Frågor man vågar ställa

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
En fråga om hur fräcka människor kan vara.

Del 1

En arbets kollega skiljer sig. Kokegan träffar en ny kvinna, hon lagar super bra/god mat. Är som en trimmad F1 i sängen enligt arbetskollegan, snygg som få.
Dom gifte sig omedelbart o kollegan var galet glad o nöjd.

Kolegan säljer sitt boende o går med bra vinst, går till banken o kollar lån för en gemensam bostad.

Banken säger tvärt nej nej nej nej till lån.
Kokegan undrar varför han har ju kontanter till dryga 20% av den summan dom tänkt låna.

Där kom ridån. Ny fina frun har milionskulder o dom har inga papper skrivna, Kolegan är sjukskriven helt knäckt o skuldsatt.

Sjukt på riktigt.

Del 2

En granne har canser o har palitativ vård.
Häromdan kom en kvinna i grannens bil o jag gick bort. Jo kvinnan hade helt enkelt bara flyttat in i grannens hus då denna ligger med palitativ vård. Kvinnan hade läst på Facebook att grannen skrev att denna inte kommer hem Någon gång mer.

Så denna okända kvinna bara ockuperar huset o lever där använder el o bil som om det var hennes.

Har kontaktat grannens barn om detta så får dom lösa det..

Början på den ekonomiska krisen tro?

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
En arbets kollega skiljer sig. Kokegan träffar en ny kvinna, hon lagar super bra/god mat. Är som en trimmad F1 i sängen enligt arbetskollegan, snygg som få.

Kolegan säljer sitt boende o går med bra vinst, går till banken o kollar lån för en gemensam bostad.

Kokegan undrar varför han har ju kontanter till dryga 20% av den summan dom tänkt låna.

Där kom ridån. Ny fina frun har milionskulder o dom har inga papper skrivna, Kolegan är sjukskriven helt knäckt o skuldsatt.

Sjukt på riktigt.
Och han kollar inte upp det ekonomiska läget innan giftermål?
Dessutom inte säkert att hon fattar konsekvenserna av detta, eller vet vi att det var en plan från hennes sida?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Och han kollar inte upp det ekonomiska läget innan giftermål?
Dessutom inte säkert att hon fattar konsekvenserna av detta, eller vet vi att det var en plan från hennes sida?
Är man dum blir det dyrt. Tyvärr.

Äktenskapsförord är bra har jag lärt mig. Kostade många årslöner, en bil och en hoj när exfrun packade och drog.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
En fråga om hur fräcka människor kan vara.

Del 1

Sjukt på riktigt.

Del 2

En granne har canser o har palitativ vård.
Häromdan kom en kvinna i grannens bil o jag gick bort. Jo kvinnan hade helt enkelt bara flyttat in i grannens hus då denna ligger med palitativ vård. Kvinnan hade läst på Facebook att grannen skrev att denna inte kommer hem Någon gång mer.

Så denna okända kvinna bara ockuperar huset o lever där använder el o bil som om det var hennes.

Har kontaktat grannens barn om detta så får dom lösa det..

Början på den ekonomiska krisen tro?
Du får komma med uppföljning på dessa.
Bröt hon sig in eller, ockupanttanten?

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Men jag tycker ändå att det luktar lite - gifter man någon som man inte känner? :va

En ytligt bekant var ihop med en tjej något år och upptäckte först när dom var på banken och pratade bolån när skulle köpa hus. Då fick han reda på att hon hade massor av skulder så dom fick inget huslån.
Hon hade lyckats hålla det hemligt för honom att hon haft ett spelberoende tidigare.
Förhållandet tog slut när dom gick ut från banken....
Jag har svårt att förstå att man aldrig skulle märka något sådant om man bor ihop

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Du får komma med uppföljning på dessa.
Bröt hon sig in eller, ockupanttanten?
Vet ej skall fråga grannen, s barn när dom grotta i det, damen är tydligen en sådan där som bor hos Gamla döende personer, enligt en annan granne som också reagerat o varit där och frågat så hade denna kvinna bott hos någon 80 årig man till han avled o dennes barn kastat ut kvinnan, hon håller enligt grannen på med handpåläggning av sjuka.

Rätt galet.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Men jag tycker ändå att det luktar lite - gifter man någon som man inte känner? :va
Folk har bagage.
Finns anledning till försiktighet. Varför är han/hon singel? Ett personnr så kan man åtminstone kolla om det finns en katalog hos fogden.
Har man barn, myndiga eller omyndiga, finns ju än större anledning till försiktighet och det finns inte skuggan av en chans att jag skulle ge mig in i något utan förord och ett solitt testamente. Då finns ett ansvar mer än mot bara sina egna preferenser. Apropå det plötsligt frekvent diskuterade ordet "vandel" så är det verkligen på sin plats att damma av det när det gäller relationsbyggande i lite "mognare" ålder. Lägger inte den tilltänkte/a korten på bordet...run, Forrest, run!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Folk har bagage.
Finns anledning till försiktighet. Varför är han/hon singel? Ett personnr så kan man åtminstone kolla om det finns en katalog hos fogden.

Det finns en fördel med att kvinnorna tar (halva) hushållet med sig när dom drar....

Att dejta efter 30-35 påminner en hel del om att handla på myrorna.

Det finns 90% sånt som är kanststött eller som någon annan har tröttnat på och man kanske nöjer sig med det, men sen sitter man där som ett fån när polarna kommer över och man bjuder på kaffe och dom får dricka kaffe ur en reklammugg från Oboy som var populär på 80 talet...

Det finns ingen garanti mot dolda fel heller, dom kan dyka upp efter en vecka, månad eller ett år...
Man vet aldrig vad man får med för ohyra på köpet

Näe, det är lika bra att skaffa nytt på Biltema, polarna blir inte imponerade av det heller men det är i alla fall nytt och fräscht om än plastigt och av låg kvalitet...

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Letar efter en 48 volt lithium laddare som kan ge typ 10 AMP. Har sett på Ebay till trampcycklar o el moppar samt golfbollar. Men det mesta kommer från USA o då 120volt..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Letar efter en 48 volt lithium laddare som kan ge typ 10 AMP. Har sett på Ebay till trampcycklar o el moppar samt golfbollar. Men det mesta kommer från USA o då 120volt..

Är dom inte 110/240V då?

Det är ju switchade nätdelar så det finns ju inget hinder för att dom skulle kunna ta 90-250V steglös inspänning...

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Är dom inte 110/240V då?

Det är ju switchade nätdelar så det finns ju inget hinder för att dom skulle kunna ta 90-250V steglös inspänning...
Man kan ju naturligtvis skriva o fråga säljaren, men min skrivna engelska är nog lustigare än min svenska skulle jag tro?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Fast det är ju ett nätagg och inte en Lithium laddare...

Det är ju liksom inget "smarts" inbyggt i den.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin