Fattar bara inte varför man inte gör en fast installation med brytare det kan ju se så vansinnigt mycket bättre ut än det trasslat.
Det var fullt av intressanta överaskningar =)
-Var kommer det ifrån fråga jag efter att ha besiktat installationen ute tills jag inte kom längre under altan utan krypgrund.
-Här inne i förrådet.
Jag titta upp mot vägg/tak.
-Nä här nere, precis till vä om dörren.
-Oj.
-Ja.. kan inte själv men vet inte varför han gjorde så, riktigt.
Konstaterar att ett uttag sitter löst och får fram ett glapp en gång.
-Det vet inte han heller.. var sitter jordfelsbrytaren?
-Här, den och ettans säkring eller någon av dom är det som drar.. ibland (visar bild på ibland).
-Förstår, kyl & frys går inte över det här?
-Nä.
-Bra *klick*
Av med locken och mäter på alla sätt fysiskt möjligt.
-Men vi slog ju ifrån?
-Japp men någon kan kopplat fel
-Såklart.
Går igenom två uttag och rycker i ändarna.
-Jag kan inte alla uttag men dessa borde vara skruvade bakifrån, måste vara skit att sätta fast efteråt och så har det bevisligen blivit sådär.
-Jo.
-Men jag ser till att allt sitter och fäster själva uttaget bättre så tar vi det därifrån.
-Ok bra med en plan.
Installationen av skymningsrelät såg proffs ut men sen måste denna någon tappat motivationen, helt, för resten. Han sa och visade ett täcklock där allt hade suttit innan, jag lyfte av locket och snokade. Kopplingsdosa modell rund och blå fylld med skarvar modell wago fast inte wago. Det här är nog lite tveksamt men fungerar, inget spret eller löst. ..fast här har det gått varmt säger jag o pekar på 2st ledare med en plastspets. Nej det är inte svart men du ser hur smala dom är jämfört med dom andra och (bänd) hårda som Lego. Följer dessa noga men kan inte ens hitta tecken på internt avbrott. Jag gissar att det är detta han hitta och därför drog ner o koppla den där.. fina Installationen. Sen orkade han inte dra om genom hela huset och därav är det fortsatt lite stiff här. Verkar logiskt iaf.
Vi ska höras om felet kvarstår o då försök hinna felsöka in action så att spika.