Frågor man vågar ställa

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Också arbetad med kula men minns inte om den var optisk också men så var det nog. Bra skit, hade en disk med dator i på ett ställe i jobbet men strulet var att den designern trodde det räckte med ett tangentbord.. Annars föredrar jag lätta med bra klick, Klick, viktigt men är allätare storleksmässigt. Anywhere 2 har hängt med länge, trean gav jag till damen då jag inte vill släppa scrollen på 2.

Dock inget för dig för det är småmöss.

Gamingavdelningar brukar ha det mesta uppradade för provkörning så det får väl bli stalltipset, vet om och tror Webhallen brukar ha Logitechs arsenal framme.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Ju-Tub-fråga.
Om man klickat på "rekommendera ej kanalen" på många kanaler, hur ångrar man sig?

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Här ska ni få en dumfråga, nej jag orkar inte Googla:

Om man har 5GB i ICloud men har en iPhone med 1TB minne, kan man inte kopiera musiken från CD-frasse direkt från Mac:en till telefon och inte till iCloud?

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Jag har inte dom därna valen...
Jag kollade fram till att jag måste logga in på mitt googlekonto. Orkar inte rådda med det.

Klicka på din bokstav. Min är B i grönt.
IMG_0496.jpeg

Sedan in på Hjälp och feedback

IMG_0497.png
skriv Rekommendera inte denna kanal

IMG_0498.png

IMG_0494.png
IMG_0495.png

Här stannade jag.
Annars borde du kunna söka upp kanalen och börja prenumerera.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Vet ej men om du inte får något svar här så släng iväg frågan till boverket så kanske de kan guida dig rätt.
Eller till en konsult/projektör inom konstruktion som pysslar med dessa typer av jobb.
Kool, tack för tips. Presenterades rätt tydligt vilket uppdrag dom äger, Bovis men regelverket eller så kanske dom kan hänvisa till. Lutar m.a.o. åt att det är en branschfråga men där vet jag inte riktigt vart jag kan vända mig.

Bovis svarade artigt och tyckte jag skulle fråga SIS, fick dock ingen direktträff att gå efter och lyckades bara googla kundtjänst samt info@-mejl så jag skicka till båda samtidigt.. hackare där.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Kompisen hade lite problem med en Ford 460 häromdagen. Pinnen som håller kamdrevet i läge mot kammen gick av. En gissning är att det går trögt med 0,75" lyft. På amerikanska forum kan man se att folk monterar fler stift i egenborrade hål i drev och kam.
Vad ska man välja för material i stiften?
Det vore tråkigt om det händer igen vid 7000 rpm.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Cabbe som stått garagerad i 4 år stinker mögel, alltså inredningen. Det synliga bortstädat men hur ska man få bort orsaken?

Hade blodat ner en bil när jag körde till akuten. Köpte då medel med enzym, det som den välrenommerade bilrekondfirman använder, 1 liter bruksblandning. Är det användbart på mögel eller vad gäller?

Vågar inte gå på med klorin på absplast och skinn, om det nu inte är imitation. Känns som skinn.

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Cabbe som stått garagerad i 4 år stinker mögel, alltså inredningen. Det synliga bortstädat men hur ska man få bort orsaken?

Hade blodat ner en bil när jag körde till akuten. Köpte då medel med enzym, det som den välrenommerade bilrekondfirman använder, 1 liter bruksblandning. Är det användbart på mögel eller vad gäller?

Vågar inte gå på med klorin på absplast och skinn, om det nu inte är imitation. Känns som skinn.
Mitt husmorstips en en glasburk med ättiksprit som får stå på golvet i bilen.

Sanerat mycket med just ättiksprit. Starka sorten, läs på procenten. Och även om den i sig stinker arsle så försvinner den doften lätt efteråt. Sanerade ett kylskåp som stått med mat en längre tid där det varit utan el. Så funkar på plast o torka med (ställer ibland ett litet glas i kylen för att ta bort oönskad lukt). Textil som fått mögel läggs i blöt med en skvätt ättiksprit

Utspädd funkar den som städmedel och sköljmedel till tvätten, toppen som fönsterputs i en sprayflaska med vatten. Jag hade dock inte själv provat på skinn direkt. Börja med en burk (outspädd) som får stå några dagar.

