Frågor man aldrig vågar ställa

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Hur kommer det sig att tre tjejer inte går ihop medan det går alldeles utmärkt att umgås bara tre killar?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Hur kommer det sig att tre tjejer inte går ihop medan det går alldeles utmärkt att umgås bara tre killar?

Simon Spies höll sig med tre fruntimmer ety "En blir för lite knulla, två gaddar ihop sig, men tre kan inte hålla ihop tillräckligt länge för att ställa till skada".

Snarret

Guest
Man skulle hoppas, men nepp.

Du tror inte att jag som är kvinna vet bättre hur kvinnor umgås?
Lär väl finnas de som är lite konstiga, men att det skulle vara en regel att kvinnor inte kan umgås tre stycken? Ne. Vänner kan man väl umgås med oavsett hur många man är, och är man bara bekantar så är man väl artig, oavsett hur många man är.

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Du tror inte att jag som är kvinna vet bättre hur kvinnor umgås?
Lär väl finnas de som är lite konstiga, men att det skulle vara en regel att kvinnor inte kan umgås tre stycken? Ne. Vänner kan man väl umgås med oavsett hur många man är, och är man bara bekantar så är man väl artig, oavsett hur många man är.

Som i de flesta fall är det lättare för en utomstående att se problemen.:D

Nej men allvarligt, sätter du ihop en arbetsgrupp så fungerar den i regel bättre om där finns minst en eller flera men. Hans personlighet behöver inte nämnvärt komplettera gruppen för att funktionen skall bli bättre.

Det omvända förhållandet påverkar endast språkbruket.

Inte så modert kanske, men något hundratal år till så har vi nog lyckats radera alla sociala skillnader mellan könen och dessa "problem" upphör att exsistera.

Naturligtvis finns det undantag och det tydliggörs lättast bland lägre utbildningar.

Gör vi verkligen det?

Hur var det nu, vi vet väl bäst själva.:lol

Last edited:

Snarret

Guest
Som i de flesta fall är det lättare för en utomstående att se problemen.:D

Nej men allvarligt, sätter du ihop en arbetsgrupp så fungerar den i regel bättre om där finns minst en eller flera men. Hans personlighet behöver inte nämnvärt komplettera gruppen för att funktionen skall bli bättre.

Det omvända förhållandet påverkar endast språkbruket.

Inte så modert kanske, men något hundratal år till så har vi nog lyckats radera alla sociala skillnader mellan könen och dessa "problem" upphör att exsistera.

Naturligtvis finns det undantag och det tydliggörs lättast bland lägre utbildningar.

Hur var det nu, vi vet väl bäst själva.:lol

Jo, så är det antagligen. Men det är nog mest för att.. Jag vet inte, man blir som lite mer ordentlig om det finns en man i närheten. Och då gör man väl ett bättre jobb. Tror inte alls att det handlar om att kvinnor inte kan umgås bara kvinnor.

Haha jo, men jag tänkte efter, och jag kunde som inte komma på några tillfällen när man gör så... Så jag funderade på om det är sant, eller bara en såndär könssteriotyp sak man säger. Som att män bara kan göra en sak i taget.
Men det är ju möjligt att jag bara inte är medveten om det, att man gör det automatiskt. Och om kvinnor gör det, så är det antagligen för att ge ett bättre intryck. Vad kvinnor gör handlar ofta om att ge ett bra intryck, även med någon man är nära.

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Jo, så är det antagligen. Men det är nog mest för att.. Jag vet inte, man blir som lite mer ordentlig om det finns en man i närheten. Och då gör man väl ett bättre jobb. Tror inte alls att det handlar om att kvinnor inte kan umgås bara kvinnor.

Haha jo, men jag tänkte efter, och jag kunde som inte komma på några tillfällen när man gör så... Så jag funderade på om det är sant, eller bara en såndär könssteriotyp sak man säger. Som att män bara kan göra en sak i taget.
Men det är ju möjligt att jag bara inte är medveten om det, att man gör det automatiskt. Och om kvinnor gör det, så är det antagligen för att ge ett bättre intryck. Vad kvinnor gör handlar ofta om att ge ett bra intryck, även med någon man är nära.

Nej, att det sker per automatik kan du vara helt övertygad om, som flertalet av era ticks.

Kommer du ihåg diskussionen om att män inte hajar hintar?

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400

Nu vet du varför vi lever i ett patriakalt samhälle, det styrs av personer som säger vad som behöver sägas när det skall sägas.:D

Vi lämnar inget över för tolkning och förväntar oss samma på den informationen som delges oss.

Sen så är vi sopor på att tolka undermeningar och hintar, det kommer liksom på köpet.

Jepp, jag vet att jag ger intryck av att vara ett manschauvinistiskt svin född runt utbrottet av 2.a världskriget. Men jag är egentligen mycket värre.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati