Frågor man vågar ställa

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Kanske var ett sånt tillfälle där det är en fördel att ena parten är tandlös.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Haha , fan finns äldre läskiga gaygubbar som gillar suga av unga killar o män.

Usch:hihi

Var faktiskt o tog en promenad till en vacker fotomodell o gymmet under mitt arbetsfria underbara liv o knallade förbi gejparkeringen där du träffar äldre män på kvällarna

Du får hämta Everts tänder

Det var ju inte den bilden jag såg framför mig men vi är alla olika.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Sitter strålkastare från en högerstyrd bil i ena av våra bilar.

Naturligtvis blev det nedslag på besiktningen. Ljusbild felaktig/bländande.

Räcker det att sätta en tejpbit på strålkastarglaset som skymmer den del av ljuset som bländar?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Sitter strålkastare från en högerstyrd bil i ena av våra bilar.

Naturligtvis blev det nedslag på besiktningen. Ljusbild felaktig/bländande.

Räcker det att sätta en tejpbit på strålkastarglaset som skymmer den del av ljuset som bländar?

Nej, förut fick man klistra på sådana om man skulle turista i något land där man körde på andra sidan, men det är ingen permanentlösning.

Det korrigerar ju inte felet, det tar bara bort en del av ljuset
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Transportbranschen - varför är den den svåraste branschen i världen?

Följdfråga, om man jobbar på transportfirma och kör sönder en pall så det inte går att få en pallpump under den, tycker man inte själv att det är dags för harakiri då?
 

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Lilla Peking
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Okej, nu kommer det. Min hoj har traction control. Ställt in på allt mellan Off och siffrorna. För det första, vad gör den? Vad ska jag ställa på och varför? Och varför lyser TC lampan hela tiden? Vill minnas att den inte lyst från början.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Okej, nu kommer det. Min hoj har traction control. Ställt in på allt mellan Off och siffrorna. För det första, vad gör den? Vad ska jag ställa på och varför? Och varför lyser TC lampan hela tiden? Vill minnas att den inte lyst från början.
Anti-spinn. Läs i manualen vad lampan betyder, jag misstänker att det är något fel om den lyser hela tiden men manualen har svaret.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Okej, nu kommer det. Min hoj har traction control. Ställt in på allt mellan Off och siffrorna. För det första, vad gör den? Vad ska jag ställa på och varför? Och varför lyser TC lampan hela tiden? Vill minnas att den inte lyst från början.
Läst handboken? ?

Skämt åsido. Jag vet att du är läskunnig, vill klara dig själv och har ett tjockt pannben.

Mina gula varningslampor för abs/tc slocknar när jag börjar rulla. Är det så att du står still när lampan inte slocknar?

Iaf på min är högre siffra en mindre elektronisk krycka, har jag för mig.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
En motorcykelåkande vän till mig har ett problem. Han torskade för olovlig körning i slutet av 2019. Körde mc utan körkort, tog kortet 2020. Förra året utbildade han sig till ordningsvakt hos polisen och fick sitt förordnande. Han har nu jobbat som ordningsvakt i ett drygt år.
När han bytte arbetsgivare sökte det nya bevakningsbolaget om tillstånd hos Länsstyrelsen och fick avslag. Förra arbetsgivaren struntade tydligen helt i denna ansökan.

Kompisen har ansökt igen hos länsstyrelsen, skickat med mycket goda referenser från det tidigare jobbet, kollegor, chefer och kunder. Trots det nej från Länsstyrelsen. De godkänner inte någon som dömts för olovlig körning. Hans enda alternativ är nu att överklaga till förvaltningsrätten, vilket han också gjort.

Vad tror forumet om min väns chanser?
Hur lång tid brukar ett mål som detta ta?
Bonusfråga: Tycker ni att en olovlig körning för tre år sedan borde hindra en från att jobba som ordningsvakt, trots att polisen godkänt förordnandet?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vad tror forumet om min väns chanser?
Hur lång tid brukar ett mål som detta ta?
Bonusfråga: Tycker ni att en olovlig körning för tre år sedan borde hindra en från att jobba som ordningsvakt, trots att polisen godkänt förordnandet?

Jag har ingen aning, men det står väl arbetsgivaren fritt att sätta vilka regler den vill.
Uppfyller man inte kraven så behöver dom inte anställa dig.

Det är nog inte det fruktansvärda brottet i sig som är problemet, utan att det visar på att personen flexar med lagar och regler.

Det är kanske inte en önskvärd egenskap hos en ordningsvakt
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Jag har ingen aning, men det står väl arbetsgivaren fritt att sätta vilka regler den vill.
Uppfyller man inte kraven så behöver dom inte anställa dig.

Det är nog inte det fruktansvärda brottet i sig som är problemet, utan att det visar på att personen flexar med lagar och regler.

Det är kanske inte en önskvärd egenskap hos en ordningsvakt
Jag var nog otydlig. Arbetsgivaren vill anställa honom men får inte för att Länsstyrelsen tycker han är olämplig. Detta trots att polisen gjort en större lämplighetskontroll och godkänt honom.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag var nog otydlig. Arbetsgivaren vill anställa honom men får inte för att Länsstyrelsen tycker han är olämplig. Detta trots att polisen gjort en större lämplighetskontroll och godkänt honom.

Ahh, okej, ja då var det ju kanske ett annat läge.

Men det är nog fortfarande hans "flexibilitet" med lagar som är problemet.

Dom kanske bara vill anställa folk med Tysk inställning till lagar.

 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
I allmänhet lite tveksam till ordningsvakters lämplighet övergripande.
Vi pratar en tremånaders utbildning och 30 tim maktmedelsutbildning,sen får du lalla runt bland folk med batong och pepparsprej.

Polisen tillika i Finland två år och ut i samhället med pistol. (+1 år betald "arbetspraktik")

Alternativt så kan man lägga 6,5år på en merkantil utbildning och sedan så är man betrodd med Microsoft Excel.....
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top