Har ni ridit nån gång?
Red för 15 år sen på en strand i Thailand.
En stor häst.
Jag är ju van vid dom flesta mc men märkte att det inte fanns nåt å hålla i sig i.
Inte blev det lugnare när uthyraren snärta till hästen så den galloperande lite smått.
Å sen kunde han inte få tillbaka hästen.
Det var en liten skräckupplevelse men kul efteråt
Oja, ett par gånger, men viktigast av allt så har jag aldrig LÄRT mig det.
En av första gångerna (jag var i tonåren) sadlade tjejerna en unghingst som hade stått inne länge och jag klättrade upp inne i sadelkammaren, dom sa lyckligtvis åt mig att ducka och hålla i mig innan dom smällde upp dörrarna, sedan var jag för rädd att ramla av tills jag var en kilometer in i skogen och hästen gjorde den där grejen med en trädgren...
En annan gång red jag en Quarterhäst på prärien i Nord Dakota, solnedgång och skrotade 40-50 tals bilar kantade ritten.
Avslappnande tur, men styrningen är knepig på dom där...
Hästen användes dock till barell-racing och dom släppte in mig på banan med den, hästen visste att den skulle vända runt tunnan, men det visste inte jag....
En tredje gång var på en Cowboy-ranch i norrbotten på en kickoff, mitt i vintern, vi red ut i skogen, knöt hästarna vid träd, åt chili tillverkad över eld och drack sprit som också var lokaltillverkad...
Den gången föll jag faktiskt inte av, trots att dom andra hade gått ihop och bett om en besvärlig häst åt mig.
Den som ville fick kliva upp extra tidigt och rida iväg till en av inspelningsplatserna för filmen Jägarna, jag var bakfull som en grävling men en timme frisk luft gjorde susen..
Jag tycker egentligen inte om hästar speciellt mycket, dom bits fram, sparkas bak och är obekväma på mitten...