En undran, exakt vad är det som är så dåligt? Fel och brister finns det ju absolut, men skrattretande dåligt känns överdrivet. Speciellt i jämförelse med Android som är minst lika fullt av fel och brister.
Jag har kört både Apple och Android (Samsung, Sony och Motorola) parallellt sedan iPhone3-tiden. Även laptop parallellt Apple/Windows.
Fattar öht inte snacket om att det ena eller andra är bättre. Apple är mer lättanvänt och intuitivt, inte fullt med reklam och laggande skitappar. Resten beror på spec, Apple är i princip alltid topspecade hårdvarumässigt vilket såklart inte går att jämföra med den billigaste kinaskiten. Förra iPhone 6-an funkade utmärkt i 5 år tills jag badade med den. Androider tappar ofta uppdateringar efter 3 år, har x stycken liggande i byrån.
Däremot skriver jag detta nu på en macbook Pro från 2013 som fortfarande funkar lika bra som när den var ny. Inte ett jäkla problem på 10 års användning.
Vet inte hur många Windows-PC som avverkats på jobbet sedan dess, säg 6-7 st? Vad är billigast?