SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ja fyfan.Sömnbesvär, har melatonin och en burk har räckt i över ett år så ingen storförbrukare utan vid behov någon gång ibland. Fungerar dock inte nu och 2 veckor utan nämnvärd sömn börjar bli lite segt.
Någon med bra erfarenhet av något annat man kan be husläkaren om? I möjligaste mån något som inte fakkar till det alldeles, alltså att det fortfarande går att somna utan när besväret lägger sig.
Jag kan inte komma med några bra tips, bara beklaga.
Har haft svårt att somna i 10-15 år. Kan gå och lägga mig vid 22-23 och sedan stänger det av framåt 03-05 tiden, om alls. Normalt så får jag ihop 3-5 timmar.
Förr fick man åtminstone sova framåt eftermiddagen på helgdagar men sedan man blev far så går inte det mer.
På den tiden blev det att sova 20-25 timmar över söndagarna och inget i veckorna. Nu får man ihop över 5 timmar någon gång i året.
Man vet att man borde sova men man vet också att om man somnar så är nästa upplevelse att klockan ringer och sedan är det jobb och huvudvärk på det. Och så maler det på i skallen till man ät tillräckligt utmattad och sedan börjar det om.
Ingenting riktigt fungerar, eller åtminstone ingenting som inte har för allvarliga biverkningar.
En whisky och en avsugning är nästan bäst, men det är inte alltid det finns på menyn.