Frågor man aldrig vågar ställa

Snarret

Guest
Nu vet du varför vi lever i ett patriakalt samhälle, det styrs av personer som säger vad som behöver sägas när det skall sägas.:D

Vi lämnar inget över för tolkning och förväntar oss samma på den informationen som delges oss.

Sen så är vi sopor på att tolka undermeningar och hintar, det kommer liksom på köpet.



Jepp, jag vet att jag ger intryck av att vara ett manschauvinistiskt svin född runt utbrottet av 2.a världskriget. Men jag är egentligen mycket värre.

Haha ja, så är det kanske. Fast jag tycker inte att alla män är så himla raka heller. Och jag tycker att ganska ofta när jag är rak och så mot en man, så blir han tyst.. Vad är grejen med det? Chock? ;)

Och det är lite som att för det mesta om man som kvinna är rak och helt ärlig, så får man ändå inte det svar man vill ha. Då är det ju mer effektivt att manipulera sig till det man är ute efter :p Fast inte så schyst kanske.
 
Last edited:

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Haha ja, så är det kanske. Fast jag tycker inte att alla män är så himla raka heller. Och jag tycker att ganska ofta när jag är rak och så mot en man, så blir han tyst.. Vad är grejen med det? Chock? ;)

Och det är lite som att för det mesta om man som kvinna är rak och helt ärlig, så får man ändå inte det svar man vill ha. Då är det ju mer effektivt att manipulera sig till det man är ute efter :p Fast inte så schyst kanske.

Vi män vet för det mesta när det är dags att hålla käften. :D
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Haha ja, så är det kanske. Fast jag tycker inte att alla män är så himla raka heller. Och jag tycker att ganska ofta när jag är rak och så mot en man, så blir han tyst.. Vad är grejen med det? Chock? ;)

1. Vi försöker anpassa oss men suger på det.

2. Vi har svårt att hitta den dålda agendan då den saknas, erfarenheten talar om för oss att den skall finnas där någonstans.

Men när kvinnor tror sig vara raka är dom oftast inte det, så du är isåfall ett utomordenligt exempel på att det alltid finns undantag i naturen.
 

Snarret

Guest
Vi män vet för det mesta när det är dags att hålla käften. :D

Haha :tummenupp

1. Vi försöker anpassa oss men suger på det.

2. Vi har svårt att hitta den dålda agendan då den saknas, erfarenheten talar om för oss att den skall finnas där någonstans.

Men när kvinnor tror sig vara raka är dom oftast inte det, så du är isåfall ett utomordenligt exempel på att det alltid finns undantag i naturen.

Ja.. Jag tänkte på det, att ni kanske är så vana att kvinnor inte är helt raka och ärliga, att ni inte fattar när vi är det.

Haha, har du något exempel på när vi tror att vi är men inte är?
Och nä, jag skulle inte säga att jag alltid är helt rak, men jag är tillräckligt smart för att lära av mina misstag, och fatta att det oftast funkar bättre att vara ärlig, trots att man ibland då får "fel" reaktion.
Men så är jag också en exceptionellt bra kvinna! :banana
 
Last edited:

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Haha :tummenupp



Ja.. Jag tänkte på det, att ni kanske är så vana att kvinnor inte är helt raka och ärliga, att ni inte fattar när vi är det.

Haha, har du något exempel på när vi tror att vi är men inte är?
Och nä, jag skulle inte säga att jag alltid är helt rak, men jag är tillräckligt smart för att lära av mina misstag, och fatta att det oftast funkar bättre att vara ärlig, trots att man ibland då får "fel" reaktion.
Men så är jag också en exceptionellt bra kvinna! :banana

Ja om det koncekvent varit rak information hade ju tolkningarna varit betydligt enklare.

Men exempel, jag tror inte det finns några specifika situationer man kan peka på, men tror mig ana vilka du har i åtanke. Problemet är att vi är rätt usla på att förklara när det inte fungerar komunikationsmässigt och att vi förväntas anpassa, och lära oss förstå språket.

