Frågor man aldrig vågar ställa

Daphi

Tjusig
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Ja
Hoj
Chief Drifter
Varför så långt från Måndag till Fredag men nära från Fredag till Måndag?

För att man från måndag till fredag räknar ner timmarna till helg varje dag. På helgen är man upptagen med annat och märker inte av vad klockan är.
 

Daphi

Tjusig
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Ja
Hoj
Chief Drifter
Jag har en mycket bra fråga:

Varför tror tjejer att de är snygga när de gör "duck-face" på alla bilder? (Alltså pussmun, fast inte riktigt ändå)

Lite inspiration: http://antiduckface.com/
 

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Ort
Grums
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Jag är katt och blomvakt i två veckor. Katter har jag koll på men krukväxter är inte riktigt min grej.:screwy: Hur ofta och hur mycket vatten ska man hälla i?

Sent from my Yuppienalle using Tapatalk
 

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Ort
sthlm
Hoj
babsan <3
Jag är katt och blomvakt i två veckor. Katter har jag koll på men krukväxter är inte riktigt min grej.:screwy: Hur ofta och hur mycket vatten ska man hälla i?

Sent from my Yuppienalle using Tapatalk

finns egentligen ingen universalvattning, alla växter behöver olika beroende på art, ljus och värme. Men de vanligaste felet man gör är att vattna för mycket, men känn på jorden de första du gör, se hur dom som bor där har gjort, vilka som är blöta och vilka som är torrare och öppna ögonen när de kommer till dem! börjar de sloka, stoppa med ett finger i jorden och känn efter, är den dyngsur, ställ över ett varmt element eller ljusare plats så den torkar upp, är den torr, ja då är det bara att vattna!
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
finns egentligen ingen universalvattning, alla växter behöver olika beroende på art, ljus och värme. Men de vanligaste felet man gör är att vattna för mycket, men känn på jorden de första du gör, se hur dom som bor där har gjort, vilka som är blöta och vilka som är torrare och öppna ögonen när de kommer till dem! börjar de sloka, stoppa med ett finger i jorden och känn efter, är den dyngsur, ställ över ett varmt element eller ljusare plats så den torkar upp, är den torr, ja då är det bara att vattna!


:brynad
 

OliverKmark

Rostfri
Gick med
22 Nov 2010
Ort
Växjö
Hoj
Kawasaki Z1000 -14
Nu när mobiläcklet har lagt av så ska jag köpa en ny och det får väl bli en iphone 4. Så vad är nu skillnaden mellan 4 och 4s? Ska jag nöja mig med 4 eller lägga till en slant och köpa 4s?
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Nu när mobiläcklet har lagt av så ska jag köpa en ny och det får väl bli en iphone 4. Så vad är nu skillnaden mellan 4 och 4s? Ska jag nöja mig med 4 eller lägga till en slant och köpa 4s?

Är du prylbög?

Har du råd?

Om du svarar ja på båda, köp en 4S.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nu när mobiläcklet har lagt av så ska jag köpa en ny och det får väl bli en iphone 4. Så vad är nu skillnaden mellan 4 och 4s? Ska jag nöja mig med 4 eller lägga till en slant och köpa 4s?

4S har (som inte 4 har):
mer minne, dualcore cpu, 1080p videoinspelning, Hybrid GSM / CDMA "World Phone", Bluetooth 4.0, och är lite tyngre (3g) med sämre batteritid.
 

OliverKmark

Rostfri
Gick med
22 Nov 2010
Ort
Växjö
Hoj
Kawasaki Z1000 -14
Är du prylbög?

Har du råd?

Om du svarar ja på båda, köp en 4S.

Är du prylbög? Nej

Har du råd? Ja

Jag har råd, men eftersom jag då inte är en prylbög så känns det som att jag kan lägga mellanskillnaden på något bättre och köpa en 4. Men jag blir alltså nöjd med 4 då? ;)
 
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
OliverKmark: samt Siri, finns enbart på 4S (även om det visar sig möjligt att köra det på en 3GS)
Jag tror mer på att softa med en 4'a och invänta 5'an :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Är du prylbög? Nej

Har du råd? Ja

Jag har råd, men eftersom jag då inte är en prylbög så känns det som att jag kan lägga mellanskillnaden på något bättre och köpa en 4. Men jag blir alltså nöjd med 4 då? ;)

Om du blir nöjd? Tja, antagligen lika nöjd med 4 som med 4S iaf. 4S är lite rappare och drar 10% (ungefär) mer batteri. I övrigt är de väldigt lika.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Kan man köpa LEGO till sig själv trots att man är över 20 och inte har barn? :va
Råkade glida in på LEGO Technic nämligen... http://technic.lego.com/sv-se/Default.aspx
F*n vad ni med barn har bra anledning till massa omotiverade inköp :D

Japp det får man.
Men det är inte riktig lika kul som det var när man va liten.
Men lite kul är det och det slutar allt som oftast med att jag byggt ihop nånting med lego när ja hälsar på lillbrorsan.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
De nya legogrejjerna är helt sjuka, går ju programmera o bygga till att göra va fan som helst helt automatiskt.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top