heter det inte "nygrader" när det talas om 400 graders cirklar?
Nä. inte enligt wikiOch kommer det inte från det militära från början?
I decimalsystemets anda införde man på 1800-talet i Frankrike nygrader, eftersom 100 nygrader på ett kvartsvarv ser mer "naturligt" ut än 90 grader. Det underlättar vissa huvudräkningar (varje kvadrant har sin hundratalssiffra). Man slipper räknandet med sextiondedelar när man arbetar med bråkdelar av en grad. Nygrader har främst använts inom geodesin, men inom andra områden har enheten inte fått det genomslag som man en gång förväntade sig.
Nä. inte enligt wiki
Heter denna sort redigering något? Om jag vill hitta fler bilder såsom denna.
Googla/Youtubea: sekvensbild eller sequence photo
Edit: läsa frågan var det.
http://www.google.se/search?um=1&hl...20205l0l21996l13l13l0l0l0l0l149l992l12.1l13l0
När jag fryser in kött och sen tinar det i sin påse så blir det alltid en pöl med blod utanför påsen.
ALLTID, trots att den är igenknuten. Hur kommer detta sig?
Påsen är inte "tät".
Haha, vilket konstaterandeDet är ju ganska uppenbart att den inte är tät eftersom köttsaften är utanför påsen istället för inuti!
Om jag tar en plastpåse och häller vatten i den är den jävligt tät, och en hårt åtdragen knut lär ju inte läcka mycket.
Har funderat på om det på något sätt går hål på påsarna i frysen. Kanske ligger biffarna och nöter på varandra där om nätterna?
Haha, vilket konstaterandeDet är ju ganska uppenbart att den inte är tät eftersom köttsaften är utanför påsen istället för inuti!
Om jag tar en plastpåse och häller vatten i den är den jävligt tät, och en hårt åtdragen knut lär ju inte läcka mycket.
Har funderat på om det på något sätt går hål på påsarna i frysen. Kanske ligger biffarna och nöter på varandra där om nätterna?
Vattenmolekyler är ganska stora.
Vilken sorts vätskemolekyler det kan finnas i köttsaft som är små nog att migrera genom plasten har jag inte en aning om.
Köp bättre fryspåsar.
Då är ju frågan om syre kan transportera blod.
Men högt tryck kan nog syre transportera det mesta genom ejektorverkan. Men du kanske menade i kroppen ?Då är ju frågan om syre kan transportera blod.
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |