Googla, jag har för mig att jag har läst någonstans att en sockerbit ska funka, men ta för i helvete inte mitt ord på det utan googla själv innan du provar, det kan vara så att det gör saken värreHur får man bort fastbränt material från glaset på kaminen utan att repa? Nån konstfiber typ fleece.
(PS. Den dansande ungen är ok.)
Hur får man bort fastbränt material från glaset på kaminen utan att repa? Nån konstfiber typ fleece.
Blöt lite hushållspapper och doppa i askan, gnugga bort fastbränt skit med det och eftertorka med vått hushållspapper. Har funkat bra på min kaminglas i åratal. Biltemas spisrent funkar också bra på lättare beläggningar.Hur får man bort fastbränt material från glaset på kaminen utan att repa? Nån konstfiber typ fleece.
Vet ej hur du menar? Sådan mjuk till fönsterputs eller målarverktyg?En vanlig fönsterskrapa?
Visst helt utan repor kanske det inte blir, men det är ändå så man brukar ta bort sådant som fastnat på glas.
De tenderar att bli ännu mer aktiva av denna substans, men nog om barnen.Googla, jag har för mig att jag har läst någonstans att en sockerbit ska funka, men ta för i helvete inte mitt ord på det utan googla själv innan du provar, det kan vara så att det gör saken värre
Glaset till min ugn gjorde jag rent med aceton och rakblad. Det är ju härdat glas. Rakbladet vinklades och användes lagom hårt. Sedan tog jag flytande rubbing och skumgummirondell på skruvdragaren. Det blev som nytt.Vet ej hur du menar? Sådan mjuk till fönsterputs eller målarverktyg?
De tenderar att bli ännu mer aktiva av denna substans, men nog om barnen.
Jag fattar inte hur sockret skall användas?
Epilog. Han körde svinto. Har lite dimmiga fält/strimmor men jag tror inte bror min stannar vid det. Vet ju inte glasets egenskaper. Lär vara mer fokus på värmetålighet utan att smälla/spricka än nötning. Får se vad som sker vid nästa upphettning.
Tack för välmenta tips!
Vet ej hur du menar? Sådan mjuk till fönsterputs eller målarverktyg?
Halva squashbollar har väl används till det i urminnes tider?Finns det någon vinyl skadad audiofil på sporthoj?
Jag funderar på vad som finns att tillgå i hyllor/ben/spikes o dyligt för att avfjärma vinyl spelaren från verkligheten.
Har sett någon typ av skit dyra mässing fötter med luftkudde inbyggt på något vis.
Sedan funderar jag på att bygga en akustiskt frånkopplad fritt leviterande hylla som skivspelaren står på för att få bort ljudet av att katten klampar fram över golvet..
Jo det finns ju skit fina saker som får en sporthoj kilopris verka vara rena Lidl produkten mot dessa små svarta magiska saker..Har du sökt på saker som "Katt-mockasiner" och "Sockeplast för katt"?
Skämt åsido, en bekant som är amatörastronom skulle ta ett foto med lååååång slutartid genom sitt teleskop och hade lånat några puckar som tog bort alla vibrationer av en annan amatörastronom.
Ursprungligen tror jag dom var till för lasermätningar, men det var puckar med siliconolja i som tydligen svalde alla vibrationer mellan kattens spinnande och viktväktarnas rave-party på våningen ovanför.
Dom kostade dock en rejäl slant för han var nojjig som fan över puckarna
Ingen aning en Absolut värt att testa utan tvekan.Halva squashbollar har väl används till det i urminnes tider?
Ingen aning en Absolut värt att testa utan tvekan.
Det som först dyker upp i mitt huvud är långa fjädrar som skivspelaren får hänga från, dvs inte står på utan hänger från en ställning. Resonansfrekvensen i de fjädrarna lär vara betydligt lägre än något spelaren kan stå på - för rimliga pengar. Att gjuta ett betongblock ned till fasta berget är väl inte att tänka på. En badring/däckslang i gummi lär har högre resonansfrekvens än fjädrarna. Diskussionen blir ju tillspetsat snarlikt den om den ultimata högtalaren - som i teorin är en oändligt stor baffel.Jag funderar på vad som finns att tillgå i hyllor/ben/spikes o dyligt för att avfjärma vinyl spelaren från verkligheten.
Det där får mig ju att tänka på den där svenska sidan som sålde kablar med likriktad kristallstruktur (var uppmärkta så att man satte dom rätt väg eftersom dom lät bäst då) och luftavjoniserare för ett krispigare ljud, men jag kommer fan inte på vad den hette...Vibration magic: DIY seismic filtering saga
I’ve been experimenting with DIY methods of ‘ungagging’ my music system equipment by treating micro-vibration. This all started when I saw this ….”MagicHexa™ improves …hifiauditions.wordpress.com
Jo men där är man förbi audiofil o har kommit in på puristisk audiofil, har läst om detta med men innan en anläggning klarar av att visa skillnad på hur man vänder en signal kabel då är anläggningen dyr.Det där får mig ju att tänka på den där svenska sidan som sålde kablar med likriktad kristallstruktur (var uppmärkta så att man satte dom rätt väg eftersom dom lät bäst då) och luftavjoniserare för ett krispigare ljud, men jag kommer fan inte på vad den hette...
Jag läste en lång utläggning om att "spela in" nya högtalarkablar på rätt sätt för att dom skulle låta optimalt sen.
En en helt frisvävande hylla kan nog bli jäla svår att förverkliga då det är resonansfrekvensen för det media som gör den svävande som är avgörande. Newton's tredje lag dvs tröghetslagen är det som "ställer till det". En aktiv anti-rumble funktion vore nåt för autiofiler! Man använder redan idag en passiv form av anti-rumble i skyskrapor som jordskalvssäkring genom att sänka resonansfrekvensen i byggnaden.leviterande hylla
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|