Frågor man vågar ställa

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag hade tänkt gå till stans mörkare kvarter och köpa mig en mus.
Ja, en såndär till datorn alltså.

Vad är bra nuförtiden? Jag har en idag Logitech MX Revolution som ikväll börjat bråka, läser inte underlaget ok, så det bara hoppar ikring. Den har väl en 10-12 år (+?) på nacken och har varit bra djävulen, så det får man väl leva med. Före det hade jag föregångaren MX 1000 som också gick måååånga timmar på6-7 år, på den tiden man satt mycket framför datorn. Framför allt så har ergonomin hos dessa varit svårslagen.
Är dessa fortfarande kung, så jag borde gå på en efterföljare, MX Master 3 heter dom idag va? Eller kan man spara lite deg och vara nöjd, helst hade jag klarat mig på halva priset sådär runt en 500-hundring.
Snöre känns 1993 på alla fel sätt.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
köpa mig en mus
Du skulle trivas med en gaming-mus från Lidl, ca 250 kr bekväm med flera knappar.

I alla fall köpte jag min på Lidl, märket är Silvercrest och finns lite varstanns. Alternativt är x7 en toppenmus för gaming och vanligt surfande. Köpte en X7 på loppis för några år sedan för 10 kr, samt deras senare modell också. Väldigt lik Silvercrests gamingmus. Jag är en mus-entusiast och alltid på jakt efter en ny och bättre mus ;)

X-710FS(b).jpg

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag hade tänkt gå till stans mörkare kvarter och köpa mig en mus.
Ja, en såndär till datorn alltså.

Vad är bra nuförtiden? Jag har en idag Logitech MX Revolution som ikväll börjat bråka, läser inte underlaget ok, så det bara hoppar ikring. Den har väl en 10-12 år (+?) på nacken och har varit bra djävulen, så det får man väl leva med. Före det hade jag föregångaren MX 1000 som också gick måååånga timmar på6-7 år, på den tiden man satt mycket framför datorn. Framför allt så har ergonomin hos dessa varit svårslagen.
Är dessa fortfarande kung, så jag borde gå på en efterföljare, MX Master 3 heter dom idag va? Eller kan man spara lite deg och vara nöjd, helst hade jag klarat mig på halva priset sådär runt en 500-hundring.
Visade sig att på 25 min gick det bra att plocka isär min gamla revolution, repa hållaren för "ögat" med lite epoxy, och städa lite så är den som ny.

Visade sig också att 10-12 år var lite magert, 14 år enligt datumstämplarna. :tummenupp

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Jag är en mus-entusiast och alltid på jakt efter en ny och bättre mus ;)

Vem är inte det???? men som tur är så är min 22 år Gammla mus fortfarande outstanding enligt mej?????.

Logitech.

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Hoj
Bonneville
Mus som man flyttar med hela handen är också lite pre-2000 tycker jag. Har använt såna här många år nu och blir trött varje gång jag behöver manövrera nåt annat pekdon.

Bifogat

• ergo.png
    ergo.png
    295.9 KB · Visningar: 8

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Mus som man flyttar med hela handen är också lite pre-2000 tycker jag. Har använt såna här många år nu och blir trött varje gång jag behöver manövrera nåt annat pekdon.

Funkar den bra när du spelar CoD eller andra spel?

Jag tänkte eftersom det verkar vara gaming möss som diskuteras i tråden

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Hoj
Bonneville
Funkar den bra när du spelar CoD eller andra spel?

Jag tänkte eftersom det verkar vara gaming möss som diskuteras i tråden
Ja. Fast jag har inte spelat såna sen AQ2 nån gång, numer är det mest actionfyllda på min dator Star Craft. Idag tror jag man vill ha lite mer knappar på dem för att kunna tea-bagga motståndet snabbt och lätt.

Å andra sidan läste jag inte in "gaming-mus" i inlägget jag svarade på (och inte heller det efterföljande där den som skulle ersättas mcgyver-fixades och åldersbestämdes till 14 år gammal, så jag kan inte riktigt tro att det är ett kriterium där heller). Ergonomiskt tycker jag en trackball är överlägsen på varje sätt.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Fack behöver drev till acen den fina dyra kedja har fått nått mystiskt för sig. Den töjer sig satan i 90km.

Vad hette han i norr som lev fort.

Twostroke har väll bara till cross/enduro.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Fack behöver drev till acen den fina dyra kedja har fått nått mystiskt för sig. Den töjer sig satan i 90km.

Vad hette han i norr som lev fort.

Twostroke har väll bara till cross/enduro.

Fått igång den efter krocken redan?
Jag har avtal med duell också så det finns nog till den också.

Nu vet jag inte vad du har för årsmodell så jag drog till med 95 och det finns lite alternativ.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Fått igång den efter krocken redan?
Jag har avtal med duell också så det finns nog till den också.

Nu vet jag inte vad du har för årsmodell så jag drog till med 95 och det finns lite alternativ.
Ja fan det tog 2 dagar så rullade det igen lite silvertape så plasten hängde ihop lite småbitar av sido kåpan gick ju upp i rök.

Men en Komplett ny skrud i 13 delar lackad o klar i garaget kommer på i vinter.

Men Länsförsäkringar har inte hört av sig ännu ca 2 månader senare?

Sarela hade på hyllan inklusive sbs HH belägg runt om.

Tack ändå för omtanken.

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Jag är en mus-entusiast och alltid på jakt efter en ny och bättre mus ;)

Vem är inte det???? men som tur är så är min 22 år Gammla mus fortfarande outstanding enligt mej?????.

Logitech.
22år... dom har ju inte ens någon erfarenhet i den åldern :p

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Det har pratats om Finland i andra trådar men för att inte avvika från ämnet i dessa frågar jag här.
Vad betyder det när polisen visar fingrar? Jag fick ett pekfinger i luften av en finsk Mc-polis i somras.
Det gick lite över skyltad hastighet och när en motorcykel med korvlådor kom ifatt utan att köra om fick jag lite snutnoja och drog ner hastigheten lite. Han låg kvar en god stund, körde sedan om och lade sig emellan oss med svenska brickor. Då var det ingen tvekan att det var en målad hoj. När han sedan till slut körde om även mig pekade han upp i luften med pekfingret. Helikopter? Det stod en målad bil ett antal kilometer fram som kunde varit redo att plocka oss.
Jag fick lite olika svar på betydelse av olika varianter av tecken med fingrar som kan visas men var mest från de som "visste" att det var så.
Ett finger, varning, två fingrar lite sämre och hela handen att jämföra med spade.
Någon som vet?

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Det har pratats om Finland i andra trådar men för att inte avvika från ämnet i dessa frågar jag här.
Vad betyder det när polisen visar fingrar? Jag fick ett pekfinger i luften av en finsk Mc-polis i somras.
Det gick lite över skyltad hastighet och när en motorcykel med korvlådor kom ifatt utan att köra om fick jag lite snutnoja och drog ner hastigheten lite. Han låg kvar en god stund, körde sedan om och lade sig emellan oss med svenska brickor. Då var det ingen tvekan att det var en målad hoj. När han sedan till slut körde om även mig pekade han upp i luften med pekfingret. Helikopter? Det stod en målad bil ett antal kilometer fram som kunde varit redo att plocka oss.
Jag fick lite olika svar på betydelse av olika varianter av tecken med fingrar som kan visas men var mest från de som "visste" att det var så.
Ett finger, varning, två fingrar lite sämre och hela handen att jämföra med spade.
Någon som vet?
Säker på att han bara inte skulle känna åt vilket håll det blåste?
Satte han fingret i munnen innan han sträckte upp det i luften?

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka