Jag har kört en del bil på bana och min erfarenhet är att skall man ha nåt ut av en analys så skall den vara direkt. Man får vara bra vass för att kunna analysera fram bättre varvtider hemma i soffan 3 dagar senare.
Fordon, överkant på 5 : an är inte reglementsenlig! Och nu är det bara 4 månader till premiär!
Jag skulle ha gjort hela skylten RAL 6024. Ingen orange kant.
...
...
Hade jag kunnat få tag på RAL6024 på ett enkelt sätt för att spraya så hade jag gjort det. Det lutar åt RAL6029 då det är den färgen som finns i en lokal affär. jag skulle dock vilja ha det som en grön siluett bakom siffrorna istället för helgrön skärm. Jag såg någon bild som jag ej kan hitta nu, men det såg rätt bra ut.
Men det lättaste är nog om jag kör den grön rakt av som du säger, och klistrar dit lite siffror.
Grön siluett kan se bra ut, men det är inte reglementsenligt.
Har du tur har besiktningspersonalen fått :liggah och du får tjöra. Har du otur är det inte så. Är det värt att chansa?
Edit:
Kolla på sidan 67.
http://multi.mediapaper.nu/?PubId=794F2C8B417EFDF4E152025F20E7FDFF
Använd gärna något grövre på plast. Tex vanligt 500 papper. eller slipduk. sen tvätta ordentligt med silikonremover. Sen ska plastprimer endast dimmas väldigt tunt. Och skulle rekomedera ppg s plast primer på sparyburk. för allt annat är kasst.
/ fd billackerare.
Jag förstår precis hur Fordon tänker, även om allt sunt förnuft säger att det är bättre att köpa en gammal rejshoj för 25-30 tusen, så måste glädjen att köra finnas där, och för vissa så funkar bara en sak. Är precis likadan själv, fast jag kör omkring på gammalt tung skräp alla skakar på huvet åt, men det skiter jag i, för det ger mig inget att köra något annat!
Jaha, det hade jag ingen som helst aning om. Jag hade nog lagt på ett tjock lager primer. Och ifall 500 papper är bättre så ska jag testa det istället. Jag byter dock inte primer då jag redan har betalat för detta, men till nästa gång så ska jag ha det i åtanke. Kommer det hålla bättre om jag sprayar på klarlack efter att jag har lagt på färg och siffror?
Det beror på. Köper du 2 kompslack med härdare direkt i sprayburken så behövs ej klarlack. Om inte skulle jag rekomendera att klarlacka men då gäller 2 komps klarlack. Plast är dock svårt att få bra för det är trotts allt ett mjukt material. Men var noga och ha inte bråttom så blir det nog bra. Du har inte funderat på att göra det gröna i folie? finns ju att få dom flesta färgerna i folie. dvs dekaltejp.
Jag har kört en del bil på bana och min erfarenhet är att skall man ha nåt ut av en analys så skall den vara direkt. Man får vara bra vass för att kunna analysera fram bättre varvtider hemma i soffan 3 dagar senare.
Vilka skydd kan jag tänkas behöva vid en krasch? Jag har funderat lite på det under dagen.
Engine cover case:
Jag har lite svårt att se i vilken händelse dessa skulle behövas på banan, då det inte finns diken, stenar eller liknande saker som skulle kunna orsaka skada på motorn. Jag har redan fotpinnarna som tar upp smällen, samt RG-racings kraschpuckar för ramen. Det skulle kanske vara ifall jag vill undvika skrapmärken från sanden?
Spindle Sliders:
Här har jag samma fundering. När skulle jag ha nytta av dessa? Mina fotpinnar skyddar hela svingen och fälgen. Och de tål en hel del stryk. Det skulle vara ifall fotpinnarna går av i så fall.
Radiator guard:
View attachment 414988
Det här, däremot! Detta borde väl kunna skydda en hel del mot sanden vid en eventuell avåkning? Skulle jag kana ut i sanden med fronten först så fungerar ju plastkåporna som en skopa (se bild nedan). Detta känns helt klart rimligt!
View attachment 414989
Lever guards:
Och medans jag sitter och kollar igenom vad som finns för skydd som kan vara aktuellt, så hittade jag dessa Lever guards i coolfiber från RG! KTM har ju endast plast, vilket gjorde det hela riktigt dåligt. Det fanns ingen kvalitékänsla när jag fick chansen att känna på dem under premiärvisningen för 1½ år sedan. Det som såg så bra ut på film, blev en flopp i verkligheten. Men de här kan ju vara riktigt snygga i jämförelse! Dock går det väl av vid en krasch samt är svindyra (125 pund). Men drömma kan man ju alltid.
Motorskydd utan tvekan! Hjulaxelpuckar! Kanske rampuckar... Kylarskydd är bra om något flyger runt på banan som en styrände eller liknande...
Fotpinnar går av. Motorkåporna är för att motorn inte ska filas bort när de glider mot asfalt, eller slås sönder av curbs och annat otrevligt.
Har du kraschpuckar på gaffeln? Det kan vara bra att ha, om du inte vill ha den nerslipad med.
Och hur skyddar dina fotpinnar hela svingen? Kan inte bakänden teoretiskt vara i marken samtidigt som fotpinnen? Vad är det mer för något punkt på hojen som lyfter upp svingen så att den inte kan ta i marken samtidigt som fotpinnen? Ponera att hojen ligger på sidan och glider så att bakhjulet pekar i färdriktnineg, då borde bakhjulet tryckas ner i asfalten runt vridpunkten som fotpinnen utgör, om det inte är något annat långt bak på hojen som gör att svingen inte kan ta i marken.
Kylarskyddet skyddar dessutom mot när framdäcket plockar upp en skruv eller något annat mög från banan och kastar den i kylaren. Och skruvar och annat mög finns på banan.
,
Jag vet inte men vad tror du om fasta fotpinnar och lite tightare styrstopp? Och ett styre (eller om det e clip-on du har) och extra brom- kopplingsgrepp som ligger och väntar i racebussen.
Motorskyddskåpor SKA du ha. De kostar en del men tyvärr har du fel, motorkåpor får ofta stryk. I värsta fall hål i kåpan och in med sand innan motorn stannar.
Jag rekommenderar också lever guard för bromsen.
Jag förstår poängen med lever guards. Men är det en reell risk i Speedster cup?
Rampuckar har jag! Motorskydd verkar ni även vara enhälliga om, så där bör jag tänka om!
Skönt att du drar upp exempel som jag av oerfarenhet inte tänker på. Jag har aldrig reflekterat över att curbs kan göra sån skada. Som tur är så är fotpinnar relativt billigt i inköp. Du har helt rätt i att ingenting skyddar fälgen om bakdelen skulle luta över och skrapa i först. Svingen vet jag inte om den skulle klara sig med hjälp av fälgen och fotpinnar. Jag har endast kanat framåt med hojen, samt testat att lägga den ner på sidan för att se vad som tar i och vad som klarar sig. Jag har nyligen monterat axelpuckar, så den biten är fixad
Jag har fasta fotpinnar, men vad menar du med tightare styrstopp? Tänker du på styrstoppsgummin? Det tipset fick jag även av Sportbike och låter rätt bra. Dessutom är det billigt Bra att du påpekade extra broms -och kopplingsgrepp. Jag får ta med originalgreppen i början för att spara pengar. De nuvarande är dock vikbara så förhoppningsvis så går de inte sönder i första taget. De har klarat sig 3 gånger redan utannågra problem.
Det är en sak att banpreppa hojen. Det är en lika stor sak, om inte mer, att få fram en buffert efter en eller ett par vurpor
Uppenbarligen behöver jag alla skydd som finns. Jag verkar inte ha råd att avvara något skydd som finns. Jag förstår poängen med lever guards. Men är det en reell risk i Speedster cup?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |