Frågor man vågar ställa

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Jag tror dock att gamla tanter har svårt att hitta och stänga av den funktionen, men unga säkerhetsmedvetna tech-savvy snubbar lätt hittar och slår på en sån grej om dom vill ha den.

Jaja, skit samma, jag ska aldrig äga en apple produkt hursomhelst (om jag inte blir påtvingad en)
Det kommer upp som val när man startar telefonen första gången. Går inte att skippa. Så kärringen har gjort ett aktivt val. Ålder och kvinnlighet duger inte som excuse.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Det är den förbannade bakåt knappen jag saknar mest faktiskt.
Liten grej, men varför i helvete är den borta?

Telefon utan bakåtknapp är tamefan som en fitta utan öppning.
Säkert fantastisk, men omöjlig att använda.
Vad är det för bakåtknapp ni pratar om?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det kommer upp som val när man startar telefonen första gången. Går inte att skippa. Så kärringen har gjort ett aktivt val. Ålder och kvinnlighet duger inte som excuse.

Butiken som sålde telefonen har gjort det valet åt henne, hon ville nog inte ens ha något lås.

Jag hoppas att butiken som ska återställa telefonen år henne tar bort alla lås

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Välj en Samsung soundbar, så dyr som du tycker du vill betala, då funkar den fint med din TV
Ok men denna verkar phet, bra skit eller? Recensioner lämnar både högt & lågt så fan vet...

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Jag har något liknande, Heter Q90R och är nog 5-6 år nu.
Den är jag mycket nöjd med.
Bra ös i till actionfilm, hårdare musik, inte fantastisk till finmusik.
Det jag saknar är Spotify i limpan, nu får man blåtanda det från mobilen eller datorn.
Eller köra Spotifyappen i min ATV.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Tidningen Ljud och Bild och tidningen M3 har ju ofta tester av limpor.
Likaså i engelska What HiFi.

Skaffa appen Readly och läs.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Vi var o provlyssna på den idag, bra dunka och surraround trots bara bt så la en beställning, förhoppningsvis är det installerat o klart i veckan. Tjöpte även en hdmi 2.1 kabel så vi kan nyttja eARC direkt.

Nu är det bara en lösning för upphängning av de överbearbetade bakhögtalarna som saknas. Om jag förstod det korriktigt spelar dom åt sidan, framåt och uppåt.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Vi var o provlyssna på den idag, bra dunka och surraround trots bara bt så la en beställning, förhoppningsvis är det installerat o klart i veckan. Tjöpte även en hdmi 2.1 kabel så vi kan nyttja eARC direkt.

Nu är det bara en lösning för upphängning av de överbearbetade bakhögtalarna som saknas. Om jag förstod det korriktigt spelar dom åt sidan, framåt och uppåt.
Du får nog med något förslag på placering.
Jag ställde mina bakhögtalare på två bord, aningen lägre än mina öron i soffan, och subben står på golvet vid sidan av en soffa.
Det funkar OK.
Bas är inte riktningskritiskt så subben kan stå lite off men ändå funka som tänkt.
Förra anläggningen, som nu står klädkammaren, hade mic för att optimera ljudet, jag saknar inte det nu.
Så om någon vill köpa en fin Audio Pro högtalaranläggning så står det en o samlar damm här hemma.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Vi kommer hänga dom alt. små hörnhyllplan typ för kruka att ställa dom på, sittandes öronhöjd är väl det vi siktar på skulle jag tro :)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Skaffa kanot - har jag fått pucko?

Fick alldeles plötsligt en fix-ide. Jag har ca 50m till vattnet, dock ingen strand. Tänker att en kanot, typ inkas 465 som skall väga 27KG kunde man ha bakom garaget och ta under armen och promenera ned med och paddla runt i vikarna här runt byn.

Tänker mest att det skulle vara en rolig far och son grej. Men hur rank är en sån stackare, går det att ha en liten galning i den utan att den välter och man får simma?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Fick alldeles plötsligt en fix-ide. Jag har ca 50m till vattnet, dock ingen strand. Tänker att en kanot, typ inkas 465 som skall väga 27KG kunde man ha bakom garaget och ta under armen och promenera ned med och paddla runt i vikarna här runt byn.

