Frågor man aldrig vågar ställa

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Min senaste filmfråga var varför det i Fast 5 är däcktjut på bilarna som kör på sand? Måste kolla upp vad dom kör på för däck som har så bra grepp att det tjuter på löst underlag :p
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Min senaste filmfråga var varför det i Fast 5 är däcktjut på bilarna som kör på sand? Måste kolla upp vad dom kör på för däck som har så bra grepp att det tjuter på löst underlag :p

Det finns ett par James Bond med konstigt pålagda däckstjut, bland annat på en sandstrand och på is i en rodelbana?

Annars är en favorit alla scener där det körs dragracing/streetracing och varje bil växlas 19 gånger innan målgång????
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag stör mig när huvudrollsinnehaveren alltid har en extra växel som verkar ha någon slags turbo-kick som gör att dom lätt drar ifrån motståndaren.
Så min fråga är: Varför lägger dom inte i den växeln tidigare?
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Hur kommer det sig att en sopbil eller långtradare faktiskt verkar hålla jämna steg med hjältens Lambo ?

Ungefär lika konstigt som att hjälten i en "lånad" Lambo inte lyckas komma ifatt skurken som kör sopbil/långtradare/glassbil ?
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Hur keff hade Sveriges ekonomi varit om vi med hade haft euro?
Är det 100% säkert att vi gjorde rätt som inte gick med?
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Hur keff hade Sveriges ekonomi varit om vi med hade haft euro?
Är det 100% säkert att vi gjorde rätt som inte gick med?

100-procent ja men det var som det stod i DN för ett år sedan: Är det verkligen rättvist att ett eller ett par stycken EU-länder klarar sig bättre än de andra i en krissituation? :va

Om vi skulle ha gått med i euron skulle det låta:
"Men vi visste ju inte att man kunde fuska med euro"
"Men det är ju Greklands fel alltihop inte vårt"
:tungan
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Hur keff hade Sveriges ekonomi varit om vi med hade haft euro?
Är det 100% säkert att vi gjorde rätt som inte gick med?
Förmodligen ingen större skillnad om man bara tittar på Sveriges egen ekonomi, men vi skulle troligen få sponsra PIIGS rätt hårt nu och framöver. Finland är där nu och de verkar ju lagom glada över det.
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
En gift man som alltid har refretrat till sin fru med just dessa ord "min fru", helt plötsligt börjar att referera till henne vid namn "Lena". Vad betyder det, eller betyder det inget??
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
En gift man som alltid har refretrat till sin fru med just dessa ord "min fru", helt plötsligt börjar att referera till henne vid namn "Lena". Vad betyder det, eller betyder det inget??



Det kan betyda 3 saker.

1. Hon har inte bytt namn från Min-fru till Lena.
2. Han skaffat en till fru och att de måste särskiljas på något sätt.
3. ingenting alls.
 

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
En gift man som alltid har refretrat till sin fru med just dessa ord "min fru", helt plötsligt börjar att referera till henne vid namn "Lena". Vad betyder det, eller betyder det inget??

Han kanske äntligen har fått reda på vad hon heter :)
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
En gift man som alltid har refretrat till sin fru med just dessa ord "min fru", helt plötsligt börjar att referera till henne vid namn "Lena". Vad betyder det, eller betyder det inget??

Jag tror, av egen erfarenhet, helt enkelt att hon slutat tycka att det är trevligt att bli nämnd vi befattning istället för namn.

Att bli nämnd vid befattning under lång tid kan uppfattas som avidentifierande. Skulle tro att detta har inträffat.


Min undran idag: Om nu kvinnor är så fantastiskt mycket bättre på simultankapacitet, hur kan det komma sig att det finns så få kvinnliga militära flygförare (stridspiloter)? För i ett sånt yrke krävs ju verkligen simultankapacitet.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag tror, av egen erfarenhet, helt enkelt att hon slutat tycka att det är trevligt att bli nämnd vi befattning istället för namn.

Att bli nämnd vid befattning under lång tid kan uppfattas som avidentifierande. Skulle tro att detta har inträffat.


Min undran idag: Om nu kvinnor är så fantastiskt mycket bättre på simultankapacitet, hur kan det komma sig att det finns så få kvinnliga militära flygförare (stridspiloter)? För i ett sånt yrke krävs ju verkligen simultankapacitet.

Pattarna fladdrar för mycket när man gör snärtiga undanmanövrer i bästa hollywoodstuk? :tuttar
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top