SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Grundläggande hygien - Ska det vara så jävla svårt?
För en del är det det.Grundläggande hygien - Ska det vara så jävla svårt?
Ja, typ 80% av befolkningen.För en del är det det.
Du menar vuxna karlar som går på offentlig toalett och inte tvättar händerna efteråt?Grundläggande hygien - Ska det vara så jävla svårt?
Minns fortfarande när jag såg en gubbe använda sin smutsiga tumme som mothåll till gaffeln när han tog sallad på en bufférestaurang. Till råga på allt hade han tydligen fått med sig för mycket vid första försöket så han släppte tillbaka allt i skålen igen och tog ett omtag.Pratar vi hygien? Dvs hälsofrämjande åtgärder, som att inte nysa på salladsbuffen och tvätta händerna när man fått avföring på dem.
Eller renlighet? Typ att duscha varje dag och använda deo.
Minns fortfarande när jag såg en gubbe använda sin smutsiga tumme som mothåll till gaffeln när han tog sallad på en bufférestaurang. Till råga på allt hade han tydligen fått med sig för mycket vid första försöket så han släppte tillbaka allt i skålen igen och tog ett omtag.
Hur en sådan människa är uppfostrad kommer jag aldrig förstå.
Helt sjukt egentligen. Uppenbarligen är ju personerna som gör detta helt omedvetna om sitt faux pas. Hur?!Minns fortfarande när jag såg en gubbe använda sin smutsiga tumme som mothåll till gaffeln när han tog sallad på en bufférestaurang. Till råga på allt hade han tydligen fått med sig för mycket vid första försöket så han släppte tillbaka allt i skålen igen och tog ett omtag.
Hur en sådan människa är uppfostrad kommer jag aldrig förstå.
En kompis berättade om en kollega som snöt sig vid matbordet på jobbet och sedan använde samma pappersnäsduk att torka av bordet.Helt sjukt egentligen. Uppenbarligen är ju personerna som gör detta helt omedvetna om sitt faux pas. Hur?!
Precis som tyskar som inte ser något tokigt i att dra århundradets snytning vid restaurangbordet.
Ja, eller "folk" som byter en bajsblöja för att gå direkt till att bre en macka utan att mellanlanda vid handfatet.Du menar vuxna karlar som går på offentlig toalett och inte tvättar händerna efteråt?
Jag då, vad sprider denne notoriske ansiktspetare efter skäggkliandet? Själv har jag ett topptränat immunförsvar, eller hade.
Jag hade ett topptränat immunförsvar, men nu blir jag sjuk tamejfan varje gång jag har träffat en grupp människor, i synnerhet om det är med såna där små bakteribomber som kallas barn...
Jag är sjuk just nu efter jul/nyårs firandet, har haft hög feber, men är förhoppningsvis på bättringsvägen, två andra i sällskapet blev sjuka samtidigt.
Innan jul var jag på en jul-lunch grej med massa folk, visst fan blev jag sjuk efter det.
Innan det gick jag en kurs med en massa nya människor, jajjemen, liggandes i en vecka efteråt...
Jag har börjat räkna med en sjukvecka efter alla större sammankomster, och hostar någon inne på ICA blänger jag så där gubbsurt på dom.
Kan det vara ett par års idogt spritande av händer som har gjort att imunförsvaret har tagit semester?
Man har ju iaf slutat reka vax för unga o nästan ber folk tafsa runt för att få tillbaka det gamla gardetJag hade ett topptränat immunförsvar, men nu blir jag sjuk tamejfan varje gång jag har träffat en grupp människor, i synnerhet om det är med såna där små bakteribomber som kallas barn...
Jag är sjuk just nu efter jul/nyårs firandet, har haft hög feber, men är förhoppningsvis på bättringsvägen, två andra i sällskapet blev sjuka samtidigt.
Innan jul var jag på en jul-lunch grej med massa folk, visst fan blev jag sjuk efter det.
Innan det gick jag en kurs med en massa nya människor, jajjemen, liggandes i en vecka efteråt...
Jag har börjat räkna med en sjukvecka efter alla större sammankomster, och hostar någon inne på ICA blänger jag så där gubbsurt på dom.
Kan det vara ett par års idogt spritande av händer som har gjort att imunförsvaret har tagit semester?
Den sociala distanseringen har antagligen fått mångas immunförsvar att tackla av. Genterapin är väl närmast att meja ner det medelst bulldozer. Ju fler shots, desto oftare krassliga eller rejält sjuka.Du är ju vaccinerad va?
Stilnoct, dock beroendeframkallande.Sömnbesvär, har melatonin och en burk har räckt i över ett år så ingen storförbrukare utan vid behov någon gång ibland. Fungerar dock inte nu och 2 veckor utan nämnvärd sömn börjar bli lite segt.
Någon med bra erfarenhet av något annat man kan be husläkaren om? I möjligaste mån något som inte fakkar till det alldeles, alltså att det fortfarande går att somna utan när besväret lägger sig.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|