Som i dom flesta komunikationsbrister är det ju så att den som brister utgår ifrån att den gör rätt, annars hade den ju inte gjort fel från början.

Personligen tror jag att jag har större problem då jag till största delen lyssnar till tonläge och kroppsspråk, ja eller problemet ligger i att jag ser förbi snacket och blir irriterad istället.
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Naglar växer väll inifrån roten så naglen "flyttar sig utåt"?
Om man klämmer naglen och den blir missformad, varför blir den då inte bra igen?
Min syrra har t.ex. en lilltå som har varit konstig i 20år sen jag platade till den med en stol och min vikt...

Och varför har naglen en annan färg inne vid?
 

Snarret

Guest
Ja om det konsekvent varit rak information hade ju tolkningarna varit betydligt enklare.

Men exempel, jag tror inte det finns några specifika situationer man kan peka på, men tror mig ana vilka du har i åtanke. Problemet är att vi är rätt usla på att förklara när det inte fungerar kommunikationsmässigt och att vi förväntas anpassa, och lära oss förstå språket.

Som i dom flesta kommunikationsbrister är det ju så att den som brister utgår ifrån att den gör rätt, annars hade den ju inte gjort fel från början.

Personligen tror jag att jag har större problem då jag till största delen lyssnar till tonläge och kroppsspråk, ja eller problemet ligger i att jag ser förbi snacket och blir irriterad istället.

Jag har inte några situationer alls i åtanke. Menade inte heller att det nödvändigtvis finns särskilda tillfällen då vi mer eller mindre alltid gör så, utan bara undrade över hur en sån situation kan se ut. Jag menar, om man tycker att man är rak, då är man ju knappast medveten om att man kanske inte är det ändå.

Ja, att förvänta sig att en man ska förstå vad man säger är ju som upplagt för en besvikelse... Men om två personer inte riktigt förstår varandra så kan det ju inte bara vara den enas fel. Vill man få fram något, så är det väl upp till en själv att göra sig förstådd. Fast om man pratar med någon som bara inte vet hur man lyssnar, hur man än lägger fram det, så blir det ju rätt frustrerande.

Hm, fattar inte riktigt hur du menar. Blir irriterad för att tonläge och kroppsspråk inte stämmer överens med orden som sägs? Eller irriterad på dig själv för att du är kass på att lyssna? :p

Därför att de inte menar vad de säger.
Dessutom "känner" de inte vad de menar.
Du skall göra som de tycker "känns rätt".
Inte som de säger.
Inte som de menar.
Som de känner.

Fantastisk analys :D :Bugar
 
Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Naglar växer väll inifrån roten så naglen "flyttar sig utåt"?
Om man klämmer naglen och den blir missformad, varför blir den då inte bra igen?
Min syrra har t.ex. en lilltå som har varit konstig i 20år sen jag platade till den med en stol och min vikt...

Och varför har naglen en annan färg inne vid?
därför det e fullt med torkat blod innanför
 

OliverKmark

Rostfri
Gick med
22 Nov 2010
Ort
Växjö
Hoj
Kawasaki Z1000 -14
Naglar växer väll inifrån roten så naglen "flyttar sig utåt"?
Om man klämmer naglen och den blir missformad, varför blir den då inte bra igen?
Min syrra har t.ex. en lilltå som har varit konstig i 20år sen jag platade till den med en stol och min vikt...

Och varför har naglen en annan färg inne vid?

Kanske inte växer från någon rot :va
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Och det är lite som att för det mesta om man som kvinna är rak och helt ärlig, så får man ändå inte det svar man vill ha. Då är det ju mer effektivt att manipulera sig till det man är ute efter :p Fast inte så schyst kanske.

