Japp, om du vill ha exakt 4%.Alltså 576 resp 24 ml?
Japp, om du vill ha exakt 4%.Alltså 576 resp 24 ml?
Jag hade moppe (Gilera) och även motorcykel (Aprilia rs250) med oljepump. Men för att vara säker ifall pumpen lade av, så hade jag i ca 1% olja direkt i soppan också. Bra olja som inte förbrändes utan bara smörjde och kylde.Det beror nog lite på syftet.
När det gäller 2t olja så kör ju folk på alla möjliga blandningar från från 2 till 4% eller extremfallen rent av 1.5% upp till 5% så i det fallet kan man nog även bortse ifrån om man har 3.0% eller 2.9%.
Var blev den av när den smort och kylt?Jag hade moppe (Gilera) och även motorcykel (Aprilia rs250) med oljepump. Men för att vara säker ifall pumpen lade av, så hade jag i ca 1% olja direkt i soppan också. Bra olja som inte förbrändes utan bara smörjde och kylde.
Jag hade moppe (Gilera) och även motorcykel (Aprilia rs250) med oljepump. Men för att vara säker ifall pumpen lade av, så hade jag i ca 1% olja direkt i soppan också. Bra olja som inte förbrändes utan bara smörjde och kylde.
Ut i luften...Var blev den av när den smort och kylt?
Men hur, om den inte förbränts? Jag skulle förmoda att den blev till beläggningar i vevhus och topp, t o m krök och ljuddämpare, om än lite.Ut i luften...
Inte minst när man räknat fel på decimalen och hela dalen blir en blå dimma.Nej, vad jag kan tänka mig avses är modern "rökfri" tvåtaktsolja.
(tror jag har sett det i reklamen för någon tvåtaktsolja)
Det är ju inte alla som uppskattar dimman bakom lika mycket.
Inte minst när man räknat fel på decimalen och hela dalen blir en blå dimma.
Eh, har jag hört...
Tvåtakt är ju doften av sommar!
Det är aldrig riktigt sommar på riktigt mer när alla snurror är 4 takt.
Du bor geografiskt innuti vinter.Där jag bor är det doften av vinter...
Du bor geografiskt innuti vinter.
Jag hade kontaktat Santander kundtjänst, och eventuell egen bank och frågat.Har hittat en bil jag är sugen på att köpa.
Hur löser man kreditskulden enklast och säkrast? (Billån hos Santander. Ca 2/3 av begärt pris.) Möjlighet till förtidsinlösen med ränta t o m betalningsdagen, inga andra avgifter enligt info på hemsidan.
Jag antar att det säkraste är att jag löser skulden från min bank med säljarens betalningsuppgifter? Finns ju inget kontor att besöka för att lösa det. Resterande betalar jag säljaren med banköverföring.
Jag vet inte hur man får reda på om det finns andra skulder kopplade till bilen. Jag förmodar att det är lugnt men säljaren har hamnat i en prekär situation.
Det är om man skulle kolla upp personen hos fogden, med risk för dålig stämning då jag måste be om personnr.
Säljaren har jobb, hyr ett hus i lågprisområde men har nyligen blivit själv i det efter separation.
Antar att det kan komma mycket sånt här framöver...
Gäller privatköp.Vet inte riktigt hur man helgarderar sig som privatperson men om det går att få till en bra deal via bilnasare så har du ju ryggen fri sen och slipper krångla med finans.
Personnummer får du från ex upplysning.se eller ratsit.se om du blir medlem (och det går inte ut meddelande om att du sökt på personen).Det är om man skulle kolla upp personen hos fogden, med risk för dålig stämning då jag måste be om personnr.
Följdfråga på det, vågar man roadtrippa hem en gammal Ducce i behov av desmoservice.Själv funderar jag på att köpa Hoj på auktion. Vågar man göra sådant i utlandet?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|