Frågor man aldrig vågar ställa

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Hur förklarar man för en döv om företeelsen musik?

Såg på TV igår någon som sjöng och såg smäktande ut. De hade textat det för folk som inte hör.
Måste vara en märklig beskådning för en döv att se en människa som ser ut att börja gråta och så är det en osammanhängande text till.

Vet inte hur det funkar med smäktande musik men det finns tydligen tv-nyheter för nyss nämnda grupp...

http://www.youtube.com/watch?v=S9ipAwKUmGs

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Att man sålt sändningstid betyder inte att man ställer sig bakom reklamens budskap.

Jo att den försvinner under reklamen förstår jag..men den försvinner alltid några sekunder INNAN reklamen..är man riktigt riktigt pissnödig så ställer man sej ju upp såfort siffran i hörnet försvinner för då vet man att det är dags :p

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Det är en såkallad "intressekoll", han lägger ut den till ett hutlöst överpris, trots att han egentligen inte vill sälja den, är någon dum nog att betala så säljer han och köper en 15 år nyare hoj för pengarna....

Eller så är det frun/sambon som tvingar honom att sälja "men älskling den har legat ute i flera månader utan att den har blivit såld, det är helt omöjligt att sälja hojar nu"

Nej, du läste nog lite fel. Det är helt tvärtom. Snubben lägger bud på en massa saker som han sen inte tjöper. Spelar inte så stor roll hur gärna man vill bli av med nåt om pappskallen aldrig pröjsar.

Jag kommer sälja oavsett vad jag får för pris. Annars har man inte 0kr i acceptpris och startbud. Aight?

Nya delar är redan på väg så alla pengar in är bara bonus.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nej, du läste nog lite fel. Det är helt tvärtom. Snubben lägger bud på en massa saker som han sen inte tjöper. Spelar inte så stor roll hur gärna man vill bli av med nåt om pappskallen aldrig pröjsar.

Jag kommer sälja oavsett vad jag får för pris. Annars har man inte 0kr i acceptpris och startbud. Aight?

ahh, okej, jag trodde han hade dåligt betyg som säljare själv.

Då fattar jag, han är en sån som aldrig har pengar men ändå tror att man kan köpa saker och skitsnacka sig ur situationer....

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Dagens lunch handlade bla. om följande,

Går det att få upp en modern 1000-klubba på slangen genom att smeka gasen till 100% på trean?
(Låt säga att smeka innebär att det tar 0,5-1 sek att dra till fullgas)

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Dagens lunch handlade bla. om följande,

Går det att få upp en modern 1000-klubba på slangen genom att smeka gasen till 100% på trean?
(Låt säga att smeka innebär att det tar 0,5-1 sek att dra till fullgas)

Ducati Streetfighter: inga problem :D

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Någon som vet vilken låt det är som den dryga tanten med dragspel spelar i Triss-reklamen?

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Fyller på med två stycken funderingar från helgen:

1. Varför görs inte kredit/betalkort med magnet inuti kortet, i stället för chip/magnetremsa som hela tiden går sönder?
Alltså, jag tänker typ passerkort osv som aldrig slits ut.

2. Varför finns det alltid turboknapp på elvispar? Alltså, stegen är 1, 2, 3, 4, Turbo (som måste hållas in). Varför inte bara göra ett femte läge?

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer

En gissning är att snubben säljer grejerna vidare lite dyrare. Hittar han en köpare av din pryl så köper han den och säljer. Hittar han ingen så skiter han i att plocka ut den.

Behöver ju inte vara så, men jag tror det ;)

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Fyller på med två stycken funderingar från helgen:

1. Varför görs inte kredit/betalkort med magnet inuti kortet, i stället för chip/magnetremsa som hela tiden går sönder?
Alltså, jag tänker typ passerkort osv som aldrig slits ut.

2. Varför finns det alltid turboknapp på elvispar? Alltså, stegen är 1, 2, 3, 4, Turbo (som måste hållas in). Varför inte bara göra ett femte läge?

1. Dyrt.
2. Motorn håller inte för längre perioder.

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
Irland har inget krav på besiktning av motorcyklar (än så länge) och jag pillar med att få tillbaka min Bandit på vägen.

Hur skulle det funka med att byta ut nuvarande 600cc till en 1200cc 2 årsmodeller nyare? (K2 till K4)
:D

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Äre dyrt?
Kan inte tänka mig det kostar nåt mer än ett chip inte.
Min legitimation hade magnet inuti utan att jag ens visste om det, de va i förebyggande syfte det tillverkades så.

Syftar du på rfid? Isåfall är det nog för lätt att scanna av dom.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati