Frågor man aldrig vågar ställa

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Hur funkar det när du "säger till om en avsugning"?

Jag lägger mig raklång på sängen, spritt språngandes naken, med fjärrkontrollen i ena näven och groggen i den andra. Sen ropar jag i panik på min flickvän så att hon kommer springandes i tron om att jag har fått en hjärtinfarkt. Då är hon ju givetvis så upphetsad så att hon är i full färd med att slita av sig sina kläder och göra sig redo att hoppa på mig men då ber jag snällt om en avsugning istället "då jag har huvudvärk" och att hennes behov faktiskt får komma i andra hand för en gångs skull.

Finns det något annat sätt :va

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Jag lägger mig raklång på sängen, spritt språngandes naken, med fjärrkontrollen i ena näven och groggen i den andra. Sen ropar jag i panik på min flickvän så att hon kommer springandes i tron om att jag har fått en hjärtinfarkt. Då är hon ju givetvis så upphetsad så att hon är i full färd med att slita av sig sina kläder och göra sig redo att hoppa på mig men då ber jag snällt om en avsugning istället "då jag har huvudvärk" och att hennes behov faktiskt får komma i andra hand för en gångs skull.

Finns det något annat sätt :va

Och det funkar varje gång?

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Tack, kostar nästan en helsläng men värt att kolla upp, verkar ju rätt bra.. Är dock ute efter en billigare.

Som YipYip sade, det finns en billigare, men jag har inte riktigt koll på vad som krävs för att pumpa däck, jag heller. Troligen räcker den billigare också, bara att den får gå lite mera för att fylla på tanken.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
För typ 100 år sedan var det några klasskamrat som åkte till Dubai och hängde med lokalbefolkningen.
När de återkom förklarade en att man inte använde dasspapper där nere. Istället använde man vänsterhanden, vissa sparade t.o.m. ut en lång lillfingernagel för att kunna krafsa lite extra.

Nu har jag observerat lång lillfingernagel (på vänster och/eller högerhanden) på vissa personer med förmodat arabiskt ursprung här i Sverige.

Är det sant att den långa lillfingernageln används för att krafsa skit ur röven?
Används bara vänsterhanden eller beror det på hur man är höger/vänsterhänt?
Om bara vänsterhanden används, varför har vissa lång lillfingernagel på högerhanden?

Hjälp mej bullen, jag vågar inte fråga direkt till nagelspararna... :glömdet

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
För typ 100 år sedan var det några klasskamrat som åkte till Dubai och hängde med lokalbefolkningen.
När de återkom förklarade en att man inte använde dasspapper där nere. Istället använde man vänsterhanden, vissa sparade t.o.m. ut en lång lillfingernagel för att kunna krafsa lite extra.

Nu har jag observerat lång lillfingernagel (på vänster och/eller högerhanden) på vissa personer med förmodat arabiskt ursprung här i Sverige.

Är det sant att den långa lillfingernageln används för att krafsa skit ur röven?
Om bara vänsterhanden används, varför har vissa lång lillfingernagel på högerhanden?

Äh, nageln är till för att sniffa kola ifrån.
Det har jag fått förklarat för mig av en deltagare från icke skidåkande nation.

Knark är bajs, var ju en slogan från ungdomen. :D

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Samma sak med Indien :zpy
Syrran med familj drog dit och undrade varför jag aldrig skulle få mig att åka dit. Och hon svepte även bort mitt påstående att minst hälften av de resande skulle bli magsjuka. Det inträffade...

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Apropå diskussionen.

Jag har råkat på en del naiva svenskar som inte fattar vad en hälsning med vänsterhanden betyder...eller varför man inte ska hälsa med vänstern, (om man nu inte är ute efter att förarga vederbörande).

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Som YipYip sade, det finns en billigare, men jag har inte riktigt koll på vad som krävs för att pumpa däck, jag heller. Troligen räcker den billigare också, bara att den får gå lite mera för att fylla på tanken.

Vilken skit som helst duger till att pumpa däck.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Apropå diskussionen.

Jag har råkat på en del naiva svenskar som inte fattar vad en hälsning med vänsterhanden betyder...eller varför man inte ska hälsa med vänstern, (om man nu inte är ute efter att förarga vederbörande).

Och varför ska man inte hälsa med vänstern menar du? I Sverige alltså...

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Varför sätta en sunkig hoodie utanpå ett läckert skinnställ?

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Apropå diskussionen.

Kör man mc hälsar väll alla med vänstern? :va

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...