Frågor man vågar ställa

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Med de värsta idioterna räcker ju inte ens förskottsbetalning, torsdag kl 12:38 fick jag beställning på ramlager och vevstake med förskottsbetalning. Jag tar alltid förskott för jag har ingen butik jag ser mig mer som en verkstad. Jag skickar beställningen direkt.

Samtidigt hjälper jag kunden med tips om leverantörer för utbytescylinder. Kl 14:15 vill kunden avbeställa vevstaken för att ha råd och beställa utbytescylinder.

Distansköplagen ger ju kunden rätt att ångra sig så jag tvingas ringa grossisten men de har redan hunnit skicka paketet. Det är ju precis den tiden på dagen då allt skickas.
Så nu åker paketet till kunden som får returnera det och sedan ska han ha tillbaka sina pengar.

Om jag inte tar vevstaken själv för jag har en likadan vev jag skulle kunna renovera och lägga på hyllan.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Med de värsta idioterna räcker ju inte ens förskottsbetalning, torsdag kl 12:38 fick jag beställning på ramlager och vevstake med förskottsbetalning. Jag tar alltid förskott för jag har ingen butik jag ser mig mer som en verkstad. Jag skickar beställningen direkt.

Samtidigt hjälper jag kunden med tips om leverantörer för utbytescylinder. Kl 14:15 vill kunden avbeställa vevstaken för att ha råd och beställa utbytescylinder.

Distansköplagen ger ju kunden rätt att ångra sig så jag tvingas ringa grossisten men de har redan hunnit skicka paketet. Det är ju precis den tiden på dagen då allt skickas.
Så nu åker paketet till kunden som får returnera det och sedan ska han ha tillbaka sina pengar.

Om jag inte tar vevstaken själv för jag har en likadan vev jag skulle kunna renovera och lägga på hyllan.
Skall idioten sätta på en ny cylinder o kolv med kass vevstaken o lager??? jaja han ringer snart igen.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Skall idioten sätta på en ny cylinder o kolv med kass vevstaken o lager??? jaja han ringer snart igen.

Svårt veta vad han tänkt, kan ju vara så att han fått tag på delarna billigare någonstans också.

Samma kille har tidigare frågat mig om priser på delar till andra gamla objekt och då har det alltid slutat med att kan köpt billigare kinesprylar från 24mx istället. Jag undrade faktiskt lite varför det inte var aktuellt den här gången.

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Svårt veta vad han tänkt, kan ju vara så att han fått tag på delarna billigare någonstans också.

Samma kille har tidigare frågat mig om priser på delar till andra gamla objekt och då har det alltid slutat med att kan köpt billigare kinesprylar från 24mx istället. Jag undrade faktiskt lite varför det inte var aktuellt den här gången.
Sluta svara honom

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Bilförsäkring hos Evoli, bu eller bä för min gamla Skoda? Var 25% billigare än nuvarande.

Last edited:

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Nu har han ju konsumentköplagen på sin sida men därefter har han slösat nog av min tid.
Jo men han ringer och rådgör med dig om dittan och dattan sen går han till nån annan och beställer. Jag hade hänvisat honom till den han köper av istället för råd. Jag har folk som rådfrågat en jävla massa och det har inte resultaterat i jobb till mig men bonnsmen han känner här senare gjort liknande lösningar som jag. En person har gjort det flertalet ggr men jag hänvisar honom till

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
- Lyft inte på det locket igen!
Finns ingen original manual som rekommenderar biltema olja men heller ingen original manual som inte rekommenderar biltema olja.

Så vad gör man? Biltema eller ej biltema. Förklara gärna med egna erfarenheter.

Tack på förhand från en novis inom olja.??

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Och så till ett annat ämne.

Radiorör och varför inget kan få vara ifred hos mej, gärna en medesinsk utförlig text om modifierings behovet..

Nå i min ny inköpta aucostic advance cd spelerare sitter det 2 st 12AX7 rör dessa kallas även ECC83 och 7025.

Men här finns en räv i en hönsgård
12AT7 och ECC81 som anses ge ett tightare ljud mera finstämmigt.

O då finns tydligen enbart 3 st namn på rören som Är kvalitets testade o Innom vissa premisser.

BOGE
SPAX
Tad higrade som anses vara mumman i gröten.

Är det någon gitarr moddare som har någon erfarenhet av dessa förförstärkare rör?

Mina rör sitter direkt i DA omvandlare på den nya acoustic advance rörhybrid cd-spelaren

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Radiorör

Om man jagar inbillade förbättringar så kan man byta dom.
7025A är en "low noice" variant som är populär i förförstärkare.

I praktiken hör nog ingen jävel skillnad i ett blindtest, I synnerhet inte på en CD spelare

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Om man jagar inbillade förbättringar så kan man byta dom.
7025A är en "low noice" variant som är populär i förförstärkare.

I praktiken hör nog ingen jävel skillnad i ett blindtest, I synnerhet inte på en CD spelare
Säkert så men du vet känslan att det kan vara lite bättre än vad det var innan, tro förflyttar berg.

Sedan vet jag ej ännu om dessa sitter som förstärkare av DA signalen ut via xlr till förförstärkaren, eller om dom är integrerade i DA kretsen.

Men visst fan är det hokuspockus för mej med 70% hörsel kvar o konstant tinitus men som sagt känslan att veta att den ""Kan" " vara bättre??

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Säkert så men du vet känslan att det kan vara lite bättre än vad det var innan, tro förflyttar berg.

Sedan vet jag ej ännu om dessa sitter som förstärkare av DA signalen ut via xlr till förförstärkaren, eller om dom är integrerade i DA kretsen.

Men visst fan är det hokuspockus för mej med 70% hörsel kvar o konstant tinitus men som sagt känslan att veta att den ""Kan" " vara bättre??

Det är en dubbeltriod, så den sitter som förstärkningssteg

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...

Radiorör och varför inget kan få vara ifred hos mej, gärna en medesinsk utförlig text om modifierings behovet..

Nå i min ny inköpta aucostic advance cd spelerare sitter det 2 st 12AX7 rör dessa kallas även ECC83 och 7025.

Men här finns en räv i en hönsgård
12AT7 och ECC81 som anses ge ett tightare ljud mera finstämmigt.

O då finns tydligen enbart 3 st namn på rören som Är kvalitets testade o Innom vissa premisser.

BOGE
SPAX
Tad higrade som anses vara mumman i gröten.

Är det någon gitarr moddare som har någon erfarenhet av dessa förförstärkare rör?

Mina rör sitter direkt i DA omvandlare på den nya acoustic advance rörhybrid cd-spelaren
Jag har jobbat en del med rör förr och skulle kunna ha en lång utläggning om skillnader i kvalitet och utförande på rören och deras eventuella påverkan på signalkretsar, men i korthet så lär du inte märka skillnad i ljudet. Om det inte är en usel konstruktion från början vill säga.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Jag har jobbat en del med rör förr och skulle kunna ha en lång utläggning om skillnader i kvalitet och utförande på rören och deras eventuella påverkan på signalkretsar, men i korthet så lär du inte märka skillnad i ljudet. Om det inte är en usel konstruktion från början vill säga.
Slits rör eller funkar dom för evigt.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Slits rör eller funkar dom för evigt.
Glödtråd och anod/katod äts långsamt upp, men det som märks först brukar normalt vara metallhättan du ser i toppen av de flesta rör. När man kan se igenom den eller den blivit svart, är det hög tid att byta.

Jag minns faktiskt inte vad den har för funktion, om det bara är en indikator på status eller om den fyller ett syfte (som tex offer-anod). Nåja, det går att ta reda på...

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin