Frågor man vågar ställa

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Känns som att det är väääääldigt långt mellan hängena, när vi hänger upp avlopp under plattor som ej går att komma åt är det ett hänge varje 0,5 meter på grå plaströr., som jag fattat på vs killar är dom grå rören så känsliga för varmt vatten att dessa blir sladdriga och kan hoppa isär.

Sedan har du väll genast o böjer rören så dom når varandra det ser så ut o då strävar dom ju att återgå till rakt ursprung.

2 slang klämmor på varje sida skarven o ett hålband på utsidan kröken mellan slangklämmorna?

Fulmeck gillar vi ju på sporthoj/cykel

Dom grå rören är överlägset vanligast anledning till vattenskador idag i nybyggda hus pga att dom hoppar isär inne i väggar.

Orange eller svarta 2 skikts är bättre, fråga inte mej varför, dom är betydligt dyrare dock kanske därför dom är formstabilare,
Åtminstone här så är de markrör, som inte är godkända för att lägga i hus. De är hårdare och därför bräckligare. Det kan absolut medföra att de rör sig mindre, men de spricker/läcker också lättare.
Riktiga avloppsrör för att montera i hus är 6 skikt.

Ditt problem @Brute Force i det här fallet är att du har långa jävla längder som hänger helt löst i luften. (Vad jag kan se från bilden) Klart som attan att det kryper ur när det arbetar med temperaturskillnader.
Avloppsrör ska klamras fast så de hålls på plats. 50mm rör ska klamras varje halvmeter. (För det är 50mm va?)
På de bilderna ser jag endast en halvslapp ståltråd (?) som inte gör mycket på vad som ändå måste vara någon meter?
Skyll dig ensam.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Det har hänt något med den här rutan vi skriver i.. Alla fält är maskerade så jag kan inte infoga bilder ändra storlek på text infoga eller någonting.

Den enda grejen som är avmaskerad är en dokument knapp med ett förstoring glas i högra hörnet..

Vad har jag pillat på som jag inte skulle ha pillat på?
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Det har hänt något med den här rutan vi skriver i.. Alla fält är maskerade så jag kan inte infoga bilder ändra storlek på text infoga eller någonting.

Den enda grejen som är avmaskerad är en dokument knapp med ett förstoring glas i högra hörnet..

Vad har jag pillat på som jag inte skulle ha pillat på?
Vilken webbläsare? Samma om loggar in via annan webbläsare?
Kör du något tillägg som du kan ha pillat på som spökar, NoScript tex?
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Vilken webbläsare? Samma om loggar in via annan webbläsare?
Kör du något tillägg som du kan ha pillat på som spökar, NoScript tex?
Den rutan du svarade mej i.. I överkant den rutan finns från vänster

B I 3 prickar som skall öppna flera saker. Länk. Bilden som infogar. Osv.

Nu när jag skriver kan jag inte ändra eller lägga till något, alla funktioner är skuggade/maskerade o går ej att trycka på.

Började i dag när jag skulle infoga bilder i detta byggde jag i dag tråden.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Kawasaki KLX650C
Hur ser det ut I höjd med Tärnsjö/Heby nu, är det snöfritt på grusvägarna? Eller kom det snö i nederbörden som föll härom dagen? Behöver veta inför kommande helgs grusbus.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Ditt problem @Brute Force i det här fallet är att du har långa jävla längder som hänger helt löst i luften. (Vad jag kan se från bilden) Klart som attan att det kryper ur när det arbetar med temperaturskillnader.
Avloppsrör ska klamras fast så de hålls på plats. 50mm rör ska klamras varje halvmeter. (För det är 50mm va?)
På de bilderna ser jag endast en halvslapp ståltråd (?) som inte gör mycket på vad som ändå måste vara någon meter?
Skyll dig ensam.

Absolut om jag hade gjort det själv, det är spikband blindstyre :3freak

Naturligtvis går det att göra bättre men först måste jag veta vad som är strul, ju :)
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Sitter strålkastare från en högerstyrd bil i ena av våra bilar.

Naturligtvis blev det nedslag på besiktningen. Ljusbild felaktig/bländande.

Räcker det att sätta en tejpbit på strålkastarglaset som skymmer den del av ljuset som bländar?

Ja, man skärmar av den assymetriska sektorn med en tejpbit.

Så gjorde man i alla tider när man tex besökte länder med vänstertrafik, exempelvis Storbritannien (eller Sverige före 1967).
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Jag har alltid tänkt att omsättning är intäkter och utgifter summerat.
Men upptäckte idag att omsättning bara är intäkter... VAD är då skillnaden på intäkter och på omsättning?...
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag har alltid tänkt att omsättning är intäkter och utgifter summerat.
Men upptäckte idag att omsättning bara är intäkter... VAD är då skillnaden på intäkter och på omsättning?...
Intäkter är intäkter men
omsättning kan också vara hur snabbt lagret säljs, typ lagret omsätts på 1 månad .....
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Ja, man skärmar av den assymetriska sektorn med en tejpbit.

Så gjorde man i alla tider när man tex besökte länder med vänstertrafik, exempelvis Storbritannien (eller Sverige före 1967).
Tejpbitar är tydligen bara OK när man tillfälligt kör i länder med motsatt trafik.

För besiktning duger det inte, enligt en på Bilprovningen som jag snackade med.

Hursomhelst skruvade jag ner lyktorna såpass att ingen del av ljusbilden stack upp ovan gränsen. Därmed gick bilen igenom besikting eftersom den inte längre bländade.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Tejpbitar är tydligen bara OK när man tillfälligt kör i länder med motsatt trafik.

För besiktning duger det inte, enligt en på Bilprovningen som jag snackade med.

Hursomhelst skruvade jag ner lyktorna såpass att ingen del av ljusbilden stack upp ovan gränsen. Därmed gick bilen igenom besikting eftersom den inte längre bländade.
Sen att man inget ser är en annan sak.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Tejpbitar är tydligen bara OK när man tillfälligt kör i länder med motsatt trafik.

För besiktning duger det inte, enligt en på Bilprovningen som jag snackade med.

Hursomhelst skruvade jag ner lyktorna såpass att ingen del av ljusbilden stack upp ovan gränsen. Därmed gick bilen igenom besikting eftersom den inte längre bländade.

Jösses så värdelös besiktningsman som släppte igenom det.

Men kul för dig
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
En hypotes som behöver utredas.

Alla vet att en macka med smör alltid landar med smöret mot golvet,, detta är lika säkert som att jorden roterar.

Alla vet att en katt alltid landar på fötterna även om man släpper katten ca 10cm från golvet detta är ytterligare en 100% säker sak pgakatten fysiologi.

Om man då tar en 4 kg tung katt o breder smör på en 4 kg tung macka.

Tejpar eller strippar fast limpan på kattens rygg o släpper katten från säg bordshöjd. I sidoläge.

Kommer då katten eller den snörade mackan slå i golvet?

Eller kommer katten försök att vända sig tas ut av mackan smör o paketet står sill i luften o bara rotera, typ upphäver gravitationen.

Kan inte sova förens jag vet?
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
En hypotes som behöver utredas.

Alla vet att en macka med smör alltid landar med smöret mot golvet,, detta är lika säkert som att jorden roterar.

Alla vet att en katt alltid landar på fötterna även om man släpper katten ca 10cm från golvet detta är ytterligare en 100% säker sak pgakatten fysiologi.

Om man då tar en 4 kg tung katt o breder smör på en 4 kg tung macka.

Tejpar eller strippar fast limpan på kattens rygg o släpper katten från säg bordshöjd. I sidoläge.

Kommer då katten eller den snörade mackan slå i golvet?

Eller kommer katten försök att vända sig tas ut av mackan smör o paketet står sill i luften o bara rotera, typ upphäver gravitationen.

Kan inte sova förens jag vet?
Låna en katt, köp en limpa och smör!
Filma och lägg upp. :tummenupp :yoparty
 

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
no
En hypotes som behöver utredas.

Alla vet att en macka med smör alltid landar med smöret mot golvet,, detta är lika säkert som att jorden roterar.

Alla vet att en katt alltid landar på fötterna även om man släpper katten ca 10cm från golvet detta är ytterligare en 100% säker sak pgakatten fysiologi.

Om man då tar en 4 kg tung katt o breder smör på en 4 kg tung macka.

Tejpar eller strippar fast limpan på kattens rygg o släpper katten från säg bordshöjd. I sidoläge.

Kommer då katten eller den snörade mackan slå i golvet?

Eller kommer katten försök att vända sig tas ut av mackan smör o paketet står sill i luften o bara rotera, typ upphäver gravitationen.

Kan inte sova förens jag vet?
Katten kommer att på bråkdelen av en nanosekund slicka i sig allt smör på mackan vilket gör att tyngden som adderas i kattens mage hjälper den att landa på tassarna.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
En hypotes som behöver utredas.

Alla vet att en macka med smör alltid landar med smöret mot golvet,, detta är lika säkert som att jorden roterar.

Alla vet att en katt alltid landar på fötterna även om man släpper katten ca 10cm från golvet detta är ytterligare en 100% säker sak pgakatten fysiologi.

Om man då tar en 4 kg tung katt o breder smör på en 4 kg tung macka.

Tejpar eller strippar fast limpan på kattens rygg o släpper katten från säg bordshöjd. I sidoläge.

Kommer då katten eller den snörade mackan slå i golvet?

Eller kommer katten försök att vända sig tas ut av mackan smör o paketet står sill i luften o bara rotera, typ upphäver gravitationen.

Kan inte sova förens jag vet?
Katten landar på tassarna men vänder sig så fort att smöret kommer mot kattens rygg så mackan blir förstörd iaf.
#facit
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top