Så tyckte man förr och finnarna mobbades som fan.
Men de sprängde ju aldrig sig själv. Någonsin.
nej. de stack kniven i dig och dina grannar istället och gormade om att det blir mer imorgon eftersom ni är grannar, såpassasigjevlar
Så tyckte man förr och finnarna mobbades som fan.
Men de sprängde ju aldrig sig själv. Någonsin.
Nu är väl ändå somalier muslimer men men. Jag kan hålla med dig till viss del, jag är inget jättefan av invandring men tyvärr så går det inte att blunda för att det är en nödvändighet. Svenska kvinnor föder <2 barn och det leder till befolkningsminskning.
Vart har du läst att det räcker med att bo i sverige för att får rösta, det kan jag ju informera dig om att det inte stämmer.
Minns inte exakt men för kommunalvalet måste du väl ha varit bosatt i minst två år eller nåt sånt. Riksdagsvalet får du inte rösta i utan att vara svensk medborgare.
Arbetslöshet kan vi också diskutera om du vill. Folk är oftast på tok för insnöade på att arbetslöshet är dåligt oavsett, men hade vi inte haft en arbetslöshet på några procent hade vi istället haft en skyhög inflation och då hade EU blivit aslacka, det är väl iof det misnta problemet. det är när kronan blivit så svag att vi saknar konkurrenskraft på den internationella marknaden som det blir jobbigt
jasså är somalier muslimer? hade jag ingen aning om, dock är min erfarenhet att dom är mer lugna och civiliserade än tex araber.
" Medborgarnas rättigheter ändras så att man tar bort ordet medborgare i författningen och ersätter det med "var och en". Syftet förefaller vara att ge alla, även nyankomna asylsökande samma rättigheter som svenskar har. Det kan komma att betyda att alla får rösta, alla får ställa upp som kandidater. Alla får rätt till arbete, socialhjälp och allt annat vi har i Sverige utan att ens var flykting eller asylsökande. Utvisningsdömda brottslingar och falska asylfall kommer att ha samma rättigheter, de får rätt till socialhjälp, de får rösta. Det finns inget som ens säger att deras rättigheter upphör efter utvisning."
så om jag förstår det rätt så räcker det med att bo i sverige så har du precis samma rättigheter som svenska medborgare, du blir mer eller mindre en svensk medborgare så fort du bosätter dig i sverige...
här kan du läsa mer :http://twoinvandrare.blogspot.com/20...andringar.html
för oss som är arbetslösa så känns det rätt surt att det väller in invandrare (konkurrenter) till eventuella framtida jobb.
även fast arbetslöshet i viss mån är bra för samhället.
hade jag ingen aning om, dock är min erfarenhet att dom är mer lugna och civiliserade än tex araber.
"är svensk medborgare och är eller har varit folkbokförd i Sverige" folkbokförd? vad innebär de? att sålänge sverige vet att du är i sverige så har du rösträtt? den länken bekräftar isåfall saken.Nu vet inte jag vad det är för blogg du länkat ifrån, och jag tänker inte ta reda på det.
Här har du en mer tillförlitlig källa.
http://www.val.se/det_svenska_valsystemet/rostratt/index.html
3 år ska du ha bott i sverige för att rösta i kommun- och landsting
"är svensk medborgare och är eller har varit folkbokförd i Sverige" folkbokförd? vad innebär de? att sålänge sverige vet att du är i sverige så har du rösträtt? den länken bekräftar isåfall saken.
ska leta upp en trovärdigare källa till dig då.
http://tedekeroth.se/2010/08/16/grun...hort-talas-om/
jamen lägg av. Att du ens surfar på såna sidor säger mer om dig än om grundlagsändringar
Märkligt. Min erfarenhet är att de är ännu värre. "Skuggan" var väl somalier?
Ja, skitsamma. Jag är inte för invandring ändå.
"är svensk medborgare och är eller har varit folkbokförd i Sverige" folkbokförd? vad innebär de? att sålänge sverige vet att du är i sverige så har du rösträtt? den länken bekräftar isåfall saken.
ska leta upp en trovärdigare källa till dig då.
http://tedekeroth.se/2010/08/16/grundlagsandringen-som-ingen-hort-talas-om/
Lika vidrigt med "coola chicks" som gor detsamma, hur kan man vara sa sjukt ouppfostrad?
Coola Chicks iCksplonnejson: Tokspacklade, extensions ner till midjan och WT-skor (detta ar inte givet, ibland har dom javligt snygga pjucks).
Varför är alla tjejer så sjukt fixerade vid skor?
Om jag och dottern tar en fika på stan och jag ser en skitsnygg tjej med gigantiska lökar så säger jag "Såg du hon den blonda tjejen med gigantiska lökar som gick förbi nyss?"
Varpå hon säger "du menar hon som hade så slitet klackläder på sina pumps?"
Vad fan, hon hade bröst, inte fan såg jag om hon var barfota...
Är det svårt att svetsa? Tar det lång tid att lära sig?
Är Daphi ghei?
Sedan undrar jag även om styrlåset på 2-hjulingar är på andra hållet i vänsterkörande länder?
Och varför är det på fel sida man lutar/låser hojen i våra länder? Urdumt att hoppa på hojen från trafikens sida och ha hjulet riktat det hållet istället för kanten.
Stödets placering på motorcyklar är ju alltid på vänster sida precis som det är på trampcyklar.
Anledningen är lika enkel som dum.
Rätt sida att kliva upp på en häst är vänster sida beroende på att det var bäst om man hade ett svärd hängande i sidan och var högerhänt vilket ju majoriteten är. Därför har alla cyklar och motorcyklar stödet på den sidan. Man ska kliva på från det hållet för det är lättare om man har svärd. Det är för övrigt med hänsyn till svärdet som damer enligt etiketten ska gå på höger sida också. Dom ska inte vara ivägen om man måste dra svärd för att fäkta lite.
Många av våra gamla etikettsregler är faktiskt just uttänkta med hänsyn till bråk, krig och fäktande.
nja, att svetsa ihop x med y klarar vilket klappmongo som helst av, att få mer eller mindre perfekta fogar varje gång tar dock ett bra tag att lära sig.Är det svårt att svetsa? Tar det lång tid att lära sig?
tack för svaret, man lär sig nått nytt varje dag!Det betyder att man har lov att rösta även som utvandrad svensk, om man på en tidspunkt i sitt liv varit bosatt i Sverige. Däremot får svenska medborgare som aldrig bott i Sverige ej automatisk rösträtt i svenska val.
Jag har brevröstat de sista par valen till Riksdag och EU parlament. Även om man kan fråga sig hurvida det är rimligt att personer som bott utomlands i mer än x antal år bör ha rätt att blanda sig i sitt hemlands politik. Men det är väl en annan diskussion.
Har inte Vincent (eller om det var BSA) gasen på vänster sida för att dåtidens poliser skulle kunna manövrera ett skjutvapen med höger hand medans dom körde?
Kan ha drömt det med iof.
... Det är för övrigt med hänsyn till svärdet som damer enligt etiketten ska gå på höger sida också. Dom ska inte vara ivägen om man måste dra svärd för att fäkta lite...
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|