Frågor man vågar ställa

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Det är snyggt/elegant med hatt, men det tar lite tid innan man känner sig bekväm. Hatt o trenchcoat, hatt o paletå - klassiskt. Keps o tweedkavaj, keps o jaktrock/jacka - lika klassiskt. Det brukar gå hem bland kvinnor också.
Har kört hårt stukad stråhatt av westerntyp på sommaren i flera år nu (tänk hillbilly/redneck). Vissa somrar kombinerat med hyvelrakat huvud och stort gråsprängt helskägg.

Känns inte obekvämt alls. Går hem hos kvinnor? Näej!

Hatt har jag burit sedan gymnasiet till och från. Har varit allt från filthatt av Australisk outback-typ till booniehat i olika färger.

Fast just nu för tillfället är det patrol cap stukad som gubbkeps som gäller.

Får se vad hösten bär i sitt sköte?

Huvudbonader är intressant. Särskilt hur man blir bemött i dem. Burit försvarsmaktens uniform tidigare och krönt huvudet med basker (innan inflationen av den inträffade) och vilken skillnad i bemötande på stan man fick kontra fältmössa.

Kort sagt är hatt en given persedel i min garderob av huvudbonader.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Mycket nöje.

Will it happen? Hell..
Men dom små stenarna bär man ju för hand eller kör i skottkärra dit man vill.

Kanon att det funkar men är det inte lite att gå över ån efter vatten?

Kolla länken på den hatt tillverkaren han gör alla hattar förhand kustom helt enligt din smak, är inte så dyr iomed hantverket.

Går skälv i goretex hatt när det regnar o har funderat på att ge mej skälv en i julklapp från hatt tillverkaren i länken.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Men dom små stenarna bär man ju för hand eller kör i skottkärra dit man vill.

Kanon att det funkar men är det inte lite att gå över ån efter vatten?

Kolla länken på den hatt tillverkaren han gör alla hattar förhand kustom helt enligt din smak, är inte så dyr iomed hantverket.

Går skälv i goretex hatt när det regnar o har funderat på att ge mej skälv en i julklapp från hatt tillverkaren i länken.

Kom över med skottkärran du så slår jag på kaffet jag inte dricker, själv ;)

20230723-093805.jpg
20230723-093814.jpg

20230723-093825.jpg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja, du ser ju ut att ha några fler stenar utöver teststenen att spräcka.

På ett ställe jag brukade besöka förr i tiden hade dom en "naturtomt" och precis enda stället man kunde parkera en besökandes bil där var det en stor jävla sten som stack upp lagom för att man skulle hyvla loss oljepluggen eller katlysatorn.

Vi fyllde upp runt den, men antingen sjönk fyllnadsmassan eller så kom stenfan upp.

Hade vi haft det här att ta till så hade vi tagit toppen av den bumlingen

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Ingen risk att skotten går av när man knackar ner dom? Typ som där vid 3:30 in i filmen?

Fö är det störtkul att följa dina upptgåg Brute Force.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Kom över med skottkärran du så slår jag på kaffet jag inte dricker, själv ;)

20230723-093805.jpg
20230723-093814.jpg

20230723-093825.jpg
Tjo ser ju ut som dom högarna jag håller på att köra bort från särbons tomt.. 1,5m3 på 4 hjulingens vagn tar ett par timmar att spetta o skyffla upp på ett sådant lass får jag ca 1-1,5 skottkärra användbar jord att gämna av min trädgård med. Är väll uppe i 15-20 lass 2,5 mil tor? men det är ju semester?

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Kul det är kul :tummenupp

Nu håller jag på panikrenoverar morsans framsida som överraskning då hon kommer hem några dagar från landet. Ta hand om era äldre.. i tid får väl stalltipset bli :) Sattyg till igenväxt jävla jävel får man leta efter men kommer bli kanon.

Ingen jefla skarv sa jag :nicka
20230723-153012.jpg

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Ska hjälpa en bekant att titta på hans staket/fasadbelysning är det tänkt. Funderar på att köpa ett par av dessa att vara förberedd med:

Verkar sundare än wago, finns som T etc. om än kanske annat märke.

Generellt hur brukar det vara draget till ledlyktor utomhus? 220V direkt eller trafo 24V och hur många ledare? Nej ägaren vet noll mer än att staketet strular, avsäkrat i totalt 4 olika för all utebelysning.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Den elektrikern skulle inte jag ge en klapp på axeln.

Det undre vingla duktigt men som alltid svårt att veta om det var enda felkällan dock. Bytte en komplett fasadlykta 3m upp också han var nöjd.
IMG-1069.jpg

IMG-1068.jpg

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Den elektrikern skulle inte jag ge en klapp på axeln.

Det undre vingla duktigt men som alltid svårt att veta om det var enda felkällan dock. Bytte en komplett fasadlykta 3m upp också han var nöjd.
IMG-1069.jpg

IMG-1068.jpg

Det där är ingen elektriker som gjort det är stugägaren o hans vänner, är det ens lagligt utfört..

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Hoj
Bonneville
Snigeldynamit har jag bara hört dåliga saker om, men då vet man ju inte om dom har gjort rätt heller.
Kan jag så kan vem som helst lyckas, men det tog ju en dryg natt innan nåt hände öht. Andra gången täckte jag med kol som blivit över efter grillning och det var stor skillnad i sprängverkan dagen efter när det varit varmt över natten.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Fattar bara inte varför man inte gör en fast installation med brytare det kan ju se så vansinnigt mycket bättre ut än det trasslat.

Det var fullt av intressanta överaskningar =)

-Var kommer det ifrån fråga jag efter att ha besiktat installationen ute tills jag inte kom längre under altan utan krypgrund.
-Här inne i förrådet.
Jag titta upp mot vägg/tak.
-Nä här nere, precis till vä om dörren.
-Oj.
-Ja.. kan inte själv men vet inte varför han gjorde så, riktigt.
Konstaterar att ett uttag sitter löst och får fram ett glapp en gång.
-Det vet inte han heller.. var sitter jordfelsbrytaren?
-Här, den och ettans säkring eller någon av dom är det som drar.. ibland (visar bild på ibland).
-Förstår, kyl & frys går inte över det här?
-Nä.
-Bra *klick*
Av med locken och mäter på alla sätt fysiskt möjligt.
-Men vi slog ju ifrån?
-Japp men någon kan kopplat fel :)
-Såklart.
Går igenom två uttag och rycker i ändarna.
-Jag kan inte alla uttag men dessa borde vara skruvade bakifrån, måste vara skit att sätta fast efteråt och så har det bevisligen blivit sådär.
-Jo.
-Men jag ser till att allt sitter och fäster själva uttaget bättre så tar vi det därifrån.
-Ok bra med en plan.

Installationen av skymningsrelät såg proffs ut men sen måste denna någon tappat motivationen, helt, för resten. Han sa och visade ett täcklock där allt hade suttit innan, jag lyfte av locket och snokade. Kopplingsdosa modell rund och blå fylld med skarvar modell wago fast inte wago. Det här är nog lite tveksamt men fungerar, inget spret eller löst. ..fast här har det gått varmt säger jag o pekar på 2st ledare med en plastspets. Nej det är inte svart men du ser hur smala dom är jämfört med dom andra och (bänd) hårda som Lego. Följer dessa noga men kan inte ens hitta tecken på internt avbrott. Jag gissar att det är detta han hitta och därför drog ner o koppla den där.. fina Installationen. Sen orkade han inte dra om genom hela huset och därav är det fortsatt lite stiff här. Verkar logiskt iaf.

Vi ska höras om felet kvarstår o då försök hinna felsöka in action så att spika.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år