Frågor man aldrig vågar ställa

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Jag skulle fan behöva noppa arslet. Tror brunbjörnar har mindre päls där...... Nån som har tips på lämplig maskin för ändamålet (obs: det bör helst inte gör ont som ett helvete)?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag skulle fan behöva noppa arslet. Tror brunbjörnar har mindre päls där...... Nån som har tips på lämplig maskin för ändamålet (obs: det bör helst inte gör ont som ett helvete)?

Går det inte med hårborttagningscreme?
Vassa skär och/eller luggningsmaskiner vill inte jag ha i rövfen.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Varför skickar en på jobbet mail till mig när jag sitter fyra meter bort? Borde jag av ren princip strunta i att svara på det?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Varför skickar en på jobbet mail till mig när jag sitter fyra meter bort? Borde jag av ren princip strunta i att svara på det?

Ring upp istället, om han inte fattar piken så har du iaf sollat ut en mindre begåvad människa

Så länge det inte va ett långt mail med saker som är svåra att muntligt överföra

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Ring upp istället, om han inte fattar piken så har du iaf sollat ut en mindre begåvad människa

Så länge det inte va ett långt mail med saker som är svåra att muntligt överföra

Det var i stil med, "Kan du imorron?"...

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
beror helt på vad det stog, kan vara jävligt bra i vissa lägen att i efterhand ha något att visa till

Jodå, det kan jag hålla med om. Men när det är en fråga om man ska vara på jobbet dagen efter, endast skickad till en själv? :näsblod

Han kom iaf bort och pratade med mig, efter ett tag.. :hihi

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Jobbar man inom IT är det inte alls ovanligt, men ofta brukar det vara någon form av IM istället för mail, eftersom att mail gås igenom rätt sporadiskt. :banana
Förutom den riktiga anledningen (hög grad av socialt obekväma individer) så minskar det mängden störande ljud i kontorslandskap för alla runtomkring.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

När jag fick sådant (har lämnat det skithålet till anställning), så brukade jag skriva ett långt och utförligt svarsmail med "Min bäste herre, trevligt att höra från er. Jag hoppas innerligt att ni och er familj, samt edra vänner har det bra." osv,osv i evighet, Amen.
Skickade ibland med en bild på mina husdjur eller liknande också.

Själva andemeningen i mailet ignorerade jag fullständigt.
Vill dom mig något så får de fanimej masa sig hit.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
När jag senast raglade runt på Granngården i jakt på dasspapper i bulkpack så råkade jag in i deras foderavdelning.
Insåg genast hur mycket billigare en viss bukfylla är om den säljs som djurfoder.
Inte nog med att det är billigt, det är mycket också. Typ 25 kg sojamjöl för vad en genomsnittlig fika kostar i centrala sthlm.

Mina frågor jag inte vågar ställa:
1, Duger djurfodret som människoföda eller är det en andrasortering som drygats ut med kadaver, avföring och bekämpningsmedel?
2, Skulle det anses som sinnessjukt/vrickat/lätt udda om man köpte på sej några säckar och började storbaka?
3, Skulle du äta ett bröd gjort på djurfoder?

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
The one and only... Kawagustan :P

Jag chattade med min kollega i lunchrummet. Vi satt ungefär 3 meter ifrån varandra. Hahaha, det var jättekul. Vi satt där och fnissade och de andra kollegorna fattade ingenting. Men sen är jag ju lite konstig också. :crash

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
När jag senast raglade runt på Granngården i jakt på dasspapper i bulkpack så råkade jag in i deras foderavdelning.
Insåg genast hur mycket billigare en viss bukfylla är om den säljs som djurfoder.
Inte nog med att det är billigt, det är mycket också. Typ 25 kg sojamjöl för vad en genomsnittlig fika kostar i centrala sthlm.

Mina frågor jag inte vågar ställa:

1, Duger djurfodret som människoföda eller är det en andrasortering som drygats ut med kadaver, avföring och bekämpningsmedel? Vet inte, men det är inte gott på mackan iaf. (Jag har provat. Skulle ge jycken mat samtidigt som jag skulle göra en köttbullemacka till mig. Efter ungefär halva mackan inser jag att det ligger ungefär lika mycket hundmat som köttbullar på mackan. Jag var lite trött då tror jag...)
2, Skulle det anses som sinnessjukt/vrickat/lätt udda om man köpte på sej några säckar och började storbaka? Ja.
3, Skulle du äta ett bröd gjort på djurfoder? Nej. Bleh.

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
1, Duger djurfodret som människoföda eller är det en andrasortering som drygats ut med kadaver, avföring och bekämpningsmedel?
2, Skulle det anses som sinnessjukt/vrickat/lätt udda om man köpte på sej några säckar och började storbaka?
3, Skulle du äta ett bröd gjort på djurfoder?
1, Är nog väldigt olika på sort.
2, Allmän uppfattning ja;)
3, Om smakar bra, ja varför inte.

Ett tips är att googla runt på diverse bodybuild / träningstrådar så hittar du nog endel om ämnet.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Mina fingrar fungerar dåligt med touchskärmar. Är problemet ngt av följande:
1. Flottiga fingrar
2. Torra fingrar
3. Flottig pekskärm
4. Ingen utstrålning
5. Annat