Jag ger inga garantier men försök

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar

Finns anti-lukt på Clas Ohlson, både pulverpåsar och spray.

Helt jäkla fenomenalt. Köpte en bil av en romsk farbror en gång, bilen och gubben var bra men inuti var det parfymfabrik (hans fru hade kört den). Min fru dömde ut den totalt vid hemkomst pga lukten.

Köpte dessa produkter, tvättade igenom kupen, sprayade runt lite och hängde upp påse i innerbackspegeln.

Två dagar senare efter avtorkning var bilen TOTALT luktfri. Körde bilen flera år, det stod sig.

Kan rekommenderas!

Det finns också såndär klädseltvättare som rekondfirmorna har, man kan prova med sådant också men prova Clasohlsonknepet först!

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Mitt husmorstips en en glasburk med ättiksprit som får stå på golvet i bilen.

Sanerat mycket med just ättiksprit. Starka sorten, läs på procenten. Och även om den i sig stinker arsle så försvinner den doften lätt efteråt. Sanerade ett kylskåp som stått med mat en längre tid där det varit utan el. Så funkar på plast o torka med (ställer ibland ett litet glas i kylen för att ta bort oönskad lukt). Textil som fått mögel läggs i blöt med en skvätt ättiksprit

Utspädd funkar den som städmedel och sköljmedel till tvätten, toppen som fönsterputs i en sprayflaska med vatten. Jag hade dock inte själv provat på skinn direkt. Börja med en burk (outspädd) som får stå några dagar.

Jag ger inga garantier men försök
Bra Rockhusmorsantips!
Min enda invändning är att jag vill åt påväxten så mycket på djupet som "mögligt".

Jag trodde, efter mitt frekventa pepåkande, alltså tjat, att de satt torrbollar i den, men icke. Inte min bil...

Klarat sig förvånansvärt väl ändå.

Perstorp ättika 24% finnes.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Låna/hyr/köp en ozongenerator. Ska funka. Sägs det.

Har ozonkille, fungerar bra och inte farligt dyrt.. faktiskt.

Lite rädd för hur de kan reagera med plast/gummi i inredningen och så undrar jag om ozonmaskin tar bort roten till det onda?

Finns anti-lukt på Clas Ohlson, både pulverpåsar och spray.

Helt jäkla fenomenalt. Köpte en bil av en romsk farbror en gång, bilen och gubben var bra men inuti var det parfymfabrik (hans fru hade kört den). Min fru dömde ut den totalt vid hemkomst pga lukten.

Köpte dessa produkter, tvättade igenom kupen, sprayade runt lite och hängde upp påse i innerbackspegeln.

Två dagar senare efter avtorkning var bilen TOTALT luktfri. Körde bilen flera år, det stod sig.

Kan rekommenderas!

Det finns också såndär klädseltvättare som rekondfirmorna har, man kan prova med sådant också men prova Clasohlsonknepet först!
Tar den även hundlukt? (Annat objekt.)

Gott att få alla dessa tips.

Söker du utmaning?
Well, du fann den...

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Den tar ALL lukt, även där ättika misslyckats. Ge den en chans, dessutom billigt.
Will do...om jag får jakande respons från ägaren och dennes sambo, alltså min dotter. Inte alltid helt lätt. Gränsen mellan hjälpsam och mästrande är inte konstant och hart när omöjlig att veta på förhand.

Objekt 2 tror jag kommer nappa direkt för en terapeutisk stund med trasa och vårdande preparat. Brorsan är i fullständig harmoni när han får pötsa på nåt.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Kompisen hade lite problem med en Ford 460 häromdagen. Pinnen som håller kamdrevet i läge mot kammen gick av. En gissning är att det går trögt med 0,75" lyft. På amerikanska forum kan man se att folk monterar fler stift i egenborrade hål i drev och kam.
Vad ska man välja för material i stiften?
Det vore tråkigt om det händer igen vid 7000 rpm.
Silver stål som du härdar skulle jag köra på.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA