Jag red lite då och då som barn, farsan var hästmänniska, men vi hade ingen själva då vi bodde i stan.
När dottern fick första ponnyn så skaffade vi en häst till mig o frun också, då reds det varje vecka. Väldigt bra motion och balansövning.
Nu har vi varit hästfria i några år och det är skönt. Även om bara en i familjen har häst så blir alla medberoende. Även om det inte rids så ska det motioneras och mockas och pillas och skos osv. Att ha ett annat liv går inte.
Jo, byt ut hästen mot en motorcykel så ser du hur rimligt det är....
"Älskling kan du gå ut och rulla in motorcykeln i kväll, det blir kallt så lägg på det blåa täcket"
"Nej, jag kan inte följa med till Svärmor, jag måste stanna hemma och sköta om motorcykeln"
"Visst skulle det vara kul att åka utomlands men jag har ju motorcykel, det är inte lätt att hitta någon som man litar på att ta hand om motorcykeln"
"Du får sälja din häst, vi har inte råd med både häst och motorcykel, och min motorcykel är ju min bästa kompis"
För att inte tala om att dom står på tomgång hea tiden och drar bränsle och släpper ut avgaser även om man inte använder dom....