Frågor man aldrig vågar ställa

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Nu är det dags att överklaga en P-bot igen.. kanske. Har denna rödgula, röd gul, röd/gula markering någon särskild innebörd i en lagvrängares uppslagsverk? Vi använder röd/gula markeringar för både varningsmärken och förbudsmärken men vilket ska detta tolkas som?

• Varning för suggan
  • Stopp/parkeringsförbud
  • Kan den ha olika innebörd beroende på placering/område?

Vid ex. vägarbeten och/eller tillfälligt uppsatta skyltar så brukar det vimla av dessa markeringar men som sagt har de någon annan funktion än att varna för det som de sitter på? Hittade inte på den på TS hemsida men Google ledde mig till detta:

"Temporärt hinder

Detta är en markering för ett temporärt hinder. Denna markering förekommer vid låga broar men kan också placeras på vägen för att visa att det är ett hinder. Denna sätts upp om hindret enbart är tillfälligt som t ex vid vägarbete."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Övriga_vägmärken

markering.jpg

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Nu är det dags att överklaga en P-bot igen.. kanske. Har denna rödgula, röd gul, röd/gula markering någon särskild innebörd i en lagvrängares uppslagsverk? Vi använder röd/gula markeringar för både varningsmärken och förbudsmärken men vilket ska detta tolkas som?

• Varning för suggan
  • Stopp/parkeringsförbud
  • Kan den ha olika innebörd beroende på placering/område?

Vid ex. vägarbeten och/eller tillfälligt uppsatta skyltar så brukar det vimla av dessa markeringar men som sagt har de någon annan funktion än att varna för det som de sitter på? Hittade inte på den på TS hemsida men Google ledde mig till detta:

"Temporärt hinder

Detta är en markering för ett temporärt hinder. Denna markering förekommer vid låga broar men kan också placeras på vägen för att visa att det är ett hinder. Denna sätts upp om hindret enbart är tillfälligt som t ex vid vägarbete."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Övriga_vägmärken

Märket i sig vet jag inte om det betyder något men varför stod suggan där?

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Märket i sig vet jag inte om det betyder något men varför stod suggan där?

Ja beviserligen ville dom få det till parkeringsförbud men det är just det jag inte är helt överens om, satt varken stolpe eller skylt på den bara två suggor där jag och bilen bredvid blev lappade. I ett parkeringsgarage ska tilläggas.

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Ja beviserligen ville dom få det till parkeringsförbud men det är just det jag inte är helt överens om, satt varken stolpe eller skylt på den bara två suggor där jag och bilen bredvid blev lappade.

då bör du ha hyffsat bra odds för att lyckas med en överklagan.... var du vaken nog att dokumentera med kamera och gärna ett vittne eller 2 så går det nog vägen (dvs om inte parkerings bolaget inser att dom trampat i klaveret och skiter i boten i fråga)

Btw , varför blir allt godare när man steker det ?

Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
då bör du ha hyffsat bra odds för att lyckas med en överklagan.... var du vaken nog att dokumentera med kamera och gärna ett vittne eller 2 så går det nog vägen (dvs om inte parkerings bolaget inser att dom trampat i klaveret och skiter i boten i fråga)

Parkeringsbot överklagar man aldrig hos parkeringsbolaget =0) Dom har ett vinstintresse av rang så man tar det med de som är måna om sitt rykte istället och vill vara tillfreds med sina kunder, men jag ska naturligtvis ha rätt i sak annars betalar jag utan tjafs.

En gång fick jag p-bot för att det låg två synliga P-skivor framme (inte min bil) så då var det bara att snällt betala, logiskt men inget jag haft en tanke på innan...

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
jag har alltid börjat hos p bolaget ..... funkat dom gånger jag gjort det iaf

//edit ... jag skiter iofs I rykten/klämma åt eller dylikt...jag ska bara slippa betala om jag anser jag har rätt :D

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Ja beviserligen ville dom få det till parkeringsförbud men det är just det jag inte är helt överens om, satt varken stolpe eller skylt på den bara två suggor där jag och bilen bredvid blev lappade. I ett parkeringsgarage ska tilläggas.

Okej var det inga rutor i detta garaget? För står du bara inom linjerna så kan du ju inte få böter om det inte sitter en specifik skylt.

Hade dom satt suggan så en bil inte får plats i rutan så hade den kunnat agera p-förbud :p

Verkar märkligt.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Denna körde jag på golvlisterna i sovrummet och den funkar bra. Skiten ska ju bara sitta där.

8871677034526.jpg

Kan tänka mig att köra med denna för köket också men med silikon får jag samtidigt bättre tätningsegenskaper och slippa vatten som rinner bakom när det skvätter från vasken.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Okej var det inga rutor i detta garaget? För står du bara inom linjerna så kan du ju inte få böter om det inte sitter en specifik skylt.

Hade dom satt suggan så en bil inte får plats i rutan så hade den kunnat agera p-förbud :p

Verkar märkligt.

Lite oklart hur precis vi stod i den tänkta rutorna, de är inte övertydligt markerade om jag minns rätt, men men det löste sig i.a.f. = de makulerade p-boten =0)

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Vad är det för primal funktion som får kvinnor att vilja häckla och smäda sina män som är sjuka inför andra kvinnor?

Hade en bekants fruntimmer på kortvisit under gårdagen och så fort hon träffade på tanten, så var något av det första som kom på tapeten att förlöjliga gubben som låg hemma i magsjuka.

Detta är inte första gången jag uppmärksammat fenomenet, finns otaliga exempel där det varit samma visa.

Ni vet, förkylda killar osv.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vad är det för primal funktion som får kvinnor att vilja häckla och smäda sina män som är sjuka inför andra kvinnor?

Hade en bekants fruntimmer på kortvisit under gårdagen och så fort hon träffade på tanten, så var något av det första som kom på tapeten att förlöjliga gubben som låg hemma i magsjuka.

Detta är inte första gången jag uppmärksammat fenomenet, finns otaliga exempel där det varit samma visa.

Brukar vara samma kvinnor som tycker sig ha så mycket högre smärttröskel än män. Men samtidigt känner jag inga män som högkonsumerar alvedon och treo. Bara kvinnor som jämt har huvudvärk.

Tränar man fysiskt så upptäcker man också ganska snabbt att inte är det många kvinnor som kämpar och biter ihop när det gör ont i kroppen.

Men det är väl bara låtsas skratta med dom fast man eg skrattar åt dom.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A

Finns dock en hel del fruntimmer som uppfostrar sina partners till kärringar =0)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år