Det kan också bero på att sverige har en åldrande befolkning, dvs medlåldern blir högre pga att vi bla är dåliga på att skaffa nya barn och få vår befolkning att växa.
För att vi överhuvudtaget ska ha råd att ta hand om våra framtida pensionärer så krävs det att vår befolkning ökar.
Som du säkert vet så läggs ju inte våra pensionspengar på en bank och sparas till oss när vi blir 65, dom används och framtida arbetande generations pengar förvänas gå till oss när vi blir gamla, det kommer ju dock bli bajsmacka av detta om antalet pensionärer är fler än arbetande.
Sen finns det ju fler anledningar, tillväxt tex. Om sverige ska föbli ett i-land kräver det att vi har en genomsnittlig tillväxt på 5-6% per år och det blir ju rätt svårt om var befolkning minskar.
fast jag tror fortfarande att invandringen kostar mer än den smakar.
och varför väljer man att nästan uteslutande ta in muslimer? det för mig är helt absurt med tanke på kulturskillnaden, helt ENORM skillnad på en svensk och en muslimsk familj, då vore det nästan vettigare att ta in somalier eller liknande då dom inte är är så besatta av religion.
jag är inte emot invandring, men jag är emot helt extrem massinvandring.
det går alldelest för fort, finns knappt nå jobb alls och ändå fortsätter det att välla in invandrare.
sen är det lite kul att sverige har ändrat GRUNDLAGEN i smyg, numera behöver man inte vara svensk medborgare för att ha rösträtt, det räcker med att bo i sverige så är det lugnt.
varför hörde man inget om det i tidningarna? dom som brukar vara så snabba på att snappa upp minsta lilla grej? kan det vara så att staten har ett finger med i spelet där?
att ändra grundlagen är endå en jävligt stor grej.
(ja jag är medveten om att jag är lite smått konspiratorisk)