Min senaste filmfråga var varför det i Fast 5 är däcktjut på bilarna som kör på sand? Måste kolla upp vad dom kör på för däck som har så bra grepp att det tjuter på löst underlag
Annars är en favorit alla scener där det körs dragracing/streetracing och varje bil växlas 19 gånger innan målgång????
Jag stör mig när huvudrollsinnehaveren alltid har en extra växel som verkar ha någon slags turbo-kick som gör att dom lätt drar ifrån motståndaren.
Så min fråga är: Varför lägger dom inte i den växeln tidigare?
Ungefär lika konstigt som att hjälten i en "lånad" Lambo inte lyckas komma ifatt skurken som kör sopbil/långtradare/glassbil ?
Äh, det är lika självklart som att den psykopatiske yxmördaren alltid kan gå ikapp sitt springande offer.
Hur keff hade Sveriges ekonomi varit om vi med hade haft euro?
Är det 100% säkert att vi gjorde rätt som inte gick med?
Äh, det är lika självklart som att den psykopatiske yxmördaren alltid kan gå ikapp sitt springande offer.
Förmodligen ingen större skillnad om man bara tittar på Sveriges egen ekonomi, men vi skulle troligen få sponsra PIIGS rätt hårt nu och framöver. Finland är där nu och de verkar ju lagom glada över det.Hur keff hade Sveriges ekonomi varit om vi med hade haft euro?
Är det 100% säkert att vi gjorde rätt som inte gick med?
En gift man som alltid har refretrat till sin fru med just dessa ord "min fru", helt plötsligt börjar att referera till henne vid namn "Lena". Vad betyder det, eller betyder det inget??
Det kan betyda 3 saker.
1. Hon har inte bytt namn från Min-fru till Lena.
2. Han skaffat en till fru och att de måste särskiljas på något sätt.
3. ingenting alls.
En gift man som alltid har refretrat till sin fru med just dessa ord "min fru", helt plötsligt börjar att referera till henne vid namn "Lena". Vad betyder det, eller betyder det inget??
Han kommer, efter lång nötning, plötsligen ihåg vad hon heter.En gift man som alltid har refretrat till sin fru med just dessa ord "min fru", helt plötsligt börjar att referera till henne vid namn "Lena". Vad betyder det, eller betyder det inget??
Han kommer, efter lång nötning, plötsligen.
Jag tror, av egen erfarenhet, helt enkelt att hon slutat tycka att det är trevligt att bli nämnd vi befattning istället för namn.
Att bli nämnd vid befattning under lång tid kan uppfattas som avidentifierande. Skulle tro att detta har inträffat.
Min undran idag: Om nu kvinnor är så fantastiskt mycket bättre på simultankapacitet, hur kan det komma sig att det finns så få kvinnliga militära flygförare (stridspiloter)? För i ett sånt yrke krävs ju verkligen simultankapacitet.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|