Tänker mest att det skulle vara en rolig far och son grej. Men hur rank är en sån stackare, går det att ha en liten galning i den utan att den välter och man får simma?

Jag skulle inte oroa mig en sekund för den saken. Det är nog 40 år sedan jag paddlade sån men jag minns den som stabil. Bredare än de flesta andra kanoter.
Det finns ju vagnar till kanoter också, det är nog en fördel för du vill ju ha med lite paddlar, flytvästar, kanske matsäck...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag skulle inte oroa mig en sekund för den saken. Det är nog 40 år sedan jag paddlade sån men jag minns den som stabil. Bredare än de flesta andra kanoter.
Det finns ju vagnar till kanoter också, det är nog en fördel för du vill ju ha med lite paddlar, flytvästar, kanske matsäck...

Där jag bodde tidigare fanns det en inbiten kanotpaddlade som hade kanoten på en kärra bakom mopeden, det påstås att han åkte runt hela västerbotten och fiskade, han hade i alla fall campingpackning i kanoten när jag såg honom.

Kanske en avslappnade hobby när man blir pensionär

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S

Förespråkar kajak - mer sjödugligt, finns stabila sådana - tvåsits o även tresits - kajak för tre blir dock lite otymplig/tung om man inte är två som paddlar.
Fördel kajak är a)snabbare b)kursstabil i lite vind c) kan förses med roder (pedalstyrt). Paddlar du själv så är det lätt att hålla kurs o ha lite fart. Lillkillen kan paddla med så länge han orkar, när han blir äldre så går det att få bra snurr på en tvåsitsare.
Finns - i ungefärlig prisordning - luftkajaker (uppblåsbara), formblåsta, glasfiber (enklare), faltkajak (från tyskan - "ihopfällbara" ex. Klepper som kustjägarna använder), glasfiber exklusivare (ex. VKV).
Kör själv med en Klepper 545 (och hembyggt undanvindssegel med kolfibermast gjort av en spinnakerbom).

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar

Funkar alldeles utmärkt. Om du sedan blir mer biten finns det ett oändligt utbud av modeller och typer.

Kajak är bättre på havet men i sjö med barn i närområdet är en kanadensare överlägset.

Jag paddlade mycket kanadensare i min ungdom även i strömmande vatten, där var det Linder alukanoter som gällde, idag har jag en Ally som används alltför sällan samt en Melker Väderö kajak som hustrun paddlar med.

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Hoj
8 singlar och 5 par -51 till -13
Hade för länge sen en tvåmans Klepper kajak. Hopfälld fick den plats i bakluckan på bilen. Väldigt stabil och sjöduglig. Numera svindyr. Någorlunda lättpaddlad. Svåra att välta men det gick när man övade på att ta sig ur när den var uppochner. Tror nån har paddlat över Atlanten med en.
På en vindstilla insjö är nog en kanadensare bättre.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag tycker väl IOFS att gamla tanter kan få ha lite svag säkerhet på sina telefoner.
Men varför kan dom inte få ha en superhemlig säker kod på en papperslapp hemma som låser upp telefonen om något händer som låser ner telefonen efter för många försök?
Varför ska man tvinga dom att besöka en butik?

Så får alla viktiga människor med hemligheter låsa ner sina telefoner så mycket dom vill.
Därför ett butiksbesök kan ge merförsäljning ! :)

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ja, I detta fallet en ny Androidtelefon.
Det är för att förhindra sådant som Apple har egna butiker med enbart Appleprylar, tex iFåns.
För jag utgår från att en sådan här upplåsning enbart kan ske i en Applebutik ?!?
Så säljarna får chansen att påpeka att hon kan få nya ännu mer fantastiska iPhone för samma abonnemangskostnad som hon redan betalat i 2 år.:) (Och så binds abonnemanget två år till :rofl

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin