Frågor man vågar ställa

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Kung!

20230721-201558.jpg

Inte snålats med tejpen..
20230721-212751.jpg

..heller ?
20230721-212811.jpg

Cirka exakt 320 puff
20230721-213149.jpg

F-n vi kommer bo på nedre botten från berget när jag är klar :tummenupp

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Letar en musikvideo. Typ danstechno. Lär kommit någon gång efter 2000.

Kille går på bar. Blir uppraggad av en snygg tjej. Det drar till ett parkeringsgarage för att göka på en motorhuv. Då förvandlas hon till ett monster med lång taggig svans. Sedan träffas hon av blixtar och killen flyr.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ska bli skoj att se resultatet?

Ja, jag ser också fram emot att någon provar med hiltiskott som ändå går att få tag på i det här landet.

Annars har man ju inte så mycket val, det är väl att borra hål och plugga dom tills det blir svinkall vinter och sedan hälla i kokande vatten och sedan vänta på att det fryser.

Om det inte spricker när man häller i kokande vatten så spricker det när vattnet fryser.

Snigeldynamit har jag bara hört dåliga saker om, men då vet man ju inte om dom har gjort rätt heller.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Letar en musikvideo. Typ danstechno. Lär kommit någon gång efter 2000.

Kille går på bar. Blir uppraggad av en snygg tjej. Det drar till ett parkeringsgarage för att göka på en motorhuv. Då förvandlas hon till ett monster med lång taggig svans. Sedan träffas hon av blixtar och killen flyr.
Thriller?

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Ja, jag ser också fram emot att någon provar med hiltiskott som ändå går att få tag på i det här landet.

Annars har man ju inte så mycket val, det är väl att borra hål och plugga dom tills det blir svinkall vinter och sedan hälla i kokande vatten och sedan vänta på att det fryser.

Om det inte spricker när man häller i kokande vatten så spricker det när vattnet fryser.

Snigeldynamit har jag bara hört dåliga saker om, men då vet man ju inte om dom har gjort rätt heller.
Går att packa salt stenhårt o vattna saltet sväller sakta o spräcker stenen.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Ska bli skoj att se resultatet?

Ska bara låta hallonsaften sätta sig så jag vågar ;) Närå, fyverkeriat sedan jag var 3 år sägs det oavsett hur lämpligt det må vara, kan räkna till 20 fortfarande åtminstone.
20230722-193258.jpg

Har planen i huvet så det går nog rätt fort sen om det fungerar. Köpte en rundstång 8mm och en gängstång 10 eller 12mm, minns inte en timme sen tydligen. Rostfria båda två så slipper jag förhoppningsvis att härda mer/köra den i pennvässaren mellan varje poff.

Spräckkil och snigeltynamajjt fungerar men inte tidseffektivt minst sagt. Dock bra när man ska precisionsspräcka men vill påstå att det ska jag jävligt sällan. Mitt svåraste projekt är en monstersten, minst några ton med en platt sida jag vill göra en lykta av.. typ. Ska öva på något mindre för att se om mina idéer är i närheten av att fungera.

Men pangar en sten strax!

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Tack! Begrep inte vad det stod, ska leta där men va dürt det va :tummenner
Är det en äkta Borsalino, den passar dig och du inte är för feg för att bära hatt "in public" - så är det "The King of Hats", elegantare och mer klassisk än ex. Stetson. Köper du den så lägg upp en bild på dig med hatt.
Var det Hasse Alfredsson som sa - endast iförd en hög hatt, på huvudet en turban....... :lol

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Mm använder mest för funktion typ gore tex och myggnät men snöat in lite på vanliga dito också. Tjöpte en Chevalier i sommar som håller bra form i ur & skur och på den vägen är det.

20230722-200803.jpg

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Mm använder mest för funktion typ gore tex och myggnät men snöat in lite på vanliga dito också. Tjöpte en Chevalier i sommar som håller bra form i ur & skur och på den vägen är det.

20230722-200803.jpg
Det är snyggt/elegant med hatt, men det tar lite tid innan man känner sig bekväm. Hatt o trenchcoat, hatt o paletå - klassiskt. Keps o tweedkavaj, keps o jaktrock/jacka - lika klassiskt. Det brukar gå hem bland kvinnor också.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år