Frågor man aldrig vågar ställa

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
Och kommer det inte från det militära från början?
Nä. inte enligt wiki
I decimalsystemets anda införde man på 1800-talet i Frankrike nygrader, eftersom 100 nygrader på ett kvartsvarv ser mer "naturligt" ut än 90 grader. Det underlättar vissa huvudräkningar (varje kvadrant har sin hundratalssiffra). Man slipper räknandet med sextiondedelar när man arbetar med bråkdelar av en grad. Nygrader har främst använts inom geodesin, men inom andra områden har enheten inte fått det genomslag som man en gång förväntade sig.

OliverKmark

Rostfri
Gick med
22 Nov 2010
Hoj
Kawasaki Z1000 -14
Heter denna sort redigering något? Om jag vill hitta fler bilder såsom denna.

kXrX5.jpg

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Varför kan man inte lösa in utbetalningsavier via sin internetbank? :stenålder

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Vem i helvete ska jag ringa för att skriva upp mig på ett Green Card så jag kan jobba i staterna?

Har googlat, men svaren ringlar sig runt varandra.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
När jag fryser in kött och sen tinar det i sin påse så blir det alltid en pöl med blod utanför påsen.
ALLTID, trots att den är igenknuten. Hur kommer detta sig?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Påsen är inte "tät".

Haha, vilket konstaterande :) Det är ju ganska uppenbart att den inte är tät eftersom köttsaften är utanför påsen istället för inuti!

Om jag tar en plastpåse och häller vatten i den är den jävligt tät, och en hårt åtdragen knut lär ju inte läcka mycket.

Har funderat på om det på något sätt går hål på påsarna i frysen. Kanske ligger biffarna och nöter på varandra där om nätterna?

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Haha, vilket konstaterande :) Det är ju ganska uppenbart att den inte är tät eftersom köttsaften är utanför påsen istället för inuti!

Om jag tar en plastpåse och häller vatten i den är den jävligt tät, och en hårt åtdragen knut lär ju inte läcka mycket.

Har funderat på om det på något sätt går hål på påsarna i frysen. Kanske ligger biffarna och nöter på varandra där om nätterna?

Fan vet, men det funkar något bättre med den tjockare varianten av påsar.

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R

Prova påsar som dessa med typ zip lock eller vad man kallar det:

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20176946/

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Vattenmolekyler är ganska stora.
Vilken sorts vätskemolekyler det kan finnas i köttsaft som är små nog att migrera genom plasten har jag inte en aning om.
Köp bättre fryspåsar.

=PerssoN=

Joråsatte..
Gick med
8 May 2010
Hoj
Aprilia RSV4 RR - 2016
Varför är varenda tandläkare så j**la grinig? Ångrar dem sitt yrkesval? För mig är det helt obegripligt :va

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA