Mordecaien
Can do!
Det är från stormaktstiden. Östernorrland låg i Finland
Östersund då?
Det är från stormaktstiden. Östernorrland låg i Finland
Östersund då?
Men om vi bortser från rasbiologin och koncentrerar oss på det GuW skrev, om kärnfriska människor utan psykiska åkommor och släktsjukdomar (kräfta osv) endast parar sig med folk som är lika friska som dom själva i ett antal generationer borde väl ungarna till slut vara betydligt rejälare än kreti och pletis snorisar?
Och Kramfors då? Låter ju som huvudstaden i Teletubbie-land.
Östersund då?
För att inte tala om Stockholm. På senare år har det ju flyttat in hur många som helst här som inte alls har stor k*k
Är du helt säker!
Men om vi bortser från rasbiologin och koncentrerar oss på det GuW skrev, om kärnfriska människor utan psykiska åkommor och släktsjukdomar (kräfta osv) endast parar sig med folk som är lika friska som dom själva i ett antal generationer borde väl ungarna till slut vara betydligt rejälare än kreti och pletis snorisar?
And you´ve seen them all!
Vad gäller ras så är människan en enda ras med mindre variationer. De genetiska variationerna är så små att de inte uppfyller kriterierna för olika raser, och det har nåt med att göra att människan som art är så ung.
Ja på muffstatistiken har jag dåligt konfidensintervall. Sedan pubertetet släpper de bara in mig på herrturken.
Vad gäller ras så är människan en enda ras med mindre variationer. De genetiska variationerna är så små att de inte uppfyller kriterierna för olika raser, och det har nåt med att göra att människan som art är så ung.
Nja, låter pk i mina öron faktiskt, skulle vilja påstå att flertalet hästraser, kattraser, hundraser osv.osv är yngre än människan.
Baserat på att vi avlat fram dom.
Å andra sidan är det också rätt vanligt att det inte är egentliga olika raser, men bara kallas det.
Jamen vad är då en ras? och var går gränsen? om man nu bortser från sapiens då naturligtvis.
Det varierar med det politiska klimatet.
Nja, låter pk i mina öron faktiskt, skulle vilja påstå att flertalet hästraser, kattraser, hundraser osv.osv är yngre än människan.
Baserat på att vi avlat fram dom.
Jag skulle vilja påstå att det bara är folks ingrodda korrekthet som gör att man inte definierar olika raser av homosapiens.
Alla har ju hört talas om "Libanesgenen", helt klart en genetisk differans från oss svenskar.
Man får nog börja kalla det något annat än ras, versioner kanske? men inte baserat på siffror då, vilja vara 2.11 när det finns en 2.2.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|