Frågor man vågar ställa

Pank

Försöker ta mig tillbaka,,
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 750-94*såld* gixxer 750-99*Crashad* XR600*såld* KTM 690 SMC -08*såld* KLR 650-2014 Kawasaki Cabra 175-1981
Inte för att allt som står på wiki är sant men: Kriminalitet

Medellín var länge ökänt som kokainhandelns huvudstad, med påföljande våld och gangstervälde. Brottsligheten minskade under 1990-talet efter att Medellínkartellen sprängdes, men under 2000-talet har staden återigen blivit en av de mest våldsamma i Latinamerika. Under 2009 dödades i snitt 9 personer om dagen i Medellín och staden var under 2010 skådeplats för ett av de blodigaste drogkrigen i Colombias historia.[3][4] Medellín är den stad i Colombia där våldet har ökat som allra mest under 2010.[5]

Ett antal svenska medborgare har under 2000-talet kidnappats i Medellíns storstadsområde.

Den som skrev det har inte mycket koll.
en snabb googling pa "svensk kidnappad medellin" ger en valid traff, och den handlar inte ens om en kidnappning I medellin, utan flera timmar norrut ar 2007.
nasta traff som inte ens innehaller Medellin ar byggarbetare fran Skanska fore 1999 ute i djungeln.

2010 var stokigt, men lugnat ner sig de senaste aren, men det ar precis som hemma i GBG, det ena ganget knapper medlemmar i det andra ganget.

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Varför finns det två olika typer av numeriska tangentbord. Ett där ettan är uppe till vänster och ett annat där ettan är nere till vänster. Varför har man så?

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Vad är egentligen ett bra resultat på gamla Tetris?

Nu gjorde jag 19040 poäng. Men visst kom man väl över 20000 i alla fall?

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Den som skrev det har inte mycket koll.
en snabb googling pa "svensk kidnappad medellin" ger en valid traff, och den handlar inte ens om en kidnappning I medellin, utan flera timmar norrut ar 2007.
nasta traff som inte ens innehaller Medellin ar byggarbetare fran Skanska fore 1999 ute i djungeln.

2010 var stokigt, men lugnat ner sig de senaste aren, men det ar precis som hemma i GBG, det ena ganget knapper medlemmar i det andra ganget.

Så brottsligheten är idag jämförbar mellan Medellin och Göteborg menar du?

Visst har det säkert lugnat ner sig men med tanke på vad de ser som "lugnt" tar jag nog det säkra före det osäkra och håller mig till ett land som inte är ökänt för sin höga brottslighet.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Är proppen av gummi duger inte soda.

Prova dra i kedjan och se om den släpper.

En sån här vore bäst. Om den inte kostade 500 spänn.

2397.jpg

[EDIT] Nått liknande på Biltema kostar visst drygt 200 kr. Få kolla närmare på det.

Last edited:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Finns diverse avloppsrensare på Jula också. Lite olika varianter med borstar och skruvhandtag.

Ingen aning om hur bra de funkar dock. Sist jag löste ett rejält stopp i avloppet gjorde jag det med en gammal uttorkad duschslang jag hade liggandes.

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Har du provat med en vanlig vaskrensare?

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
En vanlig Suck-Juck löser det mesta, om man är lite envis. :) Men se till att hålla för breddavloppet så att det inte sugs luft där, då blir det sämre tryck.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Det bästa är att i varmtvatten lösa så mycket kaustiksoda man kan och sedan hälla i.

Plastbytta - aluminium är big nono och göra det i

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...