SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Åtminstone här så är de markrör, som inte är godkända för att lägga i hus. De är hårdare och därför bräckligare. Det kan absolut medföra att de rör sig mindre, men de spricker/läcker också lättare.Känns som att det är väääääldigt långt mellan hängena, när vi hänger upp avlopp under plattor som ej går att komma åt är det ett hänge varje 0,5 meter på grå plaströr., som jag fattat på vs killar är dom grå rören så känsliga för varmt vatten att dessa blir sladdriga och kan hoppa isär.
Sedan har du väll genast o böjer rören så dom når varandra det ser så ut o då strävar dom ju att återgå till rakt ursprung.
2 slang klämmor på varje sida skarven o ett hålband på utsidan kröken mellan slangklämmorna?
Fulmeck gillar vi ju på sporthoj/cykel
Dom grå rören är överlägset vanligast anledning till vattenskador idag i nybyggda hus pga att dom hoppar isär inne i väggar.
Orange eller svarta 2 skikts är bättre, fråga inte mej varför, dom är betydligt dyrare dock kanske därför dom är formstabilare,
Riktiga avloppsrör för att montera i hus är 6 skikt.
Ditt problem @Brute Force i det här fallet är att du har långa jävla längder som hänger helt löst i luften. (Vad jag kan se från bilden) Klart som attan att det kryper ur när det arbetar med temperaturskillnader.
Avloppsrör ska klamras fast så de hålls på plats. 50mm rör ska klamras varje halvmeter. (För det är 50mm va?)
På de bilderna ser jag endast en halvslapp ståltråd (?) som inte gör mycket på vad som ändå måste vara någon meter?
Skyll dig ensam.