Frågor man vågar ställa

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Javisst. Du kan svartlista IP-nummer eller hela serier i webservern (apache/nginx/..). Kräver ju tillgång till serverns konfig. så kan vara kärvare om sidan ligger på webhotell.

Ja, jag ligger på webhotell hos one. Fick tipset att maila one och be dom spärra IP-numret i sin brandvägg.

60000 besök på ett dygn. :näsblod Antar att det är någon som försöker slöa ner sidan men när jag testar sidan själv så märks ingenting. Man får väl se det som positivt och dubbla reklamkontot när någon tycker jag är värd det där besväret.

Bifogat

• Bot.png
    Bot.png
    50.1 KB · Visningar: 24

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Hoj
V11 Sport -01
One borde vara intresserade av om det bara är försök till överlast eller om det är nån botjävel som letar svagheter för att komma in och utnyttja till jävelskap.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ja, jag ligger på webhotell hos one. Fick tipset att maila one och be dom spärra IP-numret i sin brandvägg.

60000 besök på ett dygn. :näsblod Antar att det är någon som försöker slöa ner sidan men när jag testar sidan själv så märks ingenting. Man får väl se det som positivt och dubbla reklamkontot när någon tycker jag är värd det där besväret.
gissar nått gått fel hos Hetzner eller hos någon Kund ?
Eller Hetzner kanske helt enkelt är Hackade ?

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Hoj
Vakum
Varför lutar vissa personer på sitt huvud mot en axeln vid
intervjuer.?
Har råkat observera detta.
Har någon annan sett detta fenomen?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Varför lutar vissa personer på sitt huvud mot en axeln vid
intervjuer.?
Citat: "Du kan också uppmuntra den som talar att fortsätta genom att:
– Med passande ljud som att humma eller dylikt
– Använd gester som att nicka, luta huvudet åt sidan, gestikulera att fortsätta med handen.
– Upprepa ett par ord ur det sista som sagts; så när hen sa…..så blev du skogstokig…?
– Be den som pratar att fortsätta, ”berätta mer”, ”utveckla”.
"

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Citat: "Du kan också uppmuntra den som talar att fortsätta genom att:
– Med passande ljud som att humma eller dylikt
– Använd gester som att nicka, luta huvudet åt sidan, gestikulera att fortsätta med handen.
– Upprepa ett par ord ur det sista som sagts; så när hen sa…..så blev du skogstokig…?
– Be den som pratar att fortsätta, ”berätta mer”, ”utveckla”.
"
Förutsatt att du talar med en kille.
Men tjejer löser det sig av sig självt...;)

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Min fru är redovisningskonsult jobbar med bokföring och fakturering med viss del av funktionerna i olika molntjänster. Det innebär att hon har några webbläsarfönster (skatteverket osv), Excel och ett par bokföringsprogram igång i princip konstant. Hon har ofta problem med att datorn verkar "upptagen" med annat. Visserligen har vi mobilt bredband, men det är inga konstigheter att använda Viaplay eller Netflix även om hon arbetar så jag tror att det är datorn som behöver göras något åt. Hur vet man vad man ska göra åt det?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det är ofta rätt skönt att kunna säga att arbetet är över vid 16:00.
Jo tjena.
"Jobbar 8-16", men sedan får man ändå vara spindeln i nätet digitalt och lösa allt som går åt helvete, kvällar, helger, eller som idag 4h "det här behöver vara gjort nu" - arbete när man ligger med feber.

Stress, vad är det?

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Jo tjena.
"Jobbar 8-16", men sedan får man ändå vara spindeln i nätet digitalt och lösa allt som går åt helvete, kvällar, helger, eller som idag 4h "det här behöver vara gjort nu" - arbete när man ligger med feber.

Stress, vad är det?
Håller med. Arbetgivare tänker att man lever för jobbet. Min stress har minskat avsevärt sedan jag startade eget. Man gör saker på sitt sätt och enligt sitt schema. Att man får fyra gånger mer i plånboken per arbetad timme skadar inte heller.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Saknar 29 och 30 i din listan. :tungan
I mitt anställningskontrakt för den stora firman står det att jag även får arbeta med icke-konkurrerande verksamhet dvs jag får inte krana kod åt andra. Lördag/söndag dedikerades till två lokala företag som behövde stöttning, ena med wireguard och den andra med en ny micro esxi-server. När telefonen ringer och privatpersoner vill ha hjälp, "tyvärr, har inte tid". Lön från de lokala får jag både vitt och svart. Man har det som man gör sig. Snart är det vår - och man har fortfarande råd att tanka, förhoppningsvis.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år