i flygbranschen. Ta bort hälften av pengarna/personalen/systemen och lägg på något där vi spar fler liv för mindre pengar...
Vad?
Den värsta luftgrop som kan uppbringas
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|