Frågor man vågar ställa

En 7.5% halvliter är perfa sömnpiller , kroppen mår bara bra när promillen ökar.

När den sen börjar sjunka blir man deprimerad o går o sover

:hihi
Varm mjölk, honung och 10cl whisky blandas - kan inte rekommenderas för frekvent bruk, men perfekt om man vill somna ifrån en rejäl förkylning

Sprit är ju typiskt jättedåligt för sömnen.

Jag förvånas dock över att ingen har föreslagit en spliff än, rätt sort så vill man ju inget annat än att se på tecknat och sova.... (har jag hört)

Det är inte den sorten som säljs i orten dock...

Antihistaminer suger getpung. Man blir bara så satans trött, hela tiden. Dygnet runt.
Går runt i en dimma och är förbannad på allt.
Inte blir det lättare att slappna av för det.

Var en snabbis förbi stugan idag. Hittade spår i snön som var på väg att smälta bort.
Om jag gissar rätt behöver jag fler kameror i skogen för att föreviga djuret.
Vad gissar vi på att spåren kommer från?
4e313b3b06d7419118aaf406a040cad2.jpg
16dbaf4978dea59ab7c0aed667047662.jpg

Skickat från min Ericson t28 via Tapatalk

Sonen har Lo runt husknuten och visade spåren för min hund.

Hade han inte varit kopplad så hade vi fått vänta länge på honom.

Här hemma intresserar han sig för rävspår och hare.

Ibland trycker han ner nosen i snön och plöjer en ränna, jag antar att det är skogsmus under snön, hör han en så hoppar han som en räv med nosen först.

Tänk på att spår i snö generellt är större är verkliga tassen.
Och ju äldre spår ju större.
En katt kan lämna spår som efter snömannen efter några dagar i töväder.

Du ser två mycket tydliga avtryck av lättklövar. Det gör det enklare att använda uteslutningsmetoden beroende på var i landet du befinner dig.

Ensamt djur. Följ spåret en liten sträcka så hittar du kanske andra ledtrådar.

Jag gissar utifrån de mycket få data och bilder som finns att det handlar om älgfjoling, hjortdito eller möjligen stort vildsvin.

Vi hade lospår till och från hönshuset igår och i förrgår. Stackarn vet väl inte hur man öppnar dörren.

Betydligt större än rävspår och de spår border collien gör. Inga klor syns i spåren heller.
Kameran har triggat på snöväder klockan ett och klockan sex, men den som gjorde avtryck där emellan var tydligen inte något att reagera på.

Går det måla på våtrumstapet?
Nja... Det finns mjuka färger, lite som plastidip för bilar, men inget som håller för slitage över åren. Så, helst inte måla. Våtrumstapet är för mjuk.

Om du inte pratar sån där glasfiberväv man körde med förr i våtrum, den funkar att måla.

Vi målade på en våtrums väggmatta för 20 år sedan.
Färgen var mjuk och seg tills jag flyttade ut, och ville gärna sitta bättre på saker som var fastskruvade mot väggen än på själva mattan, vilket ledde till att jag lämnade allt istället för att riskera att slita loss flagor.

Dom som flyttade in rev badrummet och byggde nytt med kakel/klinkers som modet påbjöd.

Vi fick hjälp av en målare (som först sa att det inte skulle gå) och han kom med en målartvätt i omärkt flaska som jag tror var saltsyra och lut i blandning, det frätte på händerna...

Det visade sig dock vara den som gjorde att det funkade, då vi bommade att tvätta en liten fläck på ett undanskymt ställe och där satt inte färgen alls.
Vi skalade bort färgen ett halvår senare, tvättade och målade om.

Varför ska (el)bilar helt plötsligt ha fyrkantiga rattar eller "yokes" istället för en rund ratt?

Den runda ratten har fungerat väl i över 100 år nu, någon engelsk skitbil försökte med en fyrkantig ratt på 70 talet men det fanns INGA fördelar med det.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick