Two stroke man
Gudomlig sporthojare
- Så...namnet Långben beskriver bäst lång rygg. I see....
Ja, han kunde ju inte hetat Långrygg fattar du väl?
- Så...namnet Långben beskriver bäst lång rygg. I see....
Han får pippa mer där.Men varför heter Janne Långben Pippo i Italien då?
Varför använder inte hela världen det metriska systemet?
"För alla folk under alla tider"
Kunde nästan stå på mynt.
Vad tillför alternativen? Tänk efter före.
Nästa vecka kan vi diskutera °C och °F.
Jag gör det inte alltid. Toleranser och spel på kolvar och kolvringar räknar jag helst i tiondelear av tum, likaså lyft på kamaxlar - men bara för att min inlärning var i landet där tummarna är modiga och fria. Mellan F och C... är fördelen för C då den är enkel att relatera saker till. Både K och F är ju stört omöjligt att omsätta till något mänskligt användbart. 103F hade vi som varmast i depån vid Natural Bridge när vi tävlade 660 feet. Isbitar i båda fickorna (nära ljumskarna) på skinnstället gjorde det uthärdligt.Varför använder inte hela världen det metriska systemet?
Bråk.Varför använder inte hela världen det metriska systemet?
"För alla folk under alla tider"
Kunde nästan stå på mynt.
Vad tillför alternativen? Tänk efter före.
Nästa vecka kan vi diskutera °C och °F.
Jag gör det inte alltid. Toleranser och spel på kolvar och kolvringar räknar jag helst i tiondelear av tum, likaså lyft på kamaxlar - men bara för att min inlärning var i landet där tummarna är modiga och fria. Mellan F och C... är fördelen för C då den är enkel att relatera saker till. Både K och F är ju stört omöjligt att omsätta till något mänskligt användbart. 103F hade vi som varmast i depån vid Natural Bridge när vi tävlade 660 feet. Isbitar i båda fickorna (nära ljumskarna) på skinnstället gjorde det uthärdligt.
Nej det är inte bara du.BRABUS motorcykel, är det bara jag som inte tycker att tax-öron passar som backspegel?
Menar du Kelvin? (Irland)Jag gillar den där (franska?) temperaturskalan där is smälte vid 579 och vatten kokade vid 150 och allt över vattnets kokpunkt blev minusgrader (obs siffrorna dragna ur röven, för det finns inte en chans att lägga dom riktiga på minnet)
Nej Kelvin är ju fullständigt logiskt, man har bara satt nollan vid absolu noll.Menar du Kelvin? (Irland)
Hur lång pinnen blir är ju direkt beroende på temperaturen.Att ange temperatur i kelvin känns rimligt.
Minusgrader är däremot lite märkligt.
Hur lång pinne har du?
Minus 23 centimeter.
- Ah, de där har jag på min supersnabba och ultralätta Virago 535:a.De enda jag gillat är Biltemas kromade lite ovalrunda där man kunde se bakåt med har de tyvärr slutat sälja.
View attachment 468801
Du menar nog Grad Réaumur.Jag gillar den där (franska?) temperaturskalan där is smälte vid 579 och vatten kokade vid 150 och allt över vattnets kokpunkt blev minusgrader (obs siffrorna dragna ur röven, för det finns inte en chans att lägga dom riktiga på minnet)
Ok, nu har jag exponerat min okunskap.Nej Kelvin är ju fullständigt logiskt, man har bara satt nollan vid absolu noll.
Jag mindes lite fel, det var den här skalan jag menade:
- Delisle – °De (stavas ibland de Lisle). Vatten fryser vid 150°De och kokar vid 0°De. Temperatur över kokpunkten räknas som minusgrader.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|