Nu blir jag orolig på riktigt!
Ja, jag har ju så ont om tid eftersom jag bara har suttit hemma sedan den 27:e september. Jag tycker att det är en intressant bok, jag får göra något som bryter mitt vardagsmönster och jag kommer minnas vad som står i boken bättre. är det lika dumt att köpa motarrad och Bike varje månad, då det endast finns ett fåtal artiklar som är intressanta varje gång men det är mycket pengar som slängs på tidningarna.
Jag kan lika väl skriva ner Full Kontroll från SMC till datorn. Men just nu tycker jag att det är en bra idé att läsa och skriva ner det som står i boken. Utveckla gärna det konstiga i att sysselsätta sig så.
Du ska helst vara beredd med sittställning för att svänga redan innan du börjar bromsa, så du inte börjar klänga runt på hojen under inbromsning eller när du lagt ner, då ska det bara vara att vika ut överkroppen. Då kommer det bli mindre nervöst med insvängning i kurva.
Och att börja trailbreaka, tja, jag började göra det mitt under ett race, för att jag helt enkelt var tvungen för att jag började bromsa för sent. Det var skitläskigt första gångerna, sedan blev det lite mindre skitläskigt. Jag är fortfarande skitlångsam.
Att träffa apex är mest en fråga om att träna på att köra konsekvent. Det där de tjatar om på SMCs kurser med bromspunkt, svängpunkt, apex och utgångspunkt (Den sista kanske de iofs inte tjatar om så mycket, men den kan vara bra att ha för att få konsekvens i kurvorna.) Apex är mer en bieffekt av var du svänger in och var du vill komma ut. Tycker iaf jag. Jag är varesig snabb eller speciellt duktig, så lita inte på mig.
Och, välj EN sak att träna på för varje pass, och EN kurva eller raka att träna på det på. Resten av varvet myser du runt lite lagom. Det ger mer än att försöka träna på allt, överallt. Plus att då blir det roligare att köra med.
Jag tror jag har hört allt du skrev tidigare, och jag uppskattar att du ger råd för det tar jag till mig och kommer försöka utvärdera på egen hand när tillfälle ges.
Det sistnämnda du skriver är viktigt för att jag ska utvecklas tror jag! Jag har ganska lätt för att försöka göra allt samtidigt. typ;
Nu ska jag bromsa hårdare! Nähe det blev bara skit, jag testar att gasa hårt för att kompensera. Här kommer nästa sväng så om jag testar apex där och bromsar hårt och lutar mig mer i kurvan då? Nähä men här kommer tredje kurvan. Nu jävlar ska jag ha hög kurvhastighet! Here we gooooooo!" Och där är jag helt utmattad och trött..
Nu överdriver jag såklart men lite så kan jag tänka och vilja göra. Att hålla sig till en kurva och en sak i taget gör mig lite otålig och stressad. Stressad över att det eventuellt riskerar att bli dötid tills nästa gång kurvan kommer, eller något sånt. Så det ska jag göra i år. En sak i taget