Ok, så halva Nr2 handlade igår redan och ligger några järn inne med andra ord?
Ja, det är inte som Finland att man tar några järn på jobbet...
Ok, så halva Nr2 handlade igår redan och ligger några järn inne med andra ord?
Ja, det är verkligen förjävligt att man måste ha koll på sina lösenord. Det känns ju mycket bättre med en produkt där det går att komma runt det.Jag fick häromdagen frågan om att hjälpa en äldre dam med sin iPhone, den hade låst sig, det enda som gick att få fram var "iPhone inte tillgänglig"
Jag googlade och det verkar hända om man gör många misslyckade inloggningsförsök?
Nu måste hon tydligen uppsöka en butik där dom kan låsa upp den?
Jag har aldrig haft en Androidprodukt som har gått i baklås så jävligt.
Det beror säkert en hel del på vad man är van med.Nä.
Det är inte ens nästan intuitivt att göra justeringar i en app. De ligger inte där man är utan i centrala ändringsfjuppen under nån meny som heter nåt som inte har med saken att göra.
Mycket mer produktiv lösning det.Ja, det är inte som Finland att man tar några järn på jobbet...
Normalt så skulle rusningen till bolaget varit över, det är ju länge sedan det var lön, men så har väl många fått sina el-pengar och då räcker det till ett besök till.Ok, så halva Nr2 handlade igår redan och ligger några järn inne med andra ord?
Ja, det är verkligen förjävligt att man måste ha koll på sina lösenord. Det känns ju mycket bättre med en produkt där det går att komma runt det.
För mig är det en feature. Om någon slår in fel kod på min mobil 10 gånger så nollar den sig automatiskt. Precis så som jag vill ha det.Yes låst. Ibland ordnar det sig om man väntar. Kan även ha blivit helt raderad beroende på inställning.
Topp, var köper jag en "enkel soundbar med en bashögtalare"?
Hrm.. det är ju själva frågan.
Android har definitivt brister, många t.o.m mera kritiska än det som jag gnäller på, men de flesta av de kan man kringgå genom att ändra på det som man stör sig på. Det går inte på en iPhone, det är problematiskt.En undran, exakt vad är det som är så dåligt? Fel och brister finns det ju absolut, men skrattretande dåligt känns överdrivet. Speciellt i jämförelse med Android som är minst lika fullt av fel och brister.
Båda har sina fördelar, men att kalla iphone som intuitivt och lättanvänt det gäller nog bara om man endast använder luren för fajsbook och TikTok...Jag har kört både Apple och Android (Samsung, Sony och Motorola) parallellt sedan iPhone3-tiden. Även laptop parallellt Apple/Windows.
Fattar öht inte snacket om att det ena eller andra är bättre. Apple är mer lättanvänt och intuitivt, inte fullt med reklam och laggande skitappar. Resten beror på spec, Apple är i princip alltid topspecade hårdvarumässigt vilket såklart inte går att jämföra med den billigaste kinaskiten. Förra iPhone 6-an funkade utmärkt i 5 år tills jag badade med den. Androider tappar ofta uppdateringar efter 3 år, har x stycken liggande i byrån.
Däremot skriver jag detta nu på en macbook Pro från 2013 som fortfarande funkar lika bra som när den var ny. Inte ett jäkla problem på 10 års användning.
Vet inte hur många Windows-PC som avverkats på jobbet sedan dess, säg 6-7 st? Vad är billigast?
Det är den förbannade bakåt knappen jag saknar mest faktiskt.Android har definitivt brister, många t.o.m mera kritiska än det som jag gnäller på, men de flesta av de kan man kringgå genom att ändra på det som man stör sig på. Det går inte på en iPhone, det är problematiskt.
Avsaknad av all form av val i menyer, totalt ologiskt telefonapp (på grund av avsaknad backknapp), inställningar i appar krångliga, avsaknad av vettiga widgets, stavningskontrollen ändrar ord helt galet jämfört med Android, ingen sifferrad på tangentbordet, man kan inte välja var på rutan man lägger appar, ingen vettig multitasking, krångligt att flytta information mellan appar, svipe down menyn går inte att ändra efter behov, huvudmenyn för apparna uppdelade i kategorier (jag kan lixom själv sortera som jag vill) kameraappen har inte alla "standard" inställningar, ingen vettig utforskare för att söka efter filer, ingen tillbaka knapp... Ska jag fortsätta?
Mjukvaran säljs som lättanvänd, när den snarare är så begränsad att man inte kan göra saker som en Android användare tar för givet.
Detta kan ju vara en fördel för teknikanalfabeter, och därmed upplevs som lättanvänd. Smågrejer kan tyckas men när man 100 gången trycker fel i telefonappen bara för att knapparna är galet placerade så börjar det kännas lite gammalt ...
En stor fördel med iPhone är att det finns så få modeller så är många appar mycket bättre optimerade för iPhone än för Android, det är även den största orsaken till att vi använder iPhones på jobbet.
Går att stänga av både lösenord och att telefonen inte raderar allt efter tio försök. Dock är det default.Jag tycker väl IOFS att gamla tanter kan få ha lite svag säkerhet på sina telefoner.
Men varför kan dom inte få ha en superhemlig säker kod på en papperslapp hemma som låser upp telefonen om något händer som låser ner telefonen efter för många försök?
Varför ska man tvinga dom att besöka en butik?
Så får alla viktiga människor med hemligheter låsa ner sina telefoner så mycket dom vill.
Samma här!För mig är det en feature. Om någon slår in fel kod på min mobil 10 gånger så nollar den sig automatiskt. Precis så som jag vill ha det.
Går att stänga av både lösenord och att telefonen inte raderar allt efter tio försök. Dock är det default.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|