Bara att klassa upp meddetsamma
Om du lovar att fixa regn vid varje tävling
Bara att klassa upp meddetsamma
Det här med regnkörning hörrni. Visst är det fantastiskt
Om vi kollar på senaste SM-helgen i Karlskoga när Superstock kvalade i regn, så såg det ut såhär:
Och min tid imorse, första träningspasset i ösregn, såg ut såhär!
Ni kan säkert ana hur nöjd jag känner mig just nu
Det här med regnkörning hörrni. Visst är det fantastiskt
Om vi kollar på senaste SM-helgen i Karlskoga när Superstock kvalade i regn, så såg det ut såhär:
Och min tid imorse, första träningspasset i ösregn, såg ut såhär!
Ni kan säkert ana hur nöjd jag känner mig just nu
Hur upplever du skillnaden mellan kawan och 1290n i regn?
Tjena Rickard. Onödigt bra. Skicka e-mail till Lorenzo med några tips angående wet-race
Va kul med alla dina framgångar Rickard!! Och allt verkar ha släppt när du sadlade om till den lilla gröna från den oranga besten, som förmodligen är lite för lynnig och stark för sitt eget bästa
En intressant fråga tycker jag är: Vad är det som gör att du kör snabbare när det regnar? Mer väldoserade inbromsningar, mindre nedlägg etc. För inte gasar du väl mer då det regnar, eller? Om du lyckas analysera detta så blir du förmodligen oslagbar.
Och nu tycker jag att du ska belöna din lilla Kawa med Gröna Fälgar Såg en sådan häromdan och den var riktigt läcker! Själv funderar jag på att lacka om dina gamla KTM-fälgar, men det är inte lätt att komma fram till vilken RAL-kulör som blir bäst, en riktig pulverdjungel måste jag säga!
Lycka till med resten av säsongen och ett stort GRATTIS
Tiderna kryper sakta men säkert nedåt! Under gårdagens klubbmästerskap här på Gelleråsen så hade jag och en till förare en tät fight från start till mål och vi låg ändå på riktigt bra varvtider! Det är inte långt kvar nu till den där nian.
Två härliga dagar kvar på Gelleråsen. Det enda jag gör är att köra hoj
1. Vakna
2. Rejsa
3. Äta
4. Rejsa
5. Vårda hoj
6. Sova
7. Repeat
Ligger du i riktigt duktigt kan du ju klassa upp till SST i år.
Jag gjorde det! Det satt så långt inne men jag kom ner till 1,09.702 på andra passet med väldigt trött bakdäck. Så många mål som är uppnådda nu så jag knappt kan tro att det sant! Stort tack till Mojja och Dennis för draghjälpen!
En Nio Sju Noll Två!!!!
"JAAAAAA!!!!!!!"
Jublade jag i hjälmen när jag såg varvtiden på tavlan. Vilken lycka!
Förhoppningsvis så kommer jag i framtiden tycka att den här tiden inte är något att hurra för, men här och nu betyder den allt! Min första nia!
Å det är pga dom dära Battlaxen jag hitta under en veranda i Degerfors som jag är livrädd
Förra veckans intensiva 4-dagarskörning med SMC Sport är över, på gott och ont. Jag trodde inte att man kunde bli mätt på hojkörning men det ska faktiskt bli skönt att få vila fram till Falkenberg 19-21 augusti.
Hur som helst så har det gått extremt bra! Först och främst så har jag hållit mig på hjulen alla dagar. Sedan har jag varje dag gjort framsteg och till slut så visade det sig på varvtiden också med en fantastisk 1,09.702. Jag kör hyfsat konsekvent och nu börjar jag känna mig hemma på hojen.
Det var intressant att testa ett par begagnade Pirelli-däck, det var rakt igenom en positiv upplevelse att köra på SC1 bak. Minst lika bra som de R10 jag är van med. Sopslut SC2 var dock hemskt. Fram kände jag ingen skillnad mot Bridgestone men å andra sidan har jag heller aldrig förstått varför man ska balansera ett däck så det är nog mest SBS det handlar om
Efter de här dagarna är jag för övrigt än mer övertygad om att man inte ska blanda 600cc och 1000cc-hojar när det gäller klasser under SM-helgerna. Något som vissa gärna vill se framöver.
Men inte jag!
SMC Sport Klubbmästerskap har även den gått över förväntan! Nu har jag samlat på mig tillräckligt mycket poäng på så många deltävlingar för att faktiskt vinna hela klubbmästerskapet!! Det var målet från förra säsongen, efter att ha kommit trea bakom Mojja och Benny.
En STOR eloge går till SMC Sport. Utan er så hade varken jag eller många andra kört så mycket hoj och kommit så långt som vi har gjort.
Resultatlistan visar ställningen när det var tre race kvar. Nu återstår två stycken och på den senaste, som ej är inräknad på listan, hamnade jag på tredje plats vilket borde ge mig totalt 87 poäng.
Grattis och fint kört i helgen, Men jag funderar på en sak, Du har deltagit i 3 ggr så många fler KM än mig denna säsong men har knappt dubbelt så många poäng Ekvationen går inte ihop
P.s visst är det mysigt med bra däck på cykeln
Tack Då tycker jag att du ska styra upp ett par bandagar till dig själv nu innan säsongen tar slutGrattis till fina varvtider Och fina resultat Jag blir mer och mer sugen att åka bana varje gång jag läser ditt tråd
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|