Frågor man vågar ställa

Till bromma kan man ju ta sig på andra sätt, vad kostar tvärbanan?

Arlanda däremot är ett riktigt rövhål på alla sätt, dit flyger jag bara för att flyga därifrån.
Ska jag till stockholm väljer jag bromma eller nattåget.

Jo om man kommer från tvären ja men det gör inte jag :) Löste sig ändå, trevlig chaufför o var länge sen jag bemöda mig socialisera så pass = snacka skit om det ena och det tredje.

 
Eh u-landslösning, typ =)
Det följde med totalt 4 bakhjul, 1 är helt resten explosionspunka..typ. Har skickat ut 3 krokar om nya däck och ett svar hittills:

19 000 pengar runt om med slang mont. & klart på lösa hjul o då pratar vi inte Michelin.. =/

Nja.

Utöver detta behöver jag serva grundligt och sen är tanken att köra en tid för att upptäcka vad som behövs och därefter renovera.

Så, punkan den har stått på i två år fick monteras av tänkte jag och ett av extrahjulen har inte poppat av fälgen. Därav spännbandet för att hålla kvar däcket på fälg när jag transporterar runt den i max 5km/h för service, tänkte jag.
Stoppa in en ny slang är hyfsat lätt och billigt. :tummenupp
 
Jo det förstås men sportbike sa att det var svintråkigt att jobba med bakelit.. jag tror på honom :nicka

Sen är det den lilla detaljen att alla 3 punkahjul har 1-3 dm hål i däcken, på ett ungefär ;)

15 815 pengar runtom inkl. allt, lösa hjul är bästa budet hittills så lutar mot det.
 
När jag jobbade på däckverkstad kom det in en gubbe och ville köpa vulkvätska (ni vet sån där riktig, som löser upp gummit och hjärnan på dom som använder det)

Han skulle laga en reva i ett traktordäck.

Vi hade dock bara en hink med sådant så han tog med sig traktordäcket och lagade själv (bekant till chefen så vi kompromissade)

Han hade vinkelslipat en av dom bättre klackarna så han hade en rejäl påse gummismulor, vinkelslipat ur skärskadan och sedan penslade han i vulkvätska i sprickan, rörde ihop gummismulor och vulkvätska till en tjock gröt och fyllde upp sprickan och sedan drog han ett spännband runt däcket och spände åt så att sprickan klämdes ihop.

Vi var ju alla lite skeptiska till att det skulle hålla, men han visade oss en likadan lagning som var minst 20 år gammal.
 
När jag jobbade på däckverkstad kom det in en gubbe och ville köpa vulkvätska (ni vet sån där riktig, som löser upp gummit och hjärnan på dom som använder det)

Han skulle laga en reva i ett traktordäck.

Vi hade dock bara en hink med sådant så han tog med sig traktordäcket och lagade själv (bekant till chefen så vi kompromissade)

Han hade vinkelslipat en av dom bättre klackarna så han hade en rejäl påse gummismulor, vinkelslipat ur skärskadan och sedan penslade han i vulkvätska i sprickan, rörde ihop gummismulor och vulkvätska till en tjock gröt och fyllde upp sprickan och sedan drog han ett spännband runt däcket och spände åt så att sprickan klämdes ihop.

Vi var ju alla lite skeptiska till att det skulle hålla, men han visade oss en likadan lagning som var minst 20 år gammal.
Här är ju något liknande:
 
Någon som kan detta eller vet vad man ska läsa? Ex. AFS 2003:6 hittar jag också men behandlar nog inte frågeställningen.

Hur vet man/tar man reda på vad en lastkaj är ämnad för att klara i vikt?

Lastbrygga som klarar X-ton enl. skylt vad innebär detta? Ex. är det även max belastning i ned/hopfält läge när den bara fungerar som plattform?

Om vikt är fel värde och belastning eller annat är korrekt så förklara/utveckla gärna det :)

104778135264c7a709b72c6.jpg
 
Någon som kan detta eller vet vad man ska läsa? Ex. AFS 2003:6 hittar jag också men behandlar nog inte frågeställningen.

Hur vet man/tar man reda på vad en lastkaj är ämnad för att klara i vikt?

Lastbrygga som klarar X-ton enl. skylt vad innebär detta? Ex. är det även max belastning i ned/hopfält läge när den bara fungerar som plattform?

Om vikt är fel värde och belastning eller annat är korrekt så förklara/utveckla gärna det :)

104778135264c7a709b72c6.jpg
Vet ej men om du inte får något svar här så släng iväg frågan till boverket så kanske de kan guida dig rätt.
Eller till en konsult/projektör inom konstruktion som pysslar med dessa typer av jobb.
 
Kool, tack för tips. Presenterades rätt tydligt vilket uppdrag dom äger, Bovis men regelverket eller så kanske dom kan hänvisa till. Lutar m.a.o. åt att det är en branschfråga men där vet jag inte riktigt vart jag kan vända mig.
 
Finns det datormöss som håller rimlig produktkvalitet och passar i fullvuxna händer?
Då menar jag till att skriva epost, försöka få Excel att hantera datum och liknande användning. Inte spela spel.
 
Finns det datormöss som håller rimlig produktkvalitet och passar i fullvuxna händer?
Då menar jag till att skriva epost, försöka få Excel att hantera datum och liknande användning. Inte spela spel.

Det fanns en stor jävel (Logitech?) som hade en styrkula uppepå istället för scrollhjul, men den funkade som en vanlig mus att man flyttade runt den, kulan var bara för att ersätta scrollhjulen och gick att programera/deaktivera så att den bara scrollade upp/ner om man inte ville ha scroll åt alla håll.

En bekant som sysslade med CAD hemmavid hade en sån, han var förjävligt snabb på att scrolla sig omkring på stora ritningar

Jag tyckte den var bekväm som mus för att den var stor, men jag lärde mig aldrig att använda kulan riktigt

Kul sidnote, den första laptop jag använde regelbundet var en IBM med klitoris mitt i tangentbordet, jag tyckte då att det var överlägset styrplattor för att jag var van det, men jag provade igen på en modern Lenovo, och fy fan vad dålligt det var, så egentligen handlar det nog bara om att vänja sig...
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top