Frågor man vågar ställa

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Går det att ändra startskärmen på en iPhone så att den ser ut och funkar som en android? Dvs, finns det någon launcher eller liknande man kan installera? Alla appar på svipe upp och en vettig svipe ned meny och en ”back” knapp är det som jag är ute efter.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Går det att ändra startskärmen på en iPhone så att den ser ut och funkar som en android? Dvs, finns det någon launcher eller liknande man kan installera? Alla appar på svipe upp och en vettig svipe ned meny och en ”back” knapp är det som jag är ute efter.
Nej är det korta svaret. I alla fall var det så på iOS 5, 6 och 7. Enda sättet att göra nåt litet med utseendet, var på jailbreak:ad mobil och inte ens då fanns det modifieringar som i Android. Apple låser grejerna hårt.

Men det verkar finnas öppningar via appar. Sök på "iphone launcher" och det dyker upp en del. Det är dock som att sminka en gris.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Nej är det korta svaret. I alla fall var det så på iOS 5, 6 och 7. Enda sättet att göra nåt litet med utseendet, var på jailbreak:ad mobil och inte ens då fanns det modifieringar som i Android. Apple låser grejerna hårt.

Men det verkar finnas öppningar via appar. Sök på "iphone launcher" och det dyker upp en del. Det är dock som att sminka en gris.
Om man vill ha Android, varför köper man då apple?

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda

Hittade ingen launcher värd att ens testa, så synd på fin hårdvara, nå tur nog så behöver jag bara leva med skitet på arbetstid ...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Har ni svenskar någon form av jäsdag idag?
Får inte svar av någon svensk leverantör idag.

:va

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Tjänstetelefon, skulle aldrig köpa en privat ... Jäkligt fint byggd är den och många appar väldigt fint optimerade för hårdvaran, men resten av mjukvaran är rent av skrattretande dålig.
En undran, exakt vad är det som är så dåligt? Fel och brister finns det ju absolut, men skrattretande dåligt känns överdrivet. Speciellt i jämförelse med Android som är minst lika fullt av fel och brister.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
En undran, exakt vad är det som är så dåligt? Fel och brister finns det ju absolut, men skrattretande dåligt känns överdrivet. Speciellt i jämförelse med Android som är minst lika fullt av fel och brister.
Jag har kört både Apple och Android (Samsung, Sony och Motorola) parallellt sedan iPhone3-tiden. Även laptop parallellt Apple/Windows.

Fattar öht inte snacket om att det ena eller andra är bättre. Apple är mer lättanvänt och intuitivt, inte fullt med reklam och laggande skitappar. Resten beror på spec, Apple är i princip alltid topspecade hårdvarumässigt vilket såklart inte går att jämföra med den billigaste kinaskiten. Förra iPhone 6-an funkade utmärkt i 5 år tills jag badade med den. Androider tappar ofta uppdateringar efter 3 år, har x stycken liggande i byrån.

Däremot skriver jag detta nu på en macbook Pro från 2013 som fortfarande funkar lika bra som när den var ny. Inte ett jäkla problem på 10 års användning.
Vet inte hur många Windows-PC som avverkats på jobbet sedan dess, säg 6-7 st? Vad är billigast?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag fick häromdagen frågan om att hjälpa en äldre dam med sin iPhone, den hade låst sig, det enda som gick att få fram var "iPhone inte tillgänglig"

Jag googlade och det verkar hända om man gör många misslyckade inloggningsförsök?
Nu måste hon tydligen uppsöka en butik där dom kan låsa upp den?

Jag har aldrig haft en Androidprodukt som har gått i baklås så jävligt.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Jag fick häromdagen frågan om att hjälpa en äldre dam med sin iPhone, den hade låst sig, det enda som gick att få fram var "iPhone inte tillgänglig"

Jag googlade och det verkar hända om man gör många misslyckade inloggningsförsök?
Nu måste hon tydligen uppsöka en butik där dom kan låsa upp den?

Jag har aldrig haft en Androidprodukt som har gått i baklås så jävligt.
Yes låst. Ibland ordnar det sig om man väntar. Kan även ha blivit helt raderad beroende på inställning.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin