Frågor man aldrig vågar ställa

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Sant eller inte så tror jag att majoriteten av kunderna är män oavsett könet på näringsutövarna.

Det har jag däremot ingen aning om hur det förhåller sig. Men med tanke på att kvinnor konsumerar mer porr än män är det väl inte helt omöjligt att de köper mer sex heller. Även om jag nu tror som dig.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Varför skakar män gråtande bebisar som om det vore en maracas?

[h=2]Därför gör föräldrar sitt barn illa[/h]
Det är ytterst sällan som en förälder beter sig på detta sätt av ondska. Oftast handlar det om känslor av frustration och maktlöshet, ofta i kombination med trötthet. Du tycker att du gjort allt som står i din makt för att få barnet att sluta gråta och ändå fortsätter det. Andra utlösande faktorer kan vara problem vid matning.
[h=3]Impulskontrollen försvinner[/h]
En frustrerad förälder är givetvis inte automatiskt farlig för sitt barn. Vi har olika stark förmåga att kontrollera våra impulser. Det är först när maktlösheten och frustrationen blir för stor, och när man helt enkelt inte vet vad man ska ta sig till, som kontrollen över impulserna kan brista.

:källa internet

lladron

Medlem
Gick med
6 May 2009
Hoj
-14, Yamaha MT 09
Är det fel att man ibland vill runka hellre än att ha sex med sin tjej för att man ibland tycker att det är skönare?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Om frågan lyder: Hur mycket lutning är 0% ? Får jag det till att den inte lutar alls. Dvs att 100% är rakt ner.

Är då 80 grader och 100 grader båda samma lutning i %?
(Inte för att man åker skidor på de lutningarna ändå, men bara rent spontant)

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Är då 80 grader och 100 grader båda samma lutning i %?
(Inte för att man åker skidor på de lutningarna ändå, men bara rent spontant)

Hur ofta brukar du träffa på skidbackar med 100 graders lutning? :va Skulle nog inte kalla det för skidbacke, snarare hopp i skidbacke :D

PS. vintern är äntligen här. Full fart på åkarna i Romme Alpins backar, men inte ens 10 turistbussar. Svagt... :hihi

Edit: och ingen av backarna har 100 graders lutning. :D

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Hoj
BMW R1200GS -16
Inom idrott finns nog ingen grundläggande kunskap generellt, därför har de väl slirat fel redan från början och använt procent...
De inser nog inte riktigt var siffrorna kommer ifrån utan har de mer som en jämförelse, och då skulle ju grader kunnat funka lika bra.
Till och med bättre...
Om man kommer en meter neråt när man förflyttats tio meter framåt ja då är ju det tio procent.
Om man kommer tio meter neråt när man förflyttat sig tio meter framåt, ja då är ju det 100 procent.
...dvs 45 grader.
Tangens av 45 blir ett, dvs 100%.
Så hur de gör med en helt lodrät backe vet jag inte, då ju det rent matematiskt inte går...
I grader går det, 90 grader ju... men tangens av 90?
Ajaj.

Samma sak med orienterare, de anser att ett varv på 360 grader är jobbigt.
För då blir det ju 90 grader mellan varje väderstreck...
Jajo, det är ju så världen funkar.
Men nä, de har EGEN kompass, med 400 grader... och alltså 100 grader emellan varje väderstreck.

Fy fan för idrottare.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Hur ofta brukar du träffa på skidbackar med 100 graders lutning? :va Skulle nog inte kalla det för skidbacke, snarare hopp i skidbacke :D

PS. vintern är äntligen här. Full fart på åkarna i Romme Alpins backar, men inte ens 10 turistbussar. Svagt... :hihi

Edit: och ingen av backarna har 100 graders lutning. :D

Jag träffar aldrig på skidbackar öht. Åker inte skidor. Ska det vara sluttningar så är det snarare sådana som närmar sig 90 grader som jag klättrar uppför/nerför istället. :D

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Samma sak med orienterare, de anser att ett varv på 360 grader är jobbigt.
För då blir det ju 90 grader mellan varje väderstreck...
Jajo, det är ju så världen funkar.
Men nä, de har EGEN kompass, med 400 grader... och alltså 100 grader emellan varje väderstreck.

Fy fan för idrottare.

I princip rätt, men fel ändå.
Det går utmärkt att ange lutningar över 100%.
400graderskompassen är en militär uppfinning, eftersom någon trodde att beväringarna skulle ha lättare för det.
Spred sig även till polis och räddningstjänst.
Sedan insåg man att det skapade problem hos dem som var vana vid 260 grader (normalbegåvade) utan att underlätta för de som aldrig hört talas om "grader" (idioterna).
Då ändrade man tillbaka.
Men kompasserna skrotades inte ut.
Därför använder man både 360 och 400 graders.
DET ger problem.

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Hoj
BMW R1200GS -16
Självklart kan man ange lutningar över 100%, men man kan inte ange lutningen 90 grader i procent.
6300 streck använde jag i det militära... några grader i detta sammanhang använde vi inte alls.
400-graderskompasen var ett försök till att SI-anpassa vinkelberäkningar, men detta dog ut... tills orienterarna hittade skiten.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati