Jag har en varvräknare till utombordare/alla bensin motorer.?
Det finns 1 knapp ?man trycker på så blinkar displayen. ?Sedan trycker man på samma knapp o då börjar antalet poler 0-250 ich att snurra. Det gör inte det?.
Så jag köpte en lika dan till? den gör samma sak, den gör ingenting den heller ?.
Jamen envis som jag då är så köper jag naturligtvis en 3dje varvräknare pga att den har rätt i byggnads mått o montering storlek, tror ni den jäveln är annorlunda? nä även den är transrpmvillvaranågotannat?
Tar med dessa upp till båt butiken som säljer o monterar liknande rpm mätare kille i butiken står o fipplar, ropar på verkstads killarna som säger den är enkel att ställa in. 20 minuter senare står 4 vuxna män och tittar på varvräknare som ligger o lyser med sin frånvarande inställning?
Konstaterar att biltema rpm mätare är samma typ men fel storlek så jag åker dit o ber dom visa hur man ändar antalet poler??? 30 minuter senare o 6 st rpm mätare testade konstaterar killarna på Biltema det går ej ändra antalet poler på deras heller ????
Så nu till frågan, jag har en i kartong vem tar utmaningen att ställa in rpm räknaren till 6 poler den står på 20 poler original. Jag skickar varsomhelst i Sverige med retur sedel med skickad.
??
Bli den som löser det som säkert mer än 20 män o kvinnor gått bet på, bli DEN som nästan är sänd av rpm mästarnas gud. ??