Nu halkar jag in i "diskussionen här, men jag måste bara berätta. För så där 10 år sedan var ett förhållande på väg att bli seriöst med en 10 år yngre kille. Innan det gick för långt, ville jag att han skulle vara på det klara med att jag inte var intresserad av att bilda familj, skaffa en ny kull barn etc.

Korkad som jag var, tänkte jag att han skulle få chansen att dra sig ur om det var vad han såg framför sig. När vi haft "samtalet", drog han och ville aldrig se mig mer. Varför? Jo, för eftersom jag är chey, kan man tydligen lita på att vad jag än säger så menar jag tvärtom och eftersom jag sagt att jag inte ville ha barn så stack han.

Och män säger att kvinnor är konstiga?!? :va

:rofl
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Efter en 2-4 dagars festival/träff får man ibland en otrolig ågren. Man mår skit och allt är bara kissigt och brunt.

Någon som vet hur man botar detta bäst?

Då vill jag inte ha förebyggande svar som att man inte ska kröka hejdlöst i så många dagar i rad, för JO det måste man.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Korkad som jag var, tänkte jag att han skulle få chansen att dra sig ur om det var vad han såg framför sig. När vi haft "samtalet", drog han och ville aldrig se mig mer. Varför? Jo, för eftersom jag är chey, kan man tydligen lita på att vad jag än säger så menar jag tvärtom och eftersom jag sagt att jag inte ville ha barn så stack han.

Och män säger att kvinnor är konstiga?!? :va

:rofl

Han ville kanske ha barn eller så blev han så ställd att han inte förstod vart han skulle sen och förvillade bort sig själv och den tiden ni träffats.

Men jag kan ju säga att han gick bet på en kanontjej.


Mvh Lilltösenmeken
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Gör vi verkligen det?

För att ta ett exempel som jag väldigt ofta upplever med kvinnor eftersom att jag är lite onormalt varm av mig...

Jag sitter ofta med ett par fönster öppna så det blir gendrag, även på hösten. Ofta brukar då folk av honkön kunna säga "det är kyligt här" varpå jag glatt svarar "japp!" (eftersom att jag tycker om när det är kyligt.)
Vad tösen EGENTLIGEN menar är: "Stäng fönstret."

Och så blir de sura när jag är glad för att det är kyligt och bara svarar japp på deras påpekande... :huvet

Sedan finns det ju en hel sjö av liknande anekdoter att ösa ur.

Efter en 2-4 dagars festival/träff får man ibland en otrolig ågren. Man mår skit och allt är bara kissigt och brunt.

Någon som vet hur man botar detta bäst?

Då vill jag inte ha förebyggande svar som att man inte ska kröka hejdlöst i så många dagar i rad, för JO det måste man.

Lär dig att det som händer på festival stannar på festival...
Ja utom sjukdomarna då.
 
Last edited:

Snarret

Guest
För att ta ett exempel som jag väldigt ofta upplever med kvinnor eftersom att jag är lite onormalt varm av mig...

Jag sitter ofta med ett par fönster öppna så det blir gendrag, även på hösten. Ofta brukar då folk av honkön kunna säga "det är kyligt här" varpå jag glatt svarar "japp!" (eftersom att jag tycker om när det är kyligt.)
Vad tösen EGENTLIGEN menar är: "Stäng fönstret."

Ja, men det är väl ändå inte så konstigt? Man vill väl inte hålla på och bossa med folk hur som helst? Och man skulle ju känna sig jättedum om man bad om något, och den andra bara "nä, jag vill ha det såhär."
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja, men det är väl ändå inte så konstigt? Man vill väl inte hålla på och bossa med folk hur som helst? Och man skulle ju känna sig jättedum om man bad om något, och den andra bara "nä, jag vill ha det såhär."

Jag har inget emot att stänga fönstret. Och det är ju inte att bossa runt, det är att säga vad man vill. Vill man inte att det ska låta så bossigt kan man ju lägga till lite fler ord runtom, som tex "Jag fryser, kan du stänga fönstret?"

