Frågor man aldrig vågar ställa

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Varför får jag alltid en rejäl stöt av kontakten till min elvisp efter att jag plockat ur den ur uttaget?
Är det normalt?

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Hoj
Ingen
Sverige var i krig med två öar ute i atlanten med lite infödingar,kokosnötter o några hyddor fram till för några år sen , kanske 10 :hihi - bortglömt har för mig dom skrev fredavtal.

Jävla idioter vi kunde haft några tropiska öar me bara en hemvärnsgrupp som insats:D

Krigets lagar är intressant onekligen men jag hävdar att de gör stor nytta eftersom de sätter vissa etiska/fysiska spärrar.
Ett exempel på vapen som det nyligen har skapats koventioner mot är sk. klusterbomber https://sv.wikipedia.org/wiki/Konventionen_om_klusterammunition
Där verkan inte är selektiv mot just soldater och ligger kvar i många år efter kriget har tagit slut.

Även våldtäkter används som vapen genom att inge rädsla osv. Se på Kongo där våldtäkter av både kvinnor och män är vanligt.
"Men who admit to being raped risk ostracism by their community and criminal prosecution, because they may be seen as homosexual, which is a crime in 38 African countries."

https://en.wikipedia.org/wiki/Sexual_violence_in_the_Democratic_Republic_of_the_Congo

Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Då vill jag passa på att fråga.

Vart bor känslorna.??? Bor dom i hjärtat.?? Eller kroppen?? Eller hjärnan?? Eller i själen :confused:

Ibland skulle man vilja hitta där dom bor. Så att man kan be dom flytta. Helst till okänd adress.

Det finns säkert inget svar. Eller så bor dom lixom på olika adresser. Å då blir det ett jävla letande. :3freak

//M

De sitter i högerhand/högerfot/högertummen beroende på vilket fordon man tjör!

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
:porr VS Huvudvärk.

Så. Jag har hört att :borra ska hjälpa finfint mot huvudvärk.

Efterssom jag inte ligger varesig med eller mot folk så tänkte jag fråga er? Funkar det?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
En kudde i soffan envisas med att glida ner hela tiden.

Finns det kardborrband med tejp/klister som man smackar på, på mindre än en minut? I tygaffärer?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Så. Jag har hört att :borra ska hjälpa finfint mot huvudvärk.

Efterssom jag inte ligger varesig med eller mot folk så tänkte jag fråga er? Funkar det?

Så länge du inte bankar tjejens huvud i sänggaveln så bör det inte bli värre :crash

Har man "spänningshuvudvärk" så funkar det bra, jag brukar alltid säga till om en avsugning när jag har sådan huvudvärk och det hjälper fan så mycket mer än en Alvedon. Har du huvudvärk pga hunger, lågt blodsocker etc så hjälper det inte ett skit. Så är det åtminstone för mig.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Det sägs ju att det killar på näsan när någon tänker på en... Killar det någon annanstans när man tänker på någon, naken?

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Om man börjar blöda friflödande näsblod när man sover, dör man i sömnen då eller finns det någon mekanism som väcker en när blodförlusten börjar bli för stor?
:näsblod

/Lite orolig...

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Så länge du inte bankar tjejens huvud i sänggaveln så bör det inte bli värre :crash

Har man "spänningshuvudvärk" så funkar det bra, jag brukar alltid säga till om en avsugning när jag har sådan huvudvärk och det hjälper fan så mycket mer än en Alvedon. Har du huvudvärk pga hunger, lågt blodsocker etc så hjälper det inte ett skit. Så är det åtminstone för mig.

Hur funkar det när du "säger till om en avsugning"?

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Om man börjar blöda friflödande näsblod när man sover, dör man i sömnen då eller finns det någon mekanism som väcker en när blodförlusten börjar bli för stor?
:näsblod

/Lite orolig...

Blodförlust fungerar väl snarare tvärtom, du tuppar av.

Det är bara börja sova med tamponger i näsan just in case. :crash

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...