Andra saker som är väldigt snarlika är att tösen säger "Titta där är ett fik" när man kör bil. Varpå en man lugnt konstaterar att ja, tamigtusan där var ett fik, och åker förbi.
Vad tösen egentligen menade var "Jag är sugen på kaffe, kan vi svänga in till det där fiket?"

;)
Det är i princip alltid något sånt som är förbistringen när en kvinna inte säger vad hon menar, och mannen i fråga fullkomligt missar att påståendet egentligen inte var en önskan om att göra något. När män påstår något så är det bara ett påstående.
 

Snarret

Guest
Andra saker som är väldigt snarlika är att tösen säger "Titta där är ett fik" när man kör bil. Varpå en man lugnt konstaterar att ja, tamigtusan där var ett fik, och åker förbi.
Vad tösen egentligen menade var "Jag är sugen på kaffe, kan vi svänga in till det där fiket?"

Haha, på riktigt? Jag tycker lite synd om dig... Att behöva leva med sånt liksom.
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Jag har inte några situationer alls i åtanke. Menade inte heller att det nödvändigtvis finns särskilda tillfällen då vi mer eller mindre alltid gör så, utan bara undrade över hur en sån situation kan se ut. Jag menar, om man tycker att man är rak, då är man ju knappast medveten om att man kanske inte är det ändå.

Ja, att förvänta sig att en man ska förstå vad man säger är ju som upplagt för en besvikelse... Men om två personer inte riktigt förstår varandra så kan det ju inte bara vara den enas fel. Vill man få fram något, så är det väl upp till en själv att göra sig förstådd. Fast om man pratar med någon som bara inte vet hur man lyssnar, hur man än lägger fram det, så blir det ju rätt frustrerande.

Hm, fattar inte riktigt hur du menar. Blir irriterad för att tonläge och kroppsspråk inte stämmer överens med orden som sägs? Eller irriterad på dig själv för att du är kass på att lyssna? :p



Fantastisk analys :D :Bugar

"Fast om man pratar med någon som bara inte vet hur man lyssnar, hur man än lägger fram det, så blir det ju rätt frustrerande."

Vet inte vad jag skall säga om det där faktist.:va

Inte vet hur man lyssnar:lol tror du själv kom till min poäng där faktist.:)

Men angående mitt "problem", Nej, jag är inte kass på att lyssna då jag tolkar hela situationen, från kroppsspråk, tonläge till det som kommer ur munnen.

Irritationen är över att dom allt som oftast inte harmoniserar med varandra.

Men du som är på rätt sida kan ju svara på varför det t.ex är mitt fel om en tjej (som ingår i vårat förhållande) petar mig i ögat? Det förlåt som så brukligt kommer efter en sådan sak skall ju vara med ånger inte irritation. Där är ett typexempel på då kroppsspråk, tonläge och tal inte är samspelta.
 

Snarret

Guest
Men du som är på rätt sida kan ju svara på varför det t.ex är mitt fel om en tjej (som ingår i vårat förhållande) petar mig i ögat? Det förlåt som så brukligt kommer efter en sådan sak skall ju vara med ånger inte irritation. Där är ett typexempel på då kroppsspråk, tonläge och tal inte är samspelta.

Men vadå, det förstår du väl? Låt bli att ha dina ögon där tjejens fingrar är, hon vill väl inte ha öga på dom, liksom. Otrevligt ju.
Nä, jag vet inte. Du känner konstiga tjejer. Eller så är det att "ojdå, förlåt" men samtidigt irritation över att du svurit åt henne eller något? Man kan ju liksom ha flera sinnesstämningar samtidigt, och de kan väl visa sig samtidigt, fast på ett motsägelsefullt sätt. Man kan ju gå runt och vara irriterad, och sen råka göra något man bär be om ursäkt för, men man slutar ju inte vara irriterad